AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Del Skrevet 7. desember 2023 Jeg har lyst til å lage sjokoladekongler, altså noe ala disse: Men for å få til utseende på de, bruker man coco pops. En i husholdningen har cøliaki, og kan derav ikke spise gluten, og det hadde jo vært litt hyggelig om alle kunne smake. Er det noen som vet om et glutenfritt alternativ jeg kunne brukt til coco pops? Anonymkode: 0d67d...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Del Skrevet 7. desember 2023 Det nærmeste jeg kan tenke meg er "Cocoa balls" som er en glutenfri variant av coco puffs. Kanskje de kan fungere? Anonymkode: 43a3c...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Del Skrevet 7. desember 2023 Alternativt puffet ris som dekkes av sjokolade. Glutenrestene i puffet ris er så små at NCF regner dem som trygge å spise av cøliakere. Anonymkode: 43a3c...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Del Skrevet 7. desember 2023 Finnes cornflakes som er trekt med sjokolade. Anonymkode: 2ae99...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Del Skrevet 7. desember 2023 Takk for tips, begge to! AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det nærmeste jeg kan tenke meg er "Cocoa balls" som er en glutenfri variant av coco puffs. Kanskje de kan fungere? Anonymkode: 43a3c...70b Jeg bare vet ikke helt hvordan jeg skulle dandert de slik at de ser ut som de skjellene på konglen 😓 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alternativt puffet ris som dekkes av sjokolade. Glutenrestene i puffet ris er så små at NCF regner dem som trygge å spise av cøliakere. Anonymkode: 43a3c...70b Takk for tips! Hmm, kanskje jeg kunne klart å bygge noe rundt de. Ikke lett det her, bestandig. 😅 Anonymkode: 0d67d...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finnes cornflakes som er trekt med sjokolade. Anonymkode: 2ae99...e3d Det kan jeg jo kanskje prøve, dyppe glutenfrie cornflakes i sjokolade! Anonymkode: 0d67d...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kan jeg jo kanskje prøve, dyppe glutenfrie cornflakes i sjokolade! Anonymkode: 0d67d...6b9 Finnes allerde med sjokolade https://meny.no/varer/palegg-frokost/frokostblandinger-og-musli/frokostblanding/corn-flakes-5900020032171?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA98WrBhAYEiwA2WvhOiKinM1RWiciuT-s1cWVVGWviC9_IEdlpqqzqjHsKuNS1GaMJEV52BoCbXQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 2ae99...e3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Del Skrevet 7. desember 2023 Nå fant jeg faktisk denne da jeg søkte på "corn flakes glutenfri" på Google, disse syns jeg var relativt nærme fasongen på choco pops: Takker igjen for alle tips! Anonymkode: 0d67d...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Finnes allerde med sjokolade https://meny.no/varer/palegg-frokost/frokostblandinger-og-musli/frokostblanding/corn-flakes-5900020032171?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA98WrBhAYEiwA2WvhOiKinM1RWiciuT-s1cWVVGWviC9_IEdlpqqzqjHsKuNS1GaMJEV52BoCbXQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 2ae99...e3d Ja, jeg fant den ved en tilfeldighet nå. Relativt nytt for oss med cøliaki her i hus, så ikke helt oversikt over alle mulige varianter enda. 😅 Anonymkode: 0d67d...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #10 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg fant den ved en tilfeldighet nå. Relativt nytt for oss med cøliaki her i hus, så ikke helt oversikt over alle mulige varianter enda. 😅 Anonymkode: 0d67d...6b9 Den er veldig god og det går noen esker i året her i huset 😅 Anonymkode: 2ae99...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #11 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den er veldig god og det går noen esker i året her i huset 😅 Anonymkode: 2ae99...e3d Så bra, det var godt å høre! 🥰 Er jo litt opptatt av å prøve å gjøre forskjellene så små som mulig for den som har cøliaki, så ikke dårlige alternativer og dårligere smak er det eneste man sitter igjen med. Anonymkode: 0d67d...6b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 7. desember 2023 #12 Del Skrevet 7. desember 2023 Har du oppskriften på konglene? Hva skal være inni? 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå