AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Del Skrevet 3. desember 2023 Musikk har alltid vært en enorm stor del av livet mitt. Jeg har spilt piano siden jeg kunne gå. Etterhvert begynte jeg å lære å spille sanger på gehør og drev litt med musikk produksjon og miksing. Musikk lidenskapen har gått i generasjoner med både foreldre og besteforeldre som er råflinke på piano og andre instrumenter. Desverre er de gått bort. Jeg er ikke like flink, men elsket det og elsket å høre de spille. Jeg har alltid hatt nære mennesker rundt meg med stor interesse for musikk, venner og kjærester. Både lytte, spille og analysere. Men nå har jeg ingen å dele det med. Mannen min har null interesse for det jeg gjør, tross han driver litt med det selv. Litt etter litt har jeg mistet mye av lidenskapen og gleden med musikk. Jeg spiller og produserer litt i det "skjulte" da det virker som det plager mannen min litt. Hører på musikk i bilen når jeg er alene. Jeg savner sårt å ha noen å dele det med - som et stort tomrom i meg. Jeg savner musikken, men blir ofte trist når jeg holder på med det. Noen tips eller råd til å få tilbake lidenskapen og gleden? Anonymkode: 9b4cd...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #2 Del Skrevet 3. desember 2023 Er det ikke noen band/orkester eller musikkmijø du kan bli aktiv i? Anonymkode: c0710...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #3 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke noen band/orkester eller musikkmijø du kan bli aktiv i? Anonymkode: c0710...f20 Jeg er liksom ikke helt der tror jeg, ikke flink nok. Mange år hvor jeg har spilt veldig lite. Måtte i såfall vært nybegynner band 😅 men godt forslag. Ts Anonymkode: 9b4cd...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #4 Del Skrevet 3. desember 2023 Reddit? Anonymkode: 2bd73...0ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Musikk har alltid vært en enorm stor del av livet mitt. Jeg har spilt piano siden jeg kunne gå. Etterhvert begynte jeg å lære å spille sanger på gehør og drev litt med musikk produksjon og miksing. Musikk lidenskapen har gått i generasjoner med både foreldre og besteforeldre som er råflinke på piano og andre instrumenter. Desverre er de gått bort. Jeg er ikke like flink, men elsket det og elsket å høre de spille. Jeg har alltid hatt nære mennesker rundt meg med stor interesse for musikk, venner og kjærester. Både lytte, spille og analysere. Men nå har jeg ingen å dele det med. Mannen min har null interesse for det jeg gjør, tross han driver litt med det selv. Litt etter litt har jeg mistet mye av lidenskapen og gleden med musikk. Jeg spiller og produserer litt i det "skjulte" da det virker som det plager mannen min litt. Hører på musikk i bilen når jeg er alene. Jeg savner sårt å ha noen å dele det med - som et stort tomrom i meg. Jeg savner musikken, men blir ofte trist når jeg holder på med det. Noen tips eller råd til å få tilbake lidenskapen og gleden? Anonymkode: 9b4cd...92b I mine ører høres det ut som som om du blir misforstått; musikk er en flott interesse, og det er ingen grunn til at det å spille skulle vært noe man gjør i det skjulte - kanskje med mindre man gang på gang øver på "Für Elise" på et akustisk piano uten å kunne bruke øretelefoner. Og siden du spiller tangenter selv, er du velkommen til å skrive i tangenttråden om du har lyst; vet ikke hvordan jeg kan oppmuntre musikkinteressen din, men spilleglede er det ikke mangel på der uansett hvilket nivå man enn er på; musikk bør komme fra sjelen, og perfeksjonisme er ikke synonymt med ekte glede. Akkurat som et fotografi ikke trenger å være tatt av en verdensberømt fotograf for at man skal kunne føle noe ved å se på det - på samme vis trenger heller ikke musikk å holde et skyhøyt nivå for likevel å være musikk; John Lennons komposisjoner var ikke i klasse med Beethoven, men verden hadde blitt et fattigere sted om han hadde krøllet teksten til "Imagine" og kastet den i søppelkurven fordi sangen ikke kunne måle seg med Skjebnesymfonien. Så lykke til videre med musikken, og ønsker deg en riktig fin dag. - Brian Anonymkode: accd8...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I mine ører høres det ut som som om du blir misforstått; musikk er en flott interesse, og det er ingen grunn til at det å spille skulle vært noe man gjør i det skjulte - kanskje med mindre man gang på gang øver på "Für Elise" på et akustisk piano uten å kunne bruke øretelefoner. Og siden du spiller tangenter selv, er du velkommen til å skrive i tangenttråden om du har lyst; vet ikke hvordan jeg kan oppmuntre musikkinteressen din, men spilleglede er det ikke mangel på der uansett hvilket nivå man enn er på; musikk bør komme fra sjelen, og perfeksjonisme er ikke synonymt med ekte glede. Akkurat som et fotografi ikke trenger å være tatt av en verdensberømt fotograf for at man skal kunne føle noe ved å se på det - på samme vis trenger heller ikke musikk å holde et skyhøyt nivå for likevel å være musikk; John Lennons komposisjoner var ikke i klasse med Beethoven, men verden hadde blitt et fattigere sted om han hadde krøllet teksten til "Imagine" og kastet den i søppelkurven fordi sangen ikke kunne måle seg med Skjebnesymfonien. Så lykke til videre med musikken, og ønsker deg en riktig fin dag. - Brian Anonymkode: accd8...48f Tusen takk 🥰 Ja, det er det med perfeksjonisme jeg sliter med. Aldri brydd meg om det før, men når jeg ofte blir hakket på eller det tydelig er en plage det jeg gjør, forsvant glede litt og litt. Jeg spiller alt fra egenkomponerte, pop, rock til klassisk 😃 Skal lese tråden. Ha en fin dag du å. Ts Anonymkode: 9b4cd...92b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Del Skrevet 4. desember 2023 Jeg stusser på din manns holdning til din musikk. Kan det være han er sjalu, ikke vil at flere enn han skal drive med musikk? En venninne av meg opplevde noe samme med en annen interesse. Viste seg at mannen ikke likte at hun gjorde sitt fordi han ikke var like god som henne, og han ønsket å være den beste. (noen år senere var de ikke gifte lenger, for det smittet over på også andre deler av ekteskapet, viste det seg). Ellers, hva med å kontakte kulturskolen? I hvert fall her jeg går er det også voksne elever på mange ulike instrumenter og det kan variere mye hvor langt de har kommet, fra helt nybegynner til å ha spilt i flere år. Der kan det være mulighet til å komme sammen med noen som spiller andre instrumenter enn piano også, som du kan spille sammen med. For slike er jo piano ettertraktet å spille sammen med. Eller kanskje lærerne der vet om andre i din situasjon som ønsker å finne noen å spille sammen med? Eller du kan øve inn noen stykker sammen med en eller flere som synger, og så kan dere drive litt veldedig spilling på sykehjem og institusjoner innimellom. Kanskje du har noe å bidra med for unge musikere som ønsker å komponere, men ikke har kommet så langt? Anonymkode: 3d4b2...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå