AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Del Skrevet 9. desember 2023 Diskuter begge deler Anonymkode: 5d225...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Del Skrevet 9. desember 2023 Som mann vil jeg si - Jeg slipper ekle griser som prøver seg på meg - Jeg blir sjelden vurdert ut i fra om jeg er hot eller ikke - Folk tror jeg har peiling og at jeg er sjef selvom jeg ikke er i nærheten av å være det. Sjefen min er kvinne. - Ekstremt liten sjanse for å bli voldtatt sammenlignet med kvinner Kvinner - Lettere å få dater( altså det er ikke bare bra, men totalt sett bedre) - Lettere å jukse seg penere - Anonymkode: 70108...3a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Del Skrevet 9. desember 2023 Kvinner blir ikke tvunget til militæret Anonymkode: 5d225...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Del Skrevet 9. desember 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Diskuter begge deler Anonymkode: 5d225...2b1 Som mann må jeg si at det største fordelen er at du fra 12-13 års alderen slipper det motsatte kjønn fra 25-40 år som løper etter deg, prøver å få telefonnummeret ditt for så finne telefonnummeret ditt og mase om nakenbilder, følger etter deg når du er ute og spesielt når det er mørkt, klår ufrivillig på deg, prøver å tvinge deg til sex ved mas og vold. Anonymkode: 18b47...8d0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 9. desember 2023 #5 Del Skrevet 9. desember 2023 Noen fordeler menn har: Hvis du har en dårlig dag eller er i et dårlig humør skylder ikke folk på kjønnet ditt. De kan gå ute om natten uten den samme frykten for å bli utsatt for seksuelle overgrep eller trakassering. De kan gå på date med en fremmed uten å være redd for å bli dopet, voldtatt eller drept. De kan kle seg som de vil uten å være redd for at det skal bli brukt mot deg om du blir utsatt for overgrep. Hvis de får barn blir de roset for å ta vare på barna istedenfor å bli forventet å være heltidsomsorgsperson. De kan ha sex med mange personer uten å bli dømt for det. De kan gå til et verksted for å få bilen fikset og anta at de får en rettferdig deal og ikke blir utnyttet. Det er mindre sjanse for at de blir avbrutt i en samtale. Kommer ikke på noen fordeler kvinner har. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #6 Del Skrevet 9. desember 2023 Gidder ikke gjenta alt som allerede er nevnt, er enig med det meste her Mann; Enormt fysisk overtak, selv uten å trene De slipper å plages av slitsomme hormonelle svingninger fra uke til uke Slipper også alt det andre kroppslige faenskapet kvinner må deale også, dette kan man skrive en avhandling om alene De blir ikke beskyldt for å være "hormonelle" eller "følsomme" slik som kvinner, men når de er voldelige får de samtidig lov å bruke testosteron som unnskyldning Mye billigere å klippe seg, det forventer ikke at de skal fjerne noe hår på kroppen, og det er fort gjort å gjøre seg klar De kan ha én eller to dresser i skapet og med det ha finklær for et helt liv Standardkroppen for mennesket er en mann, så de aller fleste medisiner, sikkerhetsmekanismer og lignende er tilpasset den mannlige kropp, og gjør verden tryggere for menn enn kvinner Mannsdominerte yrker er bedre betalt enn kvinnelige Selv dårlig sex er bra sex, de aller fleste menn får orgasme nesten hver gang En "pappakropp" anses som noe fint Kvinne; Vi har "lov" til å gråte og får mye mer støtte hos venninner og lignende Det ses på som sinnsykt feigt og nedrig å være voldelig mot en kvinne, jeg kjenner mange menn som har opplevd uprovosert vold på byen men ingen kvinner Vi kan gå med både kvinnelige og maskuline klær uten å bli dømt helt nord og ned Alt som er "galt" med oss kan fikses. Større pupper, større lepper, hår kan farges og forlenges, rynker glattes ut, mens menn er mye mer "stuck" med sine hårtap og penisstørrelser. (Usikker på hvorvidt dette teller som fordel for oss eller ikke, da det medfører et voldsomt press også) Kvinnedominerte yrker er mindre farlige enn mannsdominerte (som i nesten bare menn dør på jobb) (Pluss en hel del fordeler som ikke er fordeler. Flere matcher på Tinder, men de er bare ute etter å ligge med deg og dumpe deg. Man blir mer spandert på ute på byen, og så blir man skjelt ut som luremus etterpå.) Anonymkode: ed13b...062 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #7 Del Skrevet 9. desember 2023 Kvinner; Har stort sett en fordel når det kommer til omsorgsfordeling av barn Mer akseptert å vise følelser. Lettere å få seg en date/ett ligg Menn: Generelt bedre betalt. Får mer skryt for å gjøre ting med og for barna sine som alle tar som en selvfølge at kvinner gjør. Mange slipper unna det «tredje skiftet» i en familie. Ikke samme alderspress på å få barn. Anonymkode: 7c681...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #8 Del Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Som mann må jeg si at det største fordelen er at du fra 12-13 års alderen slipper det motsatte kjønn fra 25-40 år som løper etter deg, prøver å få telefonnummeret ditt for så finne telefonnummeret ditt og mase om nakenbilder, følger etter deg når du er ute og spesielt når det er mørkt, klår ufrivillig på deg, prøver å tvinge deg til sex ved mas og vold. Anonymkode: 18b47...8d0 Er kvinnen stygg nok, slik jeg er, så slipper hun alt dette gjennom hele livet. På motsatt side er det slik at pene mennesker blir tatt for å være snillere, smartere og flinkere enn stygge, og de har det lettere i livet generelt, og i arbeidslivet spesielt. Anonymkode: a650c...e53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Del Skrevet 11. desember 2023 Transkvinne her. Det vil si at jeg ble født gutt, og lever idag som kvinne. Jeg husker at jeg som gutt aldri var redd for å bli voldtatt ute på gaten – nå går jeg rundt med pepperspray. Anonymkode: 72bfb...bd3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Del Skrevet 11. desember 2023 Mannlig privilegier: - Blir trodd på når det kommer til leger/helsepersonell, og får behandling/smertebehandling raskere/bedre. Jeg og min mann hadde på to år samme problem med en tann som ble betent og måtte rotfylles. Han fikk smertelindring på resept, og faktisk en legemelding på fravær fra jobb. Jeg fikk beskjed om å ta paracet. - En verden som er tilpasset menn, og standardstørrelser på alle ting rundt oss er designet for standard mann. Mobiler, verktøy, kjøkkenhøyde, stoler og sofaer, biler, ALT er designet for å være komfortable for menn. Elektronikk og IT-Design er også i hovedsak tilpasset menn (de glemte å teste VR-klær og utstyr for kvinner, og kvinner og menn har ikke samme type øyne, derfor blir mange kvinner "bilsyk" av VR, som et eksempel) - Blir trodd på av kollegaer/sjefer/kunder i en profesjonell setting. Jeg opplever daglig at min informasjon blir "testet/spurt om", men min kollega (som fikk opplæring av meg) blir trodd på øyeblikkelig. Kvinnelig privilegier: - jeg blir ikke "kriminalisert/mistenkeliggjort" når jeg viser interesse for andre sine barn (og godt er det, for de er jo så søte! - jeg kan skape gode dype venneforhold på et følelsesnivå som menn tydeligvis ikke kan. - jeg er ikke fanget i en verden hvor "toxic masculinity" avgjør hvordan jeg skal reagere/forholde meg selv. - Jeg er ikke fanget av like stor konkurranselyst og aggresivitet som jeg kan se en god del menn sliter med. Anonymkode: bb663...3dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Del Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 13.07): Kvinner blir ikke tvunget til militæret Anonymkode: 5d225...2b1 Jo, kvinner født 1997 eller senere har verneplikt på lik linje med menn. Anonymkode: 5728c...6f3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Del Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 19.47): Er kvinnen stygg nok, slik jeg er, så slipper hun alt dette gjennom hele livet. På motsatt side er det slik at pene mennesker blir tatt for å være snillere, smartere og flinkere enn stygge, og de har det lettere i livet generelt, og i arbeidslivet spesielt. Anonymkode: a650c...e53 Som pen kvinne kan man bli tatt for å være slemme og bitchy selv om man er snill. Man opplever også å bli tatt som dum "dum og deilig". Er enig med mye av det som er svart, og spesielt denne: AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannlig privilegier: - Blir trodd på når det kommer til leger/helsepersonell, og får behandling/smertebehandling raskere/bedre. Jeg og min mann hadde på to år samme problem med en tann som ble betent og måtte rotfylles. Han fikk smertelindring på resept, og faktisk en legemelding på fravær fra jobb. Jeg fikk beskjed om å ta paracet. - En verden som er tilpasset menn, og standardstørrelser på alle ting rundt oss er designet for standard mann. Mobiler, verktøy, kjøkkenhøyde, stoler og sofaer, biler, ALT er designet for å være komfortable for menn. Elektronikk og IT-Design er også i hovedsak tilpasset menn (de glemte å teste VR-klær og utstyr for kvinner, og kvinner og menn har ikke samme type øyne, derfor blir mange kvinner "bilsyk" av VR, som et eksempel) - Blir trodd på av kollegaer/sjefer/kunder i en profesjonell setting. Jeg opplever daglig at min informasjon blir "testet/spurt om", men min kollega (som fikk opplæring av meg) blir trodd på øyeblikkelig. Kvinnelig privilegier: - jeg blir ikke "kriminalisert/mistenkeliggjort" når jeg viser interesse for andre sine barn (og godt er det, for de er jo så søte! - jeg kan skape gode dype venneforhold på et følelsesnivå som menn tydeligvis ikke kan. - jeg er ikke fanget i en verden hvor "toxic masculinity" avgjør hvordan jeg skal reagere/forholde meg selv. - Jeg er ikke fanget av like stor konkurranselyst og aggresivitet som jeg kan se en god del menn sliter med. Anonymkode: bb663...3dc Som kroniker er dette et mareritt... Det gjelder alle problemer. "Det er kun i ditt hode, du er bare stresset, ta en paracet, dine smerter er ikke så ille/du dør ikke av smertene og da får det være- her, ta en paracet! Bare vær positiv" Anonymkode: 4e769...0df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. desember 2023 #13 Del Skrevet 11. desember 2023 Ingen av oss er privilegiert uten tilgang på det andre. Kvinner og menn ønsker og trenger hverandre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Del Skrevet 11. desember 2023 Kvinner: Mange opplever datinglivet som lettere (men dessverre også mye farligere). Større høyde for å vise om og snakke om følelser. Oppleves av mange som en mer kompetent omsorgsperson enn en mann/far, kun pga kjønn. Menn: Får ikke kompetansen sin satt ut på «prøve» i tide og utide. Blir trodd i møte med helsevesenet. Dating er mye tryggere (men kanskje vanskeligere). Anonymkode: db7bd...85b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #15 Del Skrevet 11. desember 2023 Menn: Kan stå og tisse Slipper mensen Kan få barn senere i livet Eldes ikke som melk Kvinner: Enkelt å finne partner i ung alder Enkelt å leve opp til visse kroppslige skjønnhetsideal (Bare vær slank) Enklere å finne partner siden det er så stort overskudd av menn her i landet Enklere å finne partner uavhengig av jobb/helse Anonymkode: 6887f...8a4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #16 Del Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kvinner: Enkelt å finne partner i ung alder Enkelt å leve opp til visse kroppslige skjønnhetsideal (Bare vær slank) Enklere å finne partner siden det er så stort overskudd av menn her i landet Anonymkode: 6887f...8a4 hhahahahahaa morsom du. Anonymkode: 25493...a80 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempehard Skrevet 11. desember 2023 #17 Del Skrevet 11. desember 2023 Kvinner er mer priviligert i dag fordi: på datingapper har de all makten, de kan stort sett velge og vrake. de blir mildere straffet enn menn om de begår lovbrudd. Likestilling (equal pay act kom i 1960), og noen som mener at kvinner tjener mindre enn menn mener dette på feil premisser = kvinner som velger karriere fremfor familie tjener mer enn menn, men disse er svært få. Kvinner velger som regel å ikke jobbe / jobbe mindre eller tar lavere betalt jobb. Nytter ikke å syte at du tjener mindre da. I Norge er det dobbelt så mange kvinner som er uføretrygdet enn Menn. Ergo havner dere i lavere lønns kategorien. Det er 40 000 mer menn i Norge enn kvinner = kvinner har makten når det kommer til dating, da menn blir desperate og senker kravene (terningkast to kvinner tror de er fem osv...). Menn er privilgert når det kommer til: Fysisk styrke, logisk tenking. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #18 Del Skrevet 11. desember 2023 Skal vi virkelig sette opp konkurranse mellom kjønn igjen? Begge kjønn har sine fordeler og ulemper, om du tror noe annet trenger du en realitets sjekk. Når det kommer til foreldre retten har kvinner en fordel, når det kommer til overgrepssaker faller det flatt. Det forventes enda til en viss grad at mannen tjener mer og er forsørger. På samme måte som at det fortsatt til en viss grad forventes at kvinner tar hoved ansvaret for oppdragelse/husarbeid. Ser menn her sutrer over at kvinner er så kresne på menn, fordi de kan velge og vrake. Ta en kikk på biologien et lite øyeblikk. Kvinner må bære fram et barn i 9 mnd og er "stuck" uansett, menn kan velge å fraskrive seg det ansvaret. Dere kan pumpe og dumpe uten mye konsekvens, så selvfølgelig gir dette mening rent biologisk sett. Det er vanskelig å få samfunnet helt likestilt, fordi vi er så forskjellige. Lei av at alle leter etter måter de kan ha en offer rolle. Anonymkode: 25493...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #19 Del Skrevet 12. desember 2023 Kjempehard skrev (15 timer siden): Kvinner er mer priviligert i dag fordi: på datingapper har de all makten, de kan stort sett velge og vrake. de blir mildere straffet enn menn om de begår lovbrudd. Likestilling (equal pay act kom i 1960), og noen som mener at kvinner tjener mindre enn menn mener dette på feil premisser = kvinner som velger karriere fremfor familie tjener mer enn menn, men disse er svært få. Kvinner velger som regel å ikke jobbe / jobbe mindre eller tar lavere betalt jobb. Nytter ikke å syte at du tjener mindre da. I Norge er det dobbelt så mange kvinner som er uføretrygdet enn Menn. Ergo havner dere i lavere lønns kategorien. Det er 40 000 mer menn i Norge enn kvinner = kvinner har makten når det kommer til dating, da menn blir desperate og senker kravene (terningkast to kvinner tror de er fem osv...). Menn er privilgert når det kommer til: Fysisk styrke, logisk tenking. Hele innlegget tyder jo på at menn ikke er så gode på logisk tenkning. Anonymkode: c0191...226 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #20 Del Skrevet 12. desember 2023 Menn som har bra utsendet, lederevner, tiltrekning, sjarm og karisma kan gjøre hva de en vil. Dette er de såkalte vellykkede menn på toppen (15%+/-), deretter kommer pene damer, normale damer, mindre pene damer, til slutt kommer resten av mennene som egentlig ikke er verdt noe som helst. Anonymkode: 49828...3e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå