Gå til innhold

Eksisterer TV2 om ti år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror det går mot slutten. De har lite å tilby nå. Og alle slutter.

Anonymkode: 614a0...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du på TV2 som tv-kanal?

Er du klar over at TV2 Play faktisk er landets nest største strømmetjeneste, etter Netflix? Større enn både HBO og Viaplay? 

"Alle" slutter ikke. Noen få slutter - noen av dem såpass kjente at det kommer i avisen. De ansetter faktisk nye folk også. Jeg jobber i it-bransjen, og kjenner hele 2 stk som er ansatt der den siste måneden. 

At noen profiler slutter, betyr ikke at kanalen går mot slutten. Det er helt normalt at folk slutter i jobben sin - akkurat nå er det bare det at noen mer kjente fjes har valgt å slutte samtidig, pga gode sluttpakker siden de nedbemanner og prøver å bli kvitt folk der de ikke tjener penger. Og så ansetter de folk på de tjenestene de faktisk tjener penger på. 

Anonymkode: 55995...5f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de fortsetter med nyheter i hvert fall, der er de best. Underholdningen deres tiltaler meg egentlig ikke så mye. 

Anonymkode: a2e23...947

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje TV 2 slår seg sammen med for eksempel VG eller Dagbladet??       

Stort sett bare om forskjellige TV 2-programmer, sport og sladder å lese om på nettsiden deres i alle fall. 

Anonymkode: 27cd3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok større sjanse for at Viaplay ikke eksisterer lengre. De sliter virkelig.

Endret av -jk-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe dyre sportsrettigheter, for så å tvinge masse annet på kundene for å få det til å bli lønnsomt , er en forretningsmodell som alltid kommer til å være upopulært. Når hele konseptet er at vi skal kjøpe ting du vil se (Premier League, andre sportsrettigheter), og skal tyne deg maks, så nytter det ikke å svare hver gang at det er markedet/markedspris som bestemmer. For hele argumentasjonsrekken er et veddemål om hvor mye kundene er villige til å betale. Det vet de ikke, men uansett får du kunder som er svært misfornøyde. Der bommet TV2, og der bommer Viaplay nå (og også Discovery med sine rettigheter). Aktørene på sportsrettigheter-markedet trodde at det var en forretningsmodell å ha godt betalende, men misfornøyde kunder. De tok feil, alle som en. Som ofte før, så er denne naive troen på at marked bestemmes av kun hvor etterspurt en vare er, helt feilslått. Det er nemlig ikke gunstig å være en aktør som folk flest misliker sterkt. TV2 tynte mange for mye penger, så skulle det forstått konsekvensene av det. Men det forstod de ikke.

Anonymkode: d9c6c...02b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...