AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Hvis det er jule/nyttårsstengt hos fastlegen og man kan dokumentere grunn til behov for sterke smertestillende med epikrise fra sykehus? Anonymkode: 82cc5...2ec
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #2 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvis det er jule/nyttårsstengt hos fastlegen og man kan dokumentere grunn til behov for sterke smertestillende med epikrise fra sykehus? Anonymkode: 82cc5...2ec Nei. https://www.drdropin.no/resepter Da må du være i forkant og ha kontakt med fastlege før stenging. Anonymkode: 486ea...f2a 4 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis det er jule/nyttårsstengt hos fastlegen og man kan dokumentere grunn til behov for sterke smertestillende med epikrise fra sykehus? Anonymkode: 82cc5...2ec Hvorfor kan du ikke ordne resept før fastlegen tar ferie? Det er enda to uker til jul. Anonymkode: 9b1ab...16d 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 Er det ikke normalen at om man er i så store smerter at man ender opp med en sykehusvurdering, så vil du også få medisiner fra sykehuset? Og om du nå nylig har vært på sykehuset, og behandlingen må forlenges av fastlegen, så må da vel det kunne ordnes i løpet av de siste to ukene før jul - fastleger skal ha mulighet for hastetimer, og om ikke annet, så kan de ofte fornye resepter på medisiner man allerede har, uten time, ved at man ringer legekontoret. Anonymkode: c4ca2...08d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 Har du kanskje et avhengighetsproblem...? For en som selv har vært avhengig av opioider, er dette innlegget faktisk ganske avslørende. Jeg holdt på nettopp som du gjør nå; stresset over hvordan ha nok piller når legekontor var stengt, fordi jeg visste at jeg kom til å gå tom før jeg kunne be om ny resept... Håper du én dag tør å fortelle noen at du sliter, så du kan få hjelp med å komme deg ut av en tøff situasjon ❤️ Anonymkode: cf7f1...f5c 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har du kanskje et avhengighetsproblem...? For en som selv har vært avhengig av opioider, er dette innlegget faktisk ganske avslørende. Jeg holdt på nettopp som du gjør nå; stresset over hvordan ha nok piller når legekontor var stengt, fordi jeg visste at jeg kom til å gå tom før jeg kunne be om ny resept... Håper du én dag tør å fortelle noen at du sliter, så du kan få hjelp med å komme deg ut av en tøff situasjon ❤️ Anonymkode: cf7f1...f5c Dette var min tanke også, må jeg ærlig innrømme. Anonymkode: 66ccc...e00 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #7 Skrevet 9. desember 2023 Hele dette innlegget lyser jo røde flagg: Sterke smertestillende. Gjerne bytte av leger. Bytte på hvor man får de fra. Anonymkode: 821d9...e68 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #8 Skrevet 9. desember 2023 Jeg hadde den fjotten som står bak drdropin som fastlege før han startet dette og etter min mening driter han i pasienten bare han tjener penger. Anonymkode: 070e9...500 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #9 Skrevet 10. desember 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Har du kanskje et avhengighetsproblem...? For en som selv har vært avhengig av opioider, er dette innlegget faktisk ganske avslørende. Jeg holdt på nettopp som du gjør nå; stresset over hvordan ha nok piller når legekontor var stengt, fordi jeg visste at jeg kom til å gå tom før jeg kunne be om ny resept... Håper du én dag tør å fortelle noen at du sliter, så du kan få hjelp med å komme deg ut av en tøff situasjon ❤️ Anonymkode: cf7f1...f5c Takk for bekymringen men nei det er det motsatte. Anonymkode: 82cc5...2ec
Diafragma Skrevet 10. desember 2023 #10 Skrevet 10. desember 2023 En lege KAN, helt uavhengig av hvor hen jobber, skrive ut hva som helst så lenge hen ikke har begrensninger i autorisasjonen sin. Fastleger og leger i private bedrifter forsøker dog å være restriktive i utskrivelse av vanedannende legemidler. Hvis du har en veldig fersk epikrise som ikke bare nevner at du fikk A- eller B-preparater på sykehuset, men rasjonaliserer årsaken (og at årsaken åpenbart fortsatt er aktuell) kan det være grunn god nok til å skrive ut det samme legemiddelet, da ofte i minste tilgjengelige forpakning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå