Gå til innhold

Besøk hele jula

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Glaaaaaaadeee juuuul, heeeeeilige juuuul... 😃 koslige tider detta her.. aaaah familien får møtes og koses sammen. Neeei vetta me ka... 

Mens du heller tenker: Forbannjade juletre!!! Stapp den langt oppi rassen.. 😙

Venter spent på en oppdatering av denne ca 29-30 desember..

Anonymkode: 5b7e7...def

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Får du hilst på svigers i det hele tatt? 😅 Dæven du har etter noen erfaring lagt en god slagplan for svigerbesøk. Pla lagt alt nøye på hvordan IKKE bruke tid med dem 👍

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jauuu.. husk at dine barn også får se samboer en dag. 😅😅😅

Du virker en smule manisk. Er du en sånn som hater jula og er misunnelig på de som har familie rundt seg siden dette åpenbart var en voldsom morsom tråd for deg å henge i?

Anonymkode: 46040...188

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes helt utrolig slitsomt ut! Jeg syns du har fått mange gode tips her, som å trekke seg tilbake, gå turer og finne på aktiviteter utenfor huset osv. 

Viktig å huske på at juleferien er ment som  tid til hvile og å hente seg inn -også for deg, ts, og andre som har besøk. Da er det viktig å se hva du kan gjøre for å få litt pusterom! Og det er lov å korte ned besøket også. Hennes ferie er ikke viktigere enn din. Og la mannen din få ta ansvar for å underholde henne. Det er vel for hans skyld hun er der. 

Anonymkode: 30f1f...2bd

• Liker 1
Skrevet

Dette er akkurat jeg føler det når våre voksne barn kommer hjem til jul... 🤣 

Selvsagt er det koselig med besøk uansett hvem det er, men det er veldig uvant å ha noen rundt seg 24/7 i en hel uke. 

Anonymkode: af8c6...3f1

Skrevet

At du føler at du ikke får gjort noe bare fordi at svigermor er der, er jo ditt problem. At du føler deg overvåket er ditt problem. Jeg tviler sterkt på at hun velger å «plage deg» bevisst, men at hun velger å sitte der - fordi hun ikke vet hvor hun skal gjøre av seg eller hva hun skal gjøre. Hun er jo på besøk, og velger å tilpasse seg omgivelsene. Å nærmere sagt kreve egentid i sin egen stue, når man er på besøk er ganske spesielt. Om det er du som trenger egentid, så er det du som må forflytte deg til et annet rom eller ute.

Du bør jammen meg være glad for at du har en svigermor som er såpass tilbakeholden, enn en svigermor som er så frempå at hun skal legge seg bort i alt og alle.

Anonymkode: d9b70...cd6

• Liker 1
Skrevet

Du sier selv at stemningen mellom deg og mannen din er trykkende, så da er det jo ikke rart at svigermor merker det.

Uansett, så bør mannen din varte opp gjesten hvis hun ikke klarer å finne seg mat selv. Finne på noe ting dere kan gjøre, så dere ikke blir sittende i sofaen og tvinne tommeltotter fra morgen til kveld.

Anonymkode: 070e0...75e

Skrevet

Hvorfor må hun være så lenge? 

Anonymkode: a35da...a9e

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært heeeeelt uaktuelt med besøk ei uke her hjemme. Vi avslo invitasjon fra svigers i jula. Vi har et dårlig forhold, og de er ikke gode mennesker. Både samboeren min og jeg har problemer med dem.

At de er her fre-søn er nok. Og det er alltid bedre om de besøker oss enn motsatt. De oppfører seg mer da. Men ja, man må svelge kameler. Jeg er generelt bare veldig rolig når de er her og lar indirekte kritikk gli forbi uten respons. 

Er så deilig at vi kan slappe av i jula med kun vår egen kjernefamilie 😁😁😁😁

Anonymkode: 53e0b...bf3

• Liker 1
Skrevet

Hva med at mannen din tar en prat med sin mor før hun kommer og kanskje legger litt føringer for besøket ? Hva med at dere foreslår at hun er barnevakt ? At dere kunne tenke dere en tur ut på kino/resturant å at hun dermed passer på ungene ? Eller hva med å dra strikken enda lengre å si at dere har planlagt et par dager på hotell eller spa og håper at hun kan sitte barnevakt siden ungene ser henne så skjelden 🤞 Enten så innser hun at dette er noe hun ikke ønsker å kanskje dropper hele besøket eller korter det drastisk ned 👌.

Ellers kan dere jo foreslå at hun finner på noe med ungene ? Kino, kafé på senteret ol. Men hadde tatt praten på forhånd sånn at dere kan legge litt føringer for hva dere faktisk forventer når dere har besøk av henne over en uke. Da vet hun hva som forventes å kanskje hun selv tenker at det blir mye med en uke når dere forventer så pass av henne..

• Liker 1
Skrevet

Ber mannen hente kaffe og en skive til meg og blir i senga og leser avisen 30 min. 

Kl 20:30 sier god natt, tar med en kopp te og har tv-tid på iPaden på soverommet😜

utenom det ber jeg mannen ta samtalene med henne «mamma i dag kan vi trenge hjelp med middag, kan du stå for den?»

Anonymkode: 0f49e...078

• Nyttig 1
Skrevet

Vi skal ha besøk av noen venner uka før jul (de bor langt unna) og vi skal derfra rett til en uke hos mine foreldre. Jeg tar meg pauser alene både hjemme og hos mindre foreldre. Legger meg på rommet og leser bok/surfer, drar og handler, går en tur. Vårt besøk gjør det samme, de sitter ikke oppå oss hele tiden,. De tilbyr deg også å handle og lage mat så jeg må ikke leke vertinne en uke.

Man må lære seg å tørre å sette grenser for seg selv

Anonymkode: 46d83...d95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...