Gå til innhold

Flere enn oss med lite penger?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2023 den 17.38):

Jeg føler alle andre har så store hus, flott bil, nye klær, farget hår, drar på ferier og diverse. Vi har ikke alt dette. Særlig i disse tider der det er så dyrt føler jeg det er rart at alle andre forstatt har så mye (virker det som i alle fall). Skjønner ikke hvor folk får alle pengene fra i disse tider der ting er så sykt dyrt. 

Vi er ikke krise dårlig stilt. Men vi bor i en litt liten leilighet per nå(som er billig), men ikke sjans til å ha råd til bil koster jo mye med selve nedbetalingen, bensin, reparasjoner mm.. ikke masse nye klær til barna heletiden. Blir mye brukt. Vi har nok penger til mat og strøm (den er jo relativt billig pga liten leilighet). Har heldigvis lite lån også. 

Men hvordan står det til med dere andre i disse dyre tider? Har dere råd til utenlandsferie fortsatt? Bensin til bilen? Nedbetaling av alle lån osv. Hvordan ligger dere ann til jula for eksempel? 

Anonymkode: cd94f...845

Vi lever helt greit, merker selvfølgelig at alt har blitt dyrere. Har fortsett råd til ferie og drivstoff. Mannen har en helt vanlig inntekt ca 32/35 utbetalt jeg har redusert inntekt pga fulltids studie ca 25 utbetalt og det merker vi selvsagt. Hadde aldri gått rundt med bare en inntekt. Hvorfor jobber ikke din mann? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Juliv skrev (29 minutter siden):

Vi lever helt greit, merker selvfølgelig at alt har blitt dyrere. Har fortsett råd til ferie og drivstoff. Mannen har en helt vanlig inntekt ca 32/35 utbetalt jeg har redusert inntekt pga fulltids studie ca 25 utbetalt og det merker vi selvsagt. Hadde aldri gått rundt med bare en inntekt. Hvorfor jobber ikke din mann? 

Det  har jeg jo skrevet, fulltidsstudier. Man rekker ikke å jobbe vedsiden av og ha barn med det studiet han går. Da består man rett og slett ikke, er et teoretisk tungt studie. Hvordan har du tid til å fokusere på studier og jobbe så du har 25 utbetalt? Er jo det en del har utbetalt ved fulltidsjobb...

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skjønner ikke dette med at alle må ha så mange sett med klær for en uke i barnehagen. Vi har 6 ullsett, et til hver dag og et ekstra. Vaske rull en gang per uke. 

Har to ulldressen som mellomlag, en tykk og en tynn. En vinterdress med høy vannsøyle. Cherrox og vintersko. Vanlig regntøy.

Thats it. 

Aldri hatt behov for mer. Er kun dette som brukes om vinteren. 

Anonymkode: e47da...195

6 ullsett koster jo flere tusen kroner. Gang der med flere barn så er det jo syke summer på klær. Dessuten skal barna ha skifteklær liggende hvis de søler på seg, tisser på seg osv.

To ulldresser blir jo 1000 kroner bare til et barn.

Legg alt dette sammen så blir det ganske mye. Lett 6000-7000 kroner for flere barn. Og så roter barnehagen bort luer + votter. Det går hull på ting osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alene med to barn. Utbetalt 60 000 kr fra jobb per mnd. I tillegg 15 000 kr fra NAV og forsikring per mnd.. Da går det helt fint å bære alene

Anonymkode: 59da5...28e

Men det er da LANGT over snittet. Så skjønner ikke hva de som ikke har skyhøy inntekt gjør. 

Skrevet

Vi har lite penger, som dere. Og leier. 

Anonymkode: 5f618...4cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det  har jeg jo skrevet, fulltidsstudier. Man rekker ikke å jobbe vedsiden av og ha barn med det studiet han går. Da består man rett og slett ikke, er et teoretisk tungt studie. Hvordan har du tid til å fokusere på studier og jobbe så du har 25 utbetalt? Er jo det en del har utbetalt ved fulltidsjobb...

Selv om det er hektisk, fungerer det for meg. Jeg jobber på natt, noe som betyr færre arbeidsdager på grunn av nattillegget. Jeg er tilfreds med B- og C-karakterer og har ikke som mål å oppnå toppkarakterer, og det hjelper. Mange må balansere jobb og studier samtidig og alt går for en periode. Har liksom ikke noen valg😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2023 den 17.38):

Jeg føler alle andre har så store hus, flott bil, nye klær, farget hår, drar på ferier og diverse. Vi har ikke alt dette. Særlig i disse tider der det er så dyrt føler jeg det er rart at alle andre forstatt har så mye (virker det som i alle fall). Skjønner ikke hvor folk får alle pengene fra i disse tider der ting er så sykt dyrt. 

Vi er ikke krise dårlig stilt. Men vi bor i en litt liten leilighet per nå(som er billig), men ikke sjans til å ha råd til bil koster jo mye med selve nedbetalingen, bensin, reparasjoner mm.. ikke masse nye klær til barna heletiden. Blir mye brukt. Vi har nok penger til mat og strøm (den er jo relativt billig pga liten leilighet). Har heldigvis lite lån også. 

Men hvordan står det til med dere andre i disse dyre tider? Har dere råd til utenlandsferie fortsatt? Bensin til bilen? Nedbetaling av alle lån osv. Hvordan ligger dere ann til jula for eksempel? 

Utlandet har jeg ikke vært i på 25 år. Må kjøre mye mindre siden bensin er så dyrt så prøver å la bilen stå. Nedbetaling av lån utgår siden jeg leier. Kjøper lite gaver siden jeg ikke kjenner så mange og pga. økonomi. Men føler sånn som deg at alle har råd til så mye mens bare ikke jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Mange sliter, men mange har det også fortsatt veldig bra økonomisk. Jeg er alene, men med en lederstilling hvor jeg har utbetalt 94500 i måneden plusser man på utvidet barnetrygd (har ett barn) ca 3800 og 8500 kr i måneden i barnebidrag har jeg inn nesten 107000 kr i måneden. Jeg eier en 11 år gammel bil som jeg kjøpte kontant ny i fjor. Jeg har ett stort hus med 2 mill i lån, men bant renten for 10 år i 2020 og har fastrente på 1,3 prosent til oktober 2030. Jeg har tatt smarte valg ved å binde rente og ved å kjøpe billig bil, men det er høy lønn som gjør at jeg ikke sliter. Faste utgifter er på 26000 i måneden (litt variabelt pga strøm), og vi har da 81000 til mar, fritid, sparing mm.

Anonymkode: 925a1...892

8500 i bidrag for 1 barn når du har så høy inntekt? Da må far tjene mangfoldige millioner pr år og 0 samvær?🤔

Anonymkode: 0ff30...f38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...