Gå til innhold

Når iphone 8 ikke oppdateres lengre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Iphone 8 kan ikke oppdateres til ios 17 men lurer på om man kan sette opp en ny iphone 8 som man har liggende da den andre er litt eldre. Går det uten problemer selvom den er utenfor den listen over telefoner som kan oppdateres? Eller kan jeg møte på problemer ved overføring fra gammel til ny telefon samt installasjon av oppdateringer osv?

Anonymkode: 7cff1...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er spørsmålet egentlig? iPhone 8 «tåler» ikke den nyeste oppdateringen (ios17) fordi iPhone 8 er såpass gammel at komponentene (hardware) ikke er sterke nok til å håndtere de nyeste oppdateringene som krever mer maskinkraft for å fungere som den skal. Da har det ikke noe å si hvilken iPhone 8 du bruker fordi de er lagd med samme komponenter (altså minne, cpu, grafikk-kort osv) og vil ikke klare iOS 17 av den grunn.

Anonymkode: fc684...10d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg skjønte spørsmålet jeg heller, og støtter opp under svaret som ABfc684.... skriver.

Når det er sagt, jeg har iPhone 7 og klarer meg fortsatt fint med den, selv om den kjører ios 15.8. Har foreløpig ikke hatt noe trøbbel eller følelse av å mangle funksjonalitet på min telefon. 

Anonymkode: a05f2...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (4 timer siden):

Ja det går men da får du en eldre versjon enn ios 17. Er bare å prøve.

Så ios 17 blir ikke tilgjengelig på iphone 8 dvs at de ikke pushes ut til de telefonene eller må man aktivt trykke nei?

Blir en installasjon med ios 16 og håper det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så ios 17 blir ikke tilgjengelig på iphone 8 dvs at de ikke pushes ut til de telefonene eller må man aktivt trykke nei?

Blir en installasjon med ios 16 og håper det går fint.

Nei man får ikke ios 17. Man får automatisk en lavere versjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spør fordi under installasjon/overføring så spør telefonen om den skal oppdatere den samtidig i prosessen og da vet jeg ikke om det er ios 17 den da prøver og installere. Og det går jo ikke på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (2 minutter siden):

Nei man får ikke ios 17. Man får automatisk en lavere versjon.

Supert. Var akkurat det jeg lurte på. Da kan jeg gjøre det 🙂 Tusen takk for svar 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan ikke si jeg skjønte spørsmålet jeg heller, og støtter opp under svaret som ABfc684.... skriver.

Når det er sagt, jeg har iPhone 7 og klarer meg fortsatt fint med den, selv om den kjører ios 15.8. Har foreløpig ikke hatt noe trøbbel eller følelse av å mangle funksjonalitet på min telefon. 

Anonymkode: a05f2...174

Samme her. Men vi mister apper og funksjonaliteter snart. Jeg snakket med en fyr som kan slikt, og da blir det kjipt. Da konker kanskje EasyPark ut. Så kanskje Vipps. Så kanskje bankappen din. Ganske idiotisk egentlig, vi blir tvunget til å kjøpe nye telefoner.

Anonymkode: 944ad...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Samme her. Men vi mister apper og funksjonaliteter snart. Jeg snakket med en fyr som kan slikt, og da blir det kjipt. Da konker kanskje EasyPark ut. Så kanskje Vipps. Så kanskje bankappen din. Ganske idiotisk egentlig, vi blir tvunget til å kjøpe nye telefoner.

Anonymkode: 944ad...309

... når mobilen ikke blir sikkerhetsoppdatert lenger, så vil appene ikke lenger ha samme sikkerhet. 

Jeg vil heller måtte kjøpe ny telefon hvert 5-6 år, enn å risikere at hackere/svindlere får tak i min bankinformasjon. 

Anonymkode: a4807...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

... når mobilen ikke blir sikkerhetsoppdatert lenger, så vil appene ikke lenger ha samme sikkerhet. 

Jeg vil heller måtte kjøpe ny telefon hvert 5-6 år, enn å risikere at hackere/svindlere får tak i min bankinformasjon. 

Anonymkode: a4807...9f5

Skal bare bruke telefonen til å ringe og sende sms så da holder den sikkert en liten stund iallefall. Får kjøpe ny etterhvert. Dumt for jeg kjøpte en pent brukt iphone 8 for litt siden men var ganske rimelig da 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...