Gå til innhold

Kul i brystet, hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva nå? Skjønner jeg må ringe legen og få det undersøkt. Men vil høre noen positive historier, der det ikke er noe farlig. 

Anonymkode: b3d22...f44

Skrevet

Jeg hadde det for noen år siden. Helt ufarlig. Legen henviser deg til sykehuset for undersøkelse. Pass på at han henviser til både ultralyd og mammografi. 90% av de som henvises med kul i brystet har ikke kreft. 90% av de med kreft overlever. Så sjansene dine er veldig gode! 

• Liker 7
Skrevet
Jadzia skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde det for noen år siden. Helt ufarlig. Legen henviser deg til sykehuset for undersøkelse. Pass på at han henviser til både ultralyd og mammografi. 90% av de som henvises med kul i brystet har ikke kreft. 90% av de med kreft overlever. Så sjansene dine er veldig gode! 

Takk ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk ❤️

Den tanken om oddsene var veldig trøstende for meg den tida jeg stod i det husker jeg. Hos meg var det et muskelfeste som hadde blitt presset fram av brystbetennelse etter koronavaksina. 

• Liker 1
Skrevet

Da har jeg vært hos fastlegen, en kul som målte 2-3 cm ja. Ble henvist til bryst diagnostikk avdeling,  vil høre fra de før jul. Skummelt altså. 😢

• Hjerte 8
Skrevet

Ja, kjenner en hvor det var helt ufarlig kul.

Anonymkode: 89743...46a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da har jeg vært hos fastlegen, en kul som målte 2-3 cm ja. Ble henvist til bryst diagnostikk avdeling,  vil høre fra de før jul. Skummelt altså. 😢

Lykke til❤️

Skrevet
Danseskjørt skrev (1 time siden):

Lykke til❤️

Takk ❤️

Skrevet

Hadde klump i brystet, lege henviste til brystdiagnostisk senter. var inne der til ultralyd og vevsprøve, viste seg å være en ufarlig muskelknute. Lykke til!

Anonymkode: df565...8f4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ei i nærmeste familien oppdaget kul i brystet. Fikk oppfølging fra helsevesenet. Det var en fettkul og helt ufarlig. 

Det kan det være i ditt tilfelle også.

Lykke til !

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en kul i brystet, viste seg at det var en helt ufarlig fettkul. To andre jeg kjenner hadde også kul i brystet og det var ufarlige cyster. Når har du fått time? 

Anonymkode: 6b5ed...f97

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2023 den 7.57):

Hva nå? Skjønner jeg må ringe legen og få det undersøkt. Men vil høre noen positive historier, der det ikke er noe farlig. 

Jeg har kul i brystet oppdaget den i slutten av graviditeten. Ble henvist til mammografi og ultralyd. De tok prøver av kulen også. Ingenting som var spesielt vondt og kulen var ikke ondartet. Dette går bra ☺️

Anonymkode: ca028...3cf

Skrevet

Jeg hadde en, den var helt ufarlig.

Anonymkode: 6f4ba...e95

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også kul i brystet. Fikk time etter 1 uke. 

Hos meg var det en helt ufarlig fibroadenom, altså en bindevevsknute.. Håper det samme for deg.

Anonymkode: 4ea48...cc8

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk tre kuler i venstre bryst i midten av 20 årene. Ble henvist til undersøkelse på sykehuset. De tok først mammografi, så ultralyd og så hentet de ut prøver. Alle kulene var godartede og noe som kalles fibroadenom. De kom visst av høyt østrogen. Ingenting farlig❤️.

Anonymkode: 45491...ac7

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg hadde en kul i brystet, viste seg at det var en helt ufarlig fettkul. To andre jeg kjenner hadde også kul i brystet og det var ufarlige cyster. Når har du fått time? 

Anonymkode: 6b5ed...f97

Jeg har ikke fått time enda, legen sendte henvisning i går . 

Skrevet

Kjenner flere som har hatt kuler i brystet som har vært helt ufarlig. Legen har henvist deg fordi alle kuler skal tas alvorlig, og henvises til mammografi og evt ultralyd og biopsi. 

Har også kjente som har hatt kreft, men lever i beste velgående i dag. Kreft er heldigvis ikke synonymt med en dødsdom i dag. 

Ønsker deg masse lykke til!🫶🏻

Anonymkode: 3dbad...7ce

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjenner flere som har hatt kuler i brystet som har vært helt ufarlig. Legen har henvist deg fordi alle kuler skal tas alvorlig, og henvises til mammografi og evt ultralyd og biopsi. 

Har også kjente som har hatt kreft, men lever i beste velgående i dag. Kreft er heldigvis ikke synonymt med en dødsdom i dag. 

Ønsker deg masse lykke til!🫶🏻

Anonymkode: 3dbad...7ce

Takk ❤️

Skrevet

1. brystene består av kjertler og de kan bli betente og «kul»ete. 
2. mange kvinner har ufarlige cyster i brystene som feks. Vanncyster.

har en som var veldig vond en periode. Legen kjente etter og sa det ikke var noe. Jeg ba om henvisning til mammografi og fikk dette. De fant ut jeg hadde mange vanncyster men en var de usikker på hva var fylt med for noe, så de tok en test. Den var fylt med noe puss ja, men helt ufarlig. The end

Anonymkode: 6758a...134

Skrevet (endret)

De fleste damer har "kuler" i brystet, og/men de færreste er farlige.

Ja, du "må" til legen for å finne ut

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...