AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Hva er praksis hos dere, og hvordan fungerer det? For og imot, gjerne svar både fra ansatte og ledere. Finnes det også noe regler/lovverk på dette så gjerne legg ved linker. Hos oss er det veldig delt, og ved forrige anonyme runde kom det frem endel kritikk som ikke var spesifisert godt nok til at det var mulig å finne ut av hva dette dreide seg om. Så hva gjør man da, når alt er anonymt og ingen å spørre konkret «kan du utdype dette?». Det ble dermed bestemt at neste undersøkelse ikke skulle være anonym, men da står står man jo i fare for å ikke få ærlige tilbakemeldinger. Tanker?:) Anonymkode: 35dfe...fa3
Portia Catonis Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 Jeg svarer alltid på medarbeiderundersøkelser som om identiteten min er kjent, og jeg skriver aldri noe som kan inkriminere meg selv. Så nei, det blir ikke full ærlighet herifra. Jeg er ikke interessert i å være urokråke. Det har skjedd meg en gang før, at jeg har blitt identifisert i en anonym undersøkelse, og da fikk jeg en skyllebøtte av sjefen. Forferdelig uproft, men jeg tror ikke det er uvanlig.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 Vi har anonyme undersøkelser og ikke-anonyme gruppemøter der ansatte kan komme med tilbakemelding. Det er veldig mange som ikke er komfortable med å si sin ærlige mening med mindre de er anonyme. Ville heller holdt det anonymt og oppfordret til å utdype kritikken Anonymkode: 8141c...d45
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 Vi har hatt flere arbeidsundersøkelser på jobb som skulle være anonyme. Jeg fant ut at de ikke var det når jeg skulle hjelpe HR dama med en undersøkelse. Hun skrev i mailen som ble sendt til alle at den var anonym, men det var jug. Middels stort selskap på 400 personer. Anonymkode: 7c588...e46
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Skrevet 5. desember 2023 Her tok jeg sjefen og noen av avdelingslederne i å sammenligne håndskriften på de anonyme undersøkelsene lagt igjen i tilbakemelding-boksen for å finne ut av hvem som hadde skrevet hva. Aldri stol på at anonyme undersøkelser på jobben forblir anonyme. Anonymkode: 1ab46...f6d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 God erfaring med anonyme undersøkelser, men at man svarer på hvilket nivå/avdeling man arbeider. Statistisk behandling ser da hvor i organisasjonen det er problemer. Identifiserte problemer tas tak i gjennom avdelings- og gruppemøter, og medarbeidersamtaler. Anonymkode: 69ea8...b65
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå