AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Del Skrevet 4. desember 2023 Er det noen som har testet Dr.Ankerstjerne produktene? Ser at de har fått gode anmeldelser på trustpilot da.. Bruker produkter fra et annet merke, som jeg har brukt i alle år, men denne dukker opp ofte på min faceboook side. Så derfor jeg lurer om noen har prøvd? Jeg er kjemperedd for å få negativ reaksjon i ansiktet om jeg prøver disse, noe ala allergisk reaksjon eller noe sånt. Blir glad for svar Håper @Roci tar en titt her også, hun er så flink og jeg lyter alltid til det hun sier. 🩷 Anonymkode: 81998...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 4. desember 2023 #2 Del Skrevet 4. desember 2023 Jeg har ingen erfaring med produktene til Dr. Ankerstjerne selv, men ut fra en gjennomgang av ingredienslistene, ser det ut til at de har et par-tre svært gode produkter, og noen man kan få like bra til en rimeligere penge andre steder. Vær oppmerksom på at de fleste produktene inneholder parfyme, hvis det er noe du pleier å reagere på. Jeg liker konseptet deres om at hudpleie skal være enkelt men det er et par ting jeg merker meg: - de viser til "kliniske studier" uten å si noe mer om dem at de er "uavhengige", dvs. at det ikke er produsenten selv som har gjennomført studiene. Jeg finner imdlertid ingen dokumentasjon, så det er vanskelig å si noe om validiteten av disse studiene. - de presenterer en slags "one size fits all" - løsning, de har ikke ulike produkter til ulike hudtyper. - jeg har sjekket ingredienslisten til tre av produktene, og det er ingen "magiske" ingredienser som du ikke finner i andre - og kanskje rimeligere - produkter. "Stjerneproduktet" deres - SUPERFOOD multipurpose vitamin facegel - inneholder f.eks. følgende: Aqua (vann) Niacinamid (vitamin B3, et antioksidant) Panthenol (fuktighetsgivende) , Glyserin (fuktighetsgivende) , Cyclodextrin (stabilisator), Trietanolamin( emulgator), Carbomer (emulgator) Fenoksyetanol (konserveringsmiddel), Butylenglykol (fukthetsgivende, fuktighetsbevarende), Parfyme, Retinylpalmitat (et retinoid/A-vitaminderivat), Arachis Hypogaea Olje(peanøttolje, mykgjørende og fuktighetsbevarende) Etylheksylglyserin (mykgjørende, konserverende, bindemiddel for fenoksyetanol) Hippophae Rhamnoides Fruit Extract (antioksidant, beroligende), Tocopherol (E-vitamin, antioksidant) (emulgatorer, stablilisatorer og konserveringsmidler gjør ikke noe for huden, men har med produktets konsistens og holdbarhet å gjøre). Det er ikke noe dårlig produkt, og niacinamid har mange gode egenskaper for huden, så dette produktet tror jeg faktisk er verd prisen. Et av de andre produktene - Urban Protection Day Cream - har følgende ingrediensliste: Aqua (vann) Dibutyl Adipate (mykgjørende) Propylheptyl Caprylat,(mykgjørende, fuktighetsbevarende) Bis-Etylhexyloxyfenol Metoksyfenyl Triazin, (UV-beskyttende), Distarkfosfat (stablilisator) Glyserin (fuktighetsgivende), Etylheksyltriazon UVB-beskyttende), Dietylaminohydroksybenzoylhexylbenzoat (UVA-bestkyttende) Niacinamid (vitamin B3, antioksidant), Polymetylmetakrylat (UV-filter), Natriumpolyakrylat (emulgator, mykgjørende), Dinatrium Cetearylsulfosuccinat (emulgator, mykgjørende) Tridecan (parfyme), Undekan (emulgator, mykgjørende), Dikaprylylkarbonat (emulgator, mykgjørende) Fenoksyetanol konserveringsmiddel), Parfum, Marrubium Vulgare Extract (antioksidant) , Sodium Laureth Sulfate (stabilisator) Polyglyceryl-3 Caprat (fortykningsmiddel), Benzoic Acid (stabilisator), Dehydroeddiksyre (konserveringsmiddel), Aminometylpropanol (surhetsregulerende) Sitronsyre (surhetsregulerende) Tocopherol (E-vitamin, antioksidant) Det er med andre ord en bredspektret solkrem som inneholder litt vitamin B og fukghetsgivende- og bevarende ingredienser. Her kan du nok spare pengene dine, tenker jeg. Ansiktsrensen til nesten 300 kr inneholder stort sett SLS (Sodium Laureth Sulphate, et såpestoff som mange vil unngå ford det kan tørke ut huden) samt aloe og et par andre fuktighetsgivende ingredienser, så her tenker jeg også at du kan finne rimeligere og bedre. Noen av kremene og serumet inneholder retinyl palmitat, et retinoid som er mye svakere enn f.eks. retinol. Det har fortsatt en viss effekt, men problemet med denne ingrediensen er at den absorberes så sakte av huden at den kan bli eksponert for UV-lys og føre til dannelse av frie radikaler, som kan skade cellene våre. Om man skal bruke produkter med retinyl palmitat, bør de derfor brukes om kvelden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Del Skrevet 4. desember 2023 Kjøpte et test kit og fikk kviser av produktene. De driver virkelig hard markedsføring nå, syns det er rart at de sier de har holdt på i 20 år når jeg aldri har hørt om de før nå via sponset reklame på sosiale medier. Anonymkode: 3762e...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Del Skrevet 4. desember 2023 Gikk tilsendt en sånn prøvepakke, elsket produktene i to uker, kjøpe full size av skinfood, fikk kviser av den med en gang. Har prøvd flere ganger men kan dessverre ikke bruke den. Dritt da de ikke er akkurat billig Anonymkode: a63eb...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå