Gå til innhold

Mobil- gave til eldre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et eldre medlem av familien, og han har tidligere fått Doro telefon av oss. Det går helt greit, han bruker den jo minimalt til å ringe. Men det kjedelige er at bilder vi sender blir så små så han kan ikke se hva det er bilde av. Han har ymtet litt i forhold til at han er nysgjerrig på nettbrett, men det tror jeg er urealistisk i og med at ingen av oss bor så nære at vi kan følge opp. Man lærer jo ikke det på en to tre.

Jeg vurderer å kjøpe en litt mer avansert mobil, der han kanskje kan ha nett tilgang. Ser for meg at det blir et knøl med touch, men det skal gå. Men den må ikke bli for avansert heller. 

Er det noen som har forslag til hva jeg kan kjøpe? Det er jo en jungel av telefoner..:-)

Anonymkode: 3f7a9...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får beklage på forhånd for at jeg ikke svarer på det du spør om 🙈

Men hvis det kun er dette med bilder familiemedlemmet erger seg over med telefonen sin, så ville jeg heller kjøpt en Frameo. Som er en digital fotoramme hvor dere kan sende bilder til ham. Må være så flott 🤩

https://www.kjell.com//no/produkter/lyd-og-bilde/foto-og-video/digitale-fotorammer/denver-frameo-digital-fotoramme-7-med-wifi-svart-p20529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor (80 år), har ipad. Hun er ikke teknisk anlagt, men har stor glede av nettbrettet sitt. Hun er logget inn på ene barnets konto, og får dermed tilgang til masse familiebilder. Og så leser hun avisen. 

Det er ikke så vanskelig å få til nettbrett hvis det bare er satt opp skikkelig med nyttige app'er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min på 90 fikser iphone betydelig bedre enn Doro. Og Doro kunne ingen av oss hjelpe henne med.

Anonymkode: 612b5...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nettbrett er vel så enkelt som en smarttelefon all den tid det er mye større. 

Anonymkode: 54b2b...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke at det er så stor forskjell på nettbrett og mobil? Kanskje fordi jeg har et eldre familiemedlem som har et android nettbrett med tastatur i futteralet. Det går greit, men h*n sliter litt med volumkontrollen - så den står på max. Den gir mye glede med snapchat - som gir tilgang til bilder og snutter av oldebarn, barnebarn og annen familie. Det var også mer problematisk før tastaturet kom på plass.

Kanskje det er et eldresenter i nærheten? Der kan de nok ofte få litt hjelp om noe stopper opp. Det er mange eldre som er dyktige.

Anonymkode: db684...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers er også team-viewer et fantastisk hjelpemiddel om han har pc. Da kan dere hjelpe ham hjemmefra ved å få tilgang til hans pc. (Gratis til privat bruk.)

Anonymkode: db684...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...