Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter å ha sett hvordan Madrugada oppførte seg under årets sending av Spelemannsprisne må jeg si jeg ble sjokkert over gruppens oppførsel:

snøvlete, uvørne, pjuskete, ufine, vulgære, osv.

Synes de ødelegger sin profil med en sånn atferd..

Forstår de ikke selv at de bør oppføre seg høflig og mer ordentlig når de er i offentligheten?

Hva synes andre om Madrugadas oppførsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likte ikke han med den svarte kjortelen. Jeg vil takke, jeg ditt og jeg datt. De andre fikk ikke sagt så mye. Ekkel mann.

Skrevet

Hehe, synst de bare var morsomme jeg! Elsker når folk ikke oppfører seg "etter boken" hele tider.

Skrevet

Det var vel bare han ene som kanskje tok litt overhånd (han med My midnight creeps, husker ikke navnet i farta), de andre synes jeg virka normale, men de fikk ikke sagt så mye da. Jeg synes ikke det var så altfor galt da?? Man får tåle litt utenfor det helt vanlige synes jeg, det er jo kjedelig når alle som vinner sier akkurat det samme også da.

Skrevet
Likte ikke han med den svarte kjortelen. Jeg vil takke, jeg ditt og jeg datt. De andre fikk ikke sagt så mye. Ekkel mann.

Ja, spesielt han. Det var irriterende at han gikk nedover trappen med den store trollmann-kappen sin, som en annen Baltazar :roll:

Han snøvlet og snakket jo bare tull!

De andre i Madrugada kunne godt ha tatt mer initiaitv til å få ham bort for selv å rette opp inntrykket litt. De hadde ikke behøvd å bare stå der passive og la han sløve, trege intetsigende fyren med trollmannskappen stjele all oppmerksomheten.

Skrevet

Jeg har ikke TV, så jeg så det ikke. Jeg ikke lot meg imidlertid sjokkere av Jokke i sin tid, så da regner jeg med at jeg bare hadde sett på det som litt morsomt i dag også. Kjedelig hvis alle er like! De lever jo tross alt av å underholde folk, så det er ikke helt utenkelig at de overspiller litt og tenker at all PR er god PR.

Skrevet
Jeg har ikke TV, så jeg så det ikke. Jeg ikke lot meg imidlertid sjokkere av Jokke i sin tid, så da regner jeg med at jeg bare hadde sett på det som litt morsomt i dag også. Kjedelig hvis alle er like! De lever jo tross alt av å underholde folk, så det er ikke helt utenkelig at de overspiller litt og tenker at all PR er god PR.

:ler:

Haha...det er ingen unnskyldning "bra ikke alt er etter boken" og "all pr er god pr"..

De har ingen unnskyldninger, dette er 2006 og folk er ikke dumme: det burde ikke de være heller.

Man kan fint være underholdende og "ikke følge boken" uten å være dumme, snøvlete og teite av den grunn.

Skrevet

Trollmannen så ut til å prøve og være litt alternativ og kunstnerisk.

Totalt skivebom, syns jeg.

Jaja, madrugada er

:tommelsmil: likevel

Skrevet
Hva er korrekt oppførsel?

Det er sannsynligvis å ha på smoking/mørk dress og takke produsent, musikere, foreldre, kjæreste/ektefelle, tanter, onkler, bikkja osv. pent for bidraget. Helt greit, men ingen husker det...

Gjest camillo
Skrevet
Det er sannsynligvis å ha på smoking/mørk dress og takke produsent, musikere, foreldre, kjæreste/ektefelle, tanter, onkler, bikkja osv. pent for bidraget. Helt greit, men ingen husker det...

Ikke sant. Det var jo ikke akkurat noen begravelse, så jeg tror ikke jeg hadde brydd meg om å engasjere meg.

Skrevet

Dessuten måtte kjæresten/ektefellen (og bikkja) vært tilstede i salen, for man drar jo ikke "på fest" aleine. Tenk alt som kan skje da.

Så ikke prisen, liker ikke Madrugada, men bryr meg ikke:-) "Korrekt" oppførsel i musikkbransjen er dessuten så mangt.

Skrevet

nå var det kun robert som tok helt over, man kan jo ikke akkurat dytte bort en som står og prater...

de andre gjorde jo ingenting galt, sa takk og bablet ikke i vei på overtid.

og de andre scorer sikkert høyt på stil, enig i at robert ikke hadde valgt så kult antrekk, men sånn er nå det.

Skrevet

Jo, de andre kunne fint ha dyttet denne Robert bort, så slapp han å dumme seg ut.

Det å ikke snøvle og være ufin betyr ikke at man skal være "korrekt". Det er liksom ikke enten eller her...de kunne fint ha vært originale uten å være så trege og uforskammet teite.

Jeg fikk et dårlig inntrykk av Madrugada, og gidder ikke å kjøpe CD med dem nettopp fordi de oppfører seg så teit i offentligheten.

Et annet eksempel på ufin oppførsel som også gjør at jeg ikke liker ham, er Vinnie i The Paperboys, som aldri klarer å oppfører seg ordentlig og å snakke rent og tydelig. Det er ikke kult å være sløv :roll:

Skryt til jentene, de klarer alle å oppføre seg fint og de virker mer smarte (Bertine Zetliz, Mira, Simone, Ane Brun, osv.)

Skryt også til Røyksopp, Alejandro, Terje Rypdahl og de aller fleste andre som oppfører seg normalt og intelligent.

Skrevet

:ler: Jeg synes også at han med kappen oppførte seg noe merkelig, mest fordi jeg ikke forstod helt hva han sa... men, alvorlig talt, man kan da ikke dømme et menneske på det grunnlaget? Og hva gjør det om en "flagrer litt med kappen" og mumler litt? Synes det var ganske morsomt egentlig jeg da ;)

Kan virkelig ikke se at det er noe å ta på vei for? :ler: Hadde de vært fulle eller sagt noe særdeles upassende kunne jeg kanskje vært enig, men det der var jo ingenting! De andre i bandet oppførte seg vel helt "passende"? :ler:

Å si at man ikke skal kjøpe CD-er av dem basert på hvordan de opptrådde synes jeg bare er tullete... Mener du det virkelig? ;)

Skrevet
:danse: Og en stoooor GRATTIS til Madrugada og Ane Brun for alle prisene de vant ~ Utrolig velfortjent!! :danse:
Skrevet
:danse: Og en stoooor GRATTIS til Madrugada og Ane Brun for alle prisene de vant ~ Utrolig velfortjent!! :danse:

Enig! :-D

Men selvsagt litt kjedelig når man hører den samme, ikke spesielt interessante, takketalen for 3.gang.... :ler:

Skrevet
Å si at man ikke skal kjøpe CD-er av dem basert på hvordan de opptrådde synes jeg bare er tullete... Mener du det virkelig? ;)

Det tenkte jeg også! Jeg kunne kanskje vurdert å boikotte noen hvis de hadde gjort noe ulovlig eller noe jeg synes var moralsk forkastelig, men fordi de oppførte seg rart? :ler:

Skrevet

Jeg synes hvertfall Madrigada sterkt bør vurdere sin offentlige profil. Hvis de ønsker å fremstå som en solid merkevare og vil bygge opp hva de ønsker folk skal føle når de hører og ser navnet Madrugada - så bør de tenke litt på hva de sier og hvordan de sier det hver gang de snakker med noen offentlig!

Gjest Aimable Amie
Skrevet

Henger meg på her - dette var velfortjent.

Og hva om noen oppfører seg annerledes enn andre ? Han gjorde ikke noe gale - og gjorde ingen mennesker fortred - hva er problemet ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...