oslomaraton Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Hei. Noen som kam hjelpe meg med å se hvordan jeg ligger på skatteoppgjøret for dette året? altså så langt (til og med november)har jeg skattet 198194 kr, mens det står at totalt beregnet skatt er 198389 kr. Altså har jeg igjen desember, da blir jeg ant. skattet med ca 17 000 . (( har bijobb som trekkes 43%).
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 Du kan legge alle tallene dine inn hos Skatteetaten. De er en kalkulator der. Anonymkode: 45a10...3f3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 https://www.skatteetaten.no/person/skatt/beregn-skatten-din/ Anonymkode: 45a10...3f3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 Hvis du har lagt inn helt riktige tall for beregningen av skattetrekket så vil du jo få tilbake på skatten, men om du ikke har helt riktige tall der så er det jo helt umulig for oss å si. Selv har jeg lagt inn tall som gir meg lavest mulig skattetrekk, så jeg vil jo få nasse restskatt, selv om det står at jeg allerede har betalt mer enn nok skatt i år, hvis jeg går inn på skattekortkalkulatoren og ser. Anonymkode: 7ff02...19f
oslomaraton Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2023 Jeg har sjekket ut at med november måned medregnet har jeg blitt trukket 204.000 kr i skatt. Mens i følge skattekortet skal jeg trekkes 198.000 kr i skatt. Da ligger jeg vel an til å få igjen litt på skatten til våren:)?
NakenPanda Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 oslomaraton skrev (2 minutter siden): Jeg har sjekket ut at med november måned medregnet har jeg blitt trukket 204.000 kr i skatt. Mens i følge skattekortet skal jeg trekkes 198.000 kr i skatt. Da ligger jeg vel an til å få igjen litt på skatten til våren:)? Bare husk at med "halv" skatt i desember kan litt tilbake per 1 desember bety lite og ingenting per 1 januar. Hvis man er godt over får man nok penger tilbake, det er overraskende nøyaktig selv uten 100% kjente fradrag,
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 oslomaraton skrev (8 minutter siden): Jeg har sjekket ut at med november måned medregnet har jeg blitt trukket 204.000 kr i skatt. Mens i følge skattekortet skal jeg trekkes 198.000 kr i skatt. Da ligger jeg vel an til å få igjen litt på skatten til våren:)? Det kommer jo helt an på om du har nøyaktig riktig skattetrekk. Har du sjekket skattekortet ditt slik at alt der stemmer? Anonymkode: 7ff02...19f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå