Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde positiv eltest for 11 dager siden, og opplever idag en blødning. Mensen pleier å komme som ett pang. Men nå er det bare lyserødt og litt ved dobesøkene? Kan det være festeblødning? Eller er det mest sannsynlig mensen? 

Anonymkode: 1b729...f04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt festeblødning og vært gravid 4 ganger

Anonymkode: 1e610...a45

Skrevet

Lurer på det samme. Jeg er 12 dpo, og fikk litt rosa på papiret i går formiddag. Litt i dag også, litt mer enn i går. Pleier aldri å spotte før mens. Har ultrasvak positiv test.

Anonymkode: 7f73c...4f6

Skrevet

Det er ikke så mange som faktisk opplever festeblødning. Ca  20% opplever en liten blødning ca 10-14 dager etter befruktning. Men denne blødningen er ikke nødvendigvis pga at egget fester seg. Det kan også skyldes at slimhinnen er skjøre- hormon endringer i kroppen uavhengig om man er gravid eller ille. 

En festeblødning skiller seg fra vanlig mens blødning ved at en festeblødning som oftest er mer brun eller lys rosa i farge. 

4 barn, 7 graviditeter - aldri hatt festeblødning selv.

Anonymkode: 41a96...54c

Skrevet

I forrige svangerskap hadde jeg en lett blødning ni dager etter befruktningen som jeg regner med var festeblødning. Hadde ingen festeblødning i nåværende svangerskap.

Anonymkode: 39376...f9f

Skrevet

Null blødning her, førstegangsgravid

Anonymkode: 1b55d...fc2

Skrevet

Jeg hadde festeblødning fra 10 dpo, litt brunlig som etter hvert ble lys rosa og så ble det brunt igjen etter noen dager.Varte ca 5 dager. Lite nok til at det ikke var behov for truseinnlegg 🙂

• Nyttig 1
Gjest BittenTei
Skrevet

Ikke opplevd festeblødning, men feste»smerter» - typ kjente at «der satt’n!» Det stakk ekstra der nede, kunne nesten kjenne at jeg var ny-gravid (vanskelig å forklare), dette skjedde to dager etter samleie, rundt «eggløsningstid», men kjente fort at dette ikke var vanlige «eggløsningssmerter» 😅😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I forrige svangerskap hadde jeg en lett blødning ni dager etter befruktningen som jeg regner med var festeblødning. Hadde ingen festeblødning i nåværende svangerskap.

Anonymkode: 39376...f9f

Fest blødning er bare bitte lite og ofte 1 dag. Da hadde du nok litt spotting. Pluss da ville egget fester seg 5 dpo som er for tidlig 

Skrevet

Var nok mensen.. veldig rart at det kom 11 dager etter el da?

Skrevet

Jeg hadde en ørliten dråpe blod på papiret 5-6 dpo da jeg var gravid.

Høres dessverre mer ut som det er mensen enn festeblødning du har ts 😕 

Anonymkode: af6f3...80c

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Var nok mensen.. veldig rart at det kom 11 dager etter el da?

Kan være at du hadde eggløsning før positive test. Eggløsning tester er ikke alltid 100 prosent 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg hadde en ørliten dråpe blod på papiret 5-6 dpo da jeg var gravid.

Høres dessverre mer ut som det er mensen enn festeblødning du har ts 😕 

Anonymkode: af6f3...80c

Kan det ikke være relatert til festeblødning?  Skjer blødningen samme dag, eller en eller to dager etter selve festingen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan det ikke være relatert til festeblødning?  Skjer blødningen samme dag, eller en eller to dager etter selve festingen?

Om du har noe som ligner mens nå er det ikke fest blødning. Festeblødning er bare bitte lite...du kan tenkte deg en mikroskopisk egg skal implementeres...da kan det begynne å blø litt..men ikke blø som mens

Skrevet
Sofakona skrev (36 minutter siden):

Om du har noe som ligner mens nå er det ikke fest blødning. Festeblødning er bare bitte lite...du kan tenkte deg en mikroskopisk egg skal implementeres...da kan det begynne å blø litt..men ikke blø som mens

Det høres logisk ut ja. Men blør ikke som mens, har vært litt rosa på papiret en gang i går, og 3-4 ganger i dag. Er 12dpo nå. Pleier som sagt aldri å spotte før mens.

Skrevet

Hva det var vet jeg ikke, men blødde litt dagen mensen skulle kommet (trodde det var den).. nå 11 uker på vei 

Anonymkode: 3977c...054

Skrevet

Akkurat slik du beskriver det var det for meg da jeg hadde kjemisk graviditet. Begynte å blø mer ordentlig etter hvert. 

Anonymkode: 4fe35...fcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...