LadeJarl Skrevet 11. desember 2023 #41 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du påstår at folk lyver når de står frem i media? Det har være fryktelig mye negativt omtale om Tesla som bil, og forhandlernettverket som ikke ordner opp. år og måneder med krangler om hva som skal dekkes på garantien. Biler som må kjøres milevis frem og tilbake til forhandlere, uten å få hjelp. Er det løgn at Tesla lå på klagetoppen i lang tid? Og ikke på klagetoppen for bilmerker, men på klagetoppen hos forbrukerrådet over ALT. Er det ikke sant at de som arbeider hos Tesla ikke får lov å organisere seg? Eller at de ikke får tariffavtaler? Det åpnet et nytt Tesla-senter i Porsgrunn for noen uker siden. Lokalavisa var på åpningen. Men for første gang i historien fikk de ikke lov å ta bilder av de ansatte, eller intervjue dem! Seriøst? Hva slags firma er dette? Jeg ville ikke kjøpt en Tesla bare av den grunnen at jeg ikke støtter slik praksis. Og dette er bare noe. Så, nei, det er ikke løgn at det er ekstremt mye negativt om og med Tesla. Så vil de ivrigste Tesla-fans bruke som unnskyldning at det er verdens mest solgte bil. Men det er også verdens mest negativt omtalte merke av god grunn. Men det ser ut som folk godtar det meste, fordi bilen er en billigbil. Men billig, skal også ha en viss kvalitet. Anonymkode: bfccc...baa Påstår at folk lyver?....🙈😂😂..Ja det skal jeg love deg!! Hundrevis av drittpakkeartikler og titusenvis av innlegg på forum og kommentarfelt jorda rundt kommer fra folk som jobber for oljeindustrien!! I USA var det så galt at de fikk ansatt flere av sine folk for å sabotere den første Tesla-fabrikken i Fremont i den mest kritiske tiden for selskapet... Blandt annet ble en ansatt tatt da han tente på i lakkavdelingen for andre gang på en uke..En annen slettet datasystemet som styrte hele fabrikken ... Aksjen ble shortet til ny verdensrekord for å holde selskapsverdien lav så de fikk problemer med å skaffe mer kapital for videre drift... Hva var det du spurte om igjen..? Om jeg påsto at folk løy....? https://www.ecowatch.com/koch-network-electric-car-2640793025.html
LadeJarl Skrevet 11. desember 2023 #42 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er en Tesla-forhandler borti gata her, og de får stadig påfyll av biler. Men de blir jo aldri solgt. De bare står der, i åresvis. Virkelig utrolig suspekt hele greia. Anonymkode: a18bf...157 Hvis de får stadig påfyll som du sier..og ingenting blir solgt.? Bygger ut anlegget ukentlig da..for å få plass til alle nye biler?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #43 Skrevet 11. desember 2023 LadeJarl skrev (16 minutter siden): Påstår at folk lyver?....🙈😂😂..Ja det skal jeg love deg!! Hundrevis av drittpakkeartikler og titusenvis av innlegg på forum og kommentarfelt jorda rundt kommer fra folk som jobber for oljeindustrien!! I USA var det så galt at de fikk ansatt flere av sine folk for å sabotere den første Tesla-fabrikken i Fremont i den mest kritiske tiden for selskapet... Blandt annet ble en ansatt tatt da han tente på i lakkavdelingen for andre gang på en uke..En annen slettet datasystemet som styrte hele fabrikken ... Aksjen ble shortet til ny verdensrekord for å holde selskapsverdien lav så de fikk problemer med å skaffe mer kapital for videre drift... Hva var det du spurte om igjen..? Om jeg påsto at folk løy....? https://www.ecowatch.com/koch-network-electric-car-2640793025.html Hva gale amerikanere gjør, er en ting. Det var ikke det jeg mente. Og dette var lite i forhold til hva som ellers kommer frem. Jeg synes det er nok av troverdige historier fra vårt langstrakte land, som er god grunn å holde seg langt unna merket. Men det er alltid de som vil fornekte sannheten. Synes du virkelig at det er greit at de som jobber for Tesla ikke får organisere seg, eller følger tariffavtaler? Eller er det løgn også? Jeg kunne linket til utallige artikler i media, hvor norske kunder står frem i frustrasjon over og ikke bli hørt, men det er vel løgn det også? Verden vil bedras... Anonymkode: bfccc...baa 2
LadeJarl Skrevet 11. desember 2023 #44 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva gale amerikanere gjør, er en ting. Det var ikke det jeg mente. Og dette var lite i forhold til hva som ellers kommer frem. Jeg synes det er nok av troverdige historier fra vårt langstrakte land, som er god grunn å holde seg langt unna merket. Men det er alltid de som vil fornekte sannheten. Synes du virkelig at det er greit at de som jobber for Tesla ikke får organisere seg, eller følger tariffavtaler? Eller er det løgn også? Jeg kunne linket til utallige artikler i media, hvor norske kunder står frem i frustrasjon over og ikke bli hørt, men det er vel løgn det også? Verden vil bedras... Anonymkode: bfccc...baa Selvsagt er det greitt at de ikke får organisere seg! Finnes ingen lov i norge som pålegger Tesla å godta fagforeninger under sitt tak... I USA ( igjen..🙈) fløy fagforeningen UAW folk fra østkysten over til San Franscisco for å demonstrere utenfor Teslas fabrikk i Fremont og late som de jobbet for Tesla....og demonstrerte for retten til å organisere seg!!....Det ble selvsagt avslørt.. Fagforeningenes dager i produksjon og delvis ettermarked er snart talte fordi roboter vil ta over og de som tenker overleve konkurransen mot kineserne bør holde fagforeningene langt unna! Følg med hvordan det går med VW group framover...der er halve styret fagforeningsfolk... Og bare for å poengtere det- VW er dødsdømt, konkurs innen 5 år.
LadeJarl Skrevet 11. desember 2023 #45 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg kunne linket til utallige artikler i media, hvor norske kunder står frem i frustrasjon over og ikke bli hørt, men det er vel løgn det også? Nei de fleste stemmer...delvis iallefall. Tesla har vokst raskere enn noe bilselskap noen gang i historien så noe voksesmerter har det nok vært ja.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #46 Skrevet 12. desember 2023 LadeJarl skrev (10 timer siden): Hvis de får stadig påfyll som du sier..og ingenting blir solgt.? Bygger ut anlegget ukentlig da..for å få plass til alle nye biler? Det er et stort industriområde, så ikke behov for å bygge ut noe (enda). Det er som er enda mer merkelig er at 20-25 biler som stod delvis "gjemt" på baksiden av tomta over lang plutselig fikk en kode på vinduene (DB, tror jeg det var?) plutselig forsvant over natta. Min teori et DB = dårlig batteri, og at bilene står seg ihjel til batteriet ryker og så vrakes de. Men det blir vel kanskje på grensa til konspirasjonsteori Anonymkode: a18bf...157
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #47 Skrevet 12. desember 2023 HemmeligSpion skrev (På 9.12.2023 den 23.30): Gratulerer med ny Volvo V70! Firehjulsstrekk, check Aks, check (er en grunn til at det er politibil numero uno) Problemet til Volvo er at deres firehjulstrekk system ikke er noe spesielt bra. Anonymkode: 518a1...243
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #48 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 10.12.2023 den 12.54): Jeg tenker maks 5 sekunder på 0-100. Hvilken motorstørrelse trenger jeg på den da? Anonymkode: fc3da...f0a Da må du nok utelukke 95% av alle bensin og diesel biler dessverre Anonymkode: 518a1...243
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #49 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kjøp Tesla Y. Da får du; En bil med mange feil og stygg som f**n. Du får elendig behandling av forhandler når det blir noe galt med den. Og det blir det. Garantien er ikke verdt papiret den er skrevet på. Du har sannsynlig ødelagt bilen selv. (Bare se på alle klagesakene i media) En fikk faktisk beskjed om at han hadde vasket bilen med for sterk såpe, da han klaget på at baklyktene hadde sprukket. Du må gå med en lapp med registreringsnummeret på, så du finner din egen bil i mengden av alle disse billige Y'ene. Hvis du synes Volvo har dårlig interiør og vonde seter.... Vel, Tesla Y har nesten ikke interiør. Bare noen plastikkseter og en halv laptop. Hvis du synes det er greit at forhandlernettverket ikke får lov å organisere seg og ha ryddige arbeidsforhold. Jeg fatter ikke folk tør å kjøpe Tesla etter alt som kommer frem i media. Det kan bli et frustrerende og dyrt bilhold allikevel. Men det er en billigbil med stor plass da, det skal de ha. Anonymkode: bfccc...baa Bare vås fra deg. Design er såpass subjektivt at det trenger en ikke ta med i noe konklusjon. Hver sin smak. Kona sin Model Y er den beste bilen vi har hatt og hun kjører vel 20k km mer enn meg i året. Jeg misunner henne som ikke har klippekort hos verkstedene slik jeg hadde med BMW, Audi, Porsche.. Fader selv en helt kliss ny Cayenne 2022" har de tatt ut hele motoren av bilen allerede TO ganger!! Anonymkode: 518a1...243 1
LadeJarl Skrevet 12. desember 2023 #50 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er et stort industriområde, så ikke behov for å bygge ut noe (enda). Det er som er enda mer merkelig er at 20-25 biler som stod delvis "gjemt" på baksiden av tomta over lang plutselig fikk en kode på vinduene (DB, tror jeg det var?) plutselig forsvant over natta. Min teori et DB = dårlig batteri, og at bilene står seg ihjel til batteriet ryker og så vrakes de. Men det blir vel kanskje på grensa til konspirasjonsteori Anonymkode: a18bf...157 Neida høres jo sannsynlig ut det...Er nok derfor Tesla er det bilselskapet i verden som tjener desidert mest penger pr. bil....😊...Og et av tre selskaper i verden som tjener penger på elbil..de andre to er kinesiske...
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #51 Skrevet 12. desember 2023 endo skrev (På 9.12.2023 den 23.33): Du har mange gode poenger. Bortsett fra at personlig synes jeg interiøret i en volvo ser ut til å være tegnet av en 4åring og komforten på langkjøring er som å sitte på en klassisk skolebenk i flere timer. Men dette er min mening. Volvo er for all del en grei bil. Har du prøvd V90 T8 ? Anonymkode: 6f136...f32
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #52 Skrevet 12. desember 2023 LadeJarl skrev (8 minutter siden): Neida høres jo sannsynlig ut det...Er nok derfor Tesla er det bilselskapet i verden som tjener desidert mest penger pr. bil....😊...Og et av tre selskaper i verden som tjener penger på elbil..de andre to er kinesiske... Hva er det forhandleren her driver med da? Har du noen teorier? Det fremstår jo som utrolig merkelig hele greia, er du ikke litt enig i det? Anonymkode: a18bf...157
LadeJarl Skrevet 12. desember 2023 #53 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det forhandleren her driver med da? Har du noen teorier? Det fremstår jo som utrolig merkelig hele greia, er du ikke litt enig i det? Anonymkode: a18bf...157 Nei du får legge det ut på fb..Eller kanskje en litten filmsnutt på youtubeakademiet...? Andre burde jo og fått vite at det foregår noe jævlig muffens der.?.🤔🙈
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #54 Skrevet 12. desember 2023 LadeJarl skrev (Akkurat nå): Nei du får legge det ut på fb..Eller kanskje en litten filmsnutt på youtubeakademiet...? Andre burde jo og fått vite at det foregår noe jævlig muffens der.?.🤔🙈 Jeg sier ikke at det helt sikkert foregår noe muffins, jeg synes bare hele greia er så merkelig. Tenkte kanskje du med din innsikt og uovertrufne elbil-interesse kanskje hadde litt inside information til en nysgjerrigper Anonymkode: a18bf...157
LadeJarl Skrevet 12. desember 2023 #55 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sier ikke at det helt sikkert foregår noe muffins, jeg synes bare hele greia er så merkelig. Tenkte kanskje du med din innsikt og uovertrufne elbil-interesse kanskje hadde litt inside information til en nysgjerrigper Anonymkode: a18bf...157 Du sier ikke det..?..🙈..Destinasjon Bergen.. Du vet både NCA og NCM batteriene Tesla bruker kan stå halvladet i 20 år uten noe problem..for ikke å snakke om LFP batterier...kan trolig stå halvladet i 100 år uten særlig degradering... Bra du er nyskjerrig da..et sunnhetstegn det.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #56 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare vås fra deg. Design er såpass subjektivt at det trenger en ikke ta med i noe konklusjon. Hver sin smak. Kona sin Model Y er den beste bilen vi har hatt og hun kjører vel 20k km mer enn meg i året. Jeg misunner henne som ikke har klippekort hos verkstedene slik jeg hadde med BMW, Audi, Porsche.. Fader selv en helt kliss ny Cayenne 2022" har de tatt ut hele motoren av bilen allerede TO ganger!! Anonymkode: 518a1...243 Ja, ja. La oss ta bort det faktum at den er stygg da. Jeg har eid et merke som er utsatt for mye feil selv. Men selv var jeg kjempeheldig. Mine 4 biler av merket, var feilfrie. Jeg hater og måtte si det, men det forandrer ikke det faktum at merket sliter på statistikker når det kommer til feilprosenter. Det vil alltid være noen som har en bil som fungerer. Det vil ikke si at merket som helhet har lite feil. Tesla har for mye feil på biler, og et kranglete og dårlig forhandlernettverk i følge statistikken. Da hjelper det svært lite at bilen til kona di fungerer. Det går nesten ikke en dag uten at nye negative artikler om Tesla dukker opp. Selv du kan vel ikke unngå å de det? Som sagt, jeg fatter ikke folk tør å kjøpe dem. Det er risikosport. Men, selvfølgelig hjelper det at det er en billigbil. Da godtar folk litt mer "grums" ser det ut som. Anonymkode: bfccc...baa
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #57 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tesla har for mye feil på biler, og et kranglete og dårlig forhandlernettverk i følge statistikken. Da hjelper det svært lite at bilen til kona di fungerer. Det går nesten ikke en dag uten at nye negative artikler om Tesla dukker opp. Selv du kan vel ikke unngå å de det? Som sagt, jeg fatter ikke folk tør å kjøpe dem. Det er risikosport. Men, selvfølgelig hjelper det at det er en billigbil. Da godtar folk litt mer "grums" ser det ut som. Anonymkode: bfccc...baa Du har tydeligvis sterke meninger om en bil du aldri har eid og en service du bare har lest om.. Det blir som med de som sier BV er dårlig fordi de har lest om det uten selv å erfare det - meget begrenset men for all del, ditt valg.. Anonymkode: 6f136...f32 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #58 Skrevet 12. desember 2023 LadeJarl skrev (46 minutter siden): Du sier ikke det..?..🙈..Destinasjon Bergen.. Du vet både NCA og NCM batteriene Tesla bruker kan stå halvladet i 20 år uten noe problem..for ikke å snakke om LFP batterier...kan trolig stå halvladet i 100 år uten særlig degradering... Bra du er nyskjerrig da..et sunnhetstegn det. Hehe, ja Destinasjon Bergen kan det fort ha vært. Det med dårlig batteri var nå halvveis på spøk da, det var liksom bare den første tanken som dukket opp. Man har ikke mer moro enn man lager selv Anonymkode: a18bf...157
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #59 Skrevet 12. desember 2023 Hei. Vi har en Porsche taycan og en tesla x Vi elsker vår tesla, mens vi trodde vi skulle krangle om hvem som skulle kjøre porsha ble det mottsatt. Den går hurtigere, kjempe stor plass, går langt, aldri tull når vi skal lade, lader hurtig.. Knall bil 🙂 nedre gang bytter vi ut porsha med en tesla Y. Taycanen er trang, barna sitter dårlig i den, liten bagasjeplass, går ikke så langt som vi hadde trodd og vi har tapt allerde 600 000 tusen på den og den er akkuratt 1 år gammel. Anonymkode: 0ca2e...ee4 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #60 Skrevet 12. desember 2023 Hold deg unna Tesla, veldig mye feil og arogante forhandlere. Anonymkode: e72b6...576 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå