AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Del Skrevet 7. desember 2023 Hva gir sixpack hos kvinner og hvor lang tid tar det å utvikle en når man har lav fettprosent? Hvor strengt spiser dere som har sixpack eller markert mage, og eventuelt hvilke treningsøvelser for magen gjør dere hvor ofte? Anonymkode: 86535...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Del Skrevet 7. desember 2023 Med mindre du har genetiske anlegg for å bygge muskler (gjelder et veldig mindretall kvinner) så skal man være veeldig displinert med kosthold og trening for å ha synlig sixpack som kvinne. Det er mest noe som eliteutøvere eller personlige trenere får til ellers. Man bygger heller ikke muskler ved lav fettprosent, men i bulking-perioden hvor man spiser mye og trener veldig mye. Så du må være villig til å gå opp i vekt, tåle høyintens trening og så gå på en kraftig kalorirestriksjon hvor musklene man har bygget blir synlige. Da snakker jeg om ekte synlig sixpack. Sånn som fitnessutøvere får. Litt definert blir du jo av trening uansett når fettprosenten er lav. Anonymkode: 74f3f...a38 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trek Skrevet 7. desember 2023 #3 Del Skrevet 7. desember 2023 Gener først og fremst.. så fettprosent.. og lyssetting har også en hel del å si.. De aller aller færreste har synlig sixpack hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Del Skrevet 7. desember 2023 For at kosthold og lav fettprosent skal ha noe å si, så må der være muskler der. Så ja, begge deler, MEN det er mye mer kosthold og lav fettprosent som må til - spesielt for kvinner enn for barn og menn. Anonymkode: 7f27f...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): skal man være veeldig displinert med kosthold og trening for å ha synlig sixpack som kvinne. Det vet jeg, derfor spør jeg om hvor strengt kosthold andre kvinner med sixpack eller markert mage har. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For at kosthold og lav fettprosent skal ha noe å si, så må der være muskler der. Hvilke mageøvelser og hvor ofte råder du til om du har erfaring med dette? Anonymkode: 86535...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 7. desember 2023 #6 Del Skrevet 7. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva gir sixpack hos kvinner og hvor lang tid tar det å utvikle en når man har lav fettprosent? Hvor strengt spiser dere som har sixpack eller markert mage, og eventuelt hvilke treningsøvelser for magen gjør dere hvor ofte? Anonymkode: 86535...7b9 Det er det samme som gir "1/4-kasse" hos menn... Det er fettprosent, vannprosent, og mestestes av alt altestest gener... Endret 7. desember 2023 av AnonymBruker 42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Del Skrevet 7. desember 2023 Med tanke på at six pack er magemuskler, så vil du ikke oppnå det utelukkende ved å spise sunt. Ikke sikkert du oppnår det ved å både spise sunt og trene heller. Anonymkode: 5d956...1ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Med tanke på at six pack er magemuskler, så vil du ikke oppnå det utelukkende ved å spise sunt. Ikke sikkert du oppnår det ved å både spise sunt og trene heller. Anonymkode: 5d956...1ce Jeg har konturene allerede på en god dag men vil ha tydeligere og lurer på hva jeg kan gjøre for å få det Anonymkode: 86535...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 7. desember 2023 #9 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har konturene allerede på en god dag men vil ha tydeligere og lurer på hva jeg kan gjøre for å få det Anonymkode: 86535...7b9 Da er det nok ned i fettprosent. Det er klart, man må ha en viss muskelmasse, men det er veldig vanskelig å bygge "store" magemuskler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #10 Del Skrevet 7. desember 2023 For kvinner er der gjerne en usunn fettprosent Anonymkode: 7f27f...92c 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 7. desember 2023 #11 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har konturene allerede på en god dag men vil ha tydeligere og lurer på hva jeg kan gjøre for å få det Anonymkode: 86535...7b9 Spis mindre salt (om du desperat vil se ut som en mann). Det er jo egentlig helt latterlig for damer å jobbe for "vaskebrett" bare "fordiatte", men folk får jo gjøre som de har lyst til... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #12 Del Skrevet 7. desember 2023 jabx skrev (6 minutter siden): Da er det nok ned i fettprosent. Det er klart, man må ha en viss muskelmasse, men det er veldig vanskelig å bygge "store" magemuskler. Har fettprosent på 16 nå og det er ikke forsvarlig å gå mere ned I vekt hvertfall så derfor spør jeg etter hvor strengt kosthold man må ha for å få ned fettprosenten uten å gå ned i vekt. Jeg føler jeg har ganske sunt og strengt kosthold nå men er usikker på om ting som hvit ris noen ganger i uka ødelegger og om jeg f eks burde spise bare kylling og grønnsaker og droppe risen og lignende tips Anonymkode: 86535...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #13 Del Skrevet 8. desember 2023 @Sandum.PT noen innspill? Anonymkode: 86535...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 8. desember 2023 #14 Del Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har fettprosent på 16 nå og det er ikke forsvarlig å gå mere ned I vekt hvertfall så derfor spør jeg etter hvor strengt kosthold man må ha for å få ned fettprosenten uten å gå ned i vekt. Jeg føler jeg har ganske sunt og strengt kosthold nå men er usikker på om ting som hvit ris noen ganger i uka ødelegger og om jeg f eks burde spise bare kylling og grønnsaker og droppe risen og lignende tips Anonymkode: 86535...7b9 Hehe, var faktisk allerede her og skrev Hva er det du tenker skal skje når du går ned i fettprosent uten å gå ned i vekt? Du vil jo tape vekt i form av fett, og den vekten må da erstattes med noe annet. Om det skal være muskler skal du være på et rimelig heftig regime for å klare å "recompe" på den lave fettprosenten. Og så er det ikke vekten som er det problematiske. Du skriver at det ikke er forsvarlig å gå mer ned i vekt. Det som ikke er forsvarlig er å gå mer ned i fettprosent. Den eneste utveien jeg ser for deg er å bygge større magemuskler. Men dette er heller kanskje ikke utelukkende gunstig, da magemusklenes funksjon ikke nødvendigvis bedres ved at de blir så sabla store. De skal stabilisere ryggsøylen og være god på det. Jeg ville egentlig jobbet litt med psyken her. Hvorfor vil du ha synlige magemuskler? Hva er det som gjør det viktig for deg? Hvor mye av helsa er du villig til å ofre for det? Er du villig til å få helseproblemer som kan sitte i lang tid? Det høres ut som du er på vei til å få et litt anstrengt forhold til mat og egen kropp når du skriver at du begynner å bli usikker på om du kan spise litt hvit ris et par ganger i uka, eller om du bare skal spise kylling og grønnsaker. Dette er ikke for å være slem, men for å gi en liten øyeåpner. Sett utenfra kan det virke som du er på vei inn i en usunn spiral. Jeg ville tenkt nøye gjennom dette før du prøver å gå enda lavere i fettprosent. Legger også ved denne: 2 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. desember 2023 #15 Del Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 21.59): Har fettprosent på 16 nå og det er ikke forsvarlig å gå mere ned I vekt hvertfall så derfor spør jeg etter hvor strengt kosthold man må ha for å få ned fettprosenten uten å gå ned i vekt. Jeg føler jeg har ganske sunt og strengt kosthold nå men er usikker på om ting som hvit ris noen ganger i uka ødelegger og om jeg f eks burde spise bare kylling og grønnsaker og droppe risen og lignende tips Anonymkode: 86535...7b9 Du må generelt ned i vekt for å få ned fettprosenten. Det nytter ikke å f.eks. "trene vekk fettet". Men mye proteiner og langsom nedgang i vekt kan bidra til å vedlikeholde muskelmasse slik at andelen fett som forsvinner blir større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #16 Del Skrevet 9. desember 2023 On 12/7/2023 at 9:48 PM, AnonymBruker said: Jeg har konturene allerede på en god dag men vil ha tydeligere og lurer på hva jeg kan gjøre for å få det Anonymkode: 86535...7b9 Da må du som sagt trene, fordi sixpack er magemuskler. Du får ikke tydeligere magemuskler av å spise sunnere. Anonymkode: 5d956...1ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #17 Del Skrevet 11. desember 2023 Du må bygge magemuskler. De vil også hjelpe med å forbrenne fett. Hvis du har et lag med fett utenfor magemusklene så vil ikke de vises og du må slanke bort fettet. Det er kanskje vanskelig å få sixpack men tydelige magemuskler kan du nok få hvis du er slank og bygger magemuskler. Anonymkode: 0d8f3...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 11. desember 2023 #18 Del Skrevet 11. desember 2023 (endret) Det er da ikke noe problem å få sixpack! Endret 11. desember 2023 av bvp 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempehard Skrevet 11. desember 2023 #19 Del Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 20.58): Hva gir sixpack hos kvinner og hvor lang tid tar det å utvikle en når man har lav fettprosent? Hvor strengt spiser dere som har sixpack eller markert mage, og eventuelt hvilke treningsøvelser for magen gjør dere hvor ofte? Anonymkode: 86535...7b9 Sixpack er tre ting: trening, kosthold og gener. Alle sine "sixpack" ser forskjellig ut. Noen har også 8 pack eller 10 pack alt ettersom. Du må ha veldig lav fettprosent for å kunne se sixpacken. Spot-redused fett fjerning / trening fungerer ikke. For å miste fettet må du forbrenne mer kalorier du får inn. en bra måte å miste fett på er å sykle eller gå til jobben. ta bilen minst mulig. bruk ski om vinteren. For å få synlig sixpack muskler må du ta situps = klarer du lett 30, så kan du begynne å f.eks ta en vekt og holde den inntil panna så du får mer motsand. Det hjelper ikke å ta 100 vis av situps. Du får større sixcpack om du bruker vekter. 30 - 60 reps er bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 12. desember 2023 #20 Del Skrevet 12. desember 2023 Tråden er ryddet for helseskadelig innhold. Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå