Gå til innhold

Agia Napa og Blue Village Callisto


Gjest Maddy

Anbefalte innlegg

Noen som har vært på denne plassen og som kan dele sine erfaringer med oss. Vi vurderer å bo der sammen med våre to barn på da 3 og 11 mnd.

Må legge til at vi reiser jo helst for badelivet mht barna,men er det noen aktiviteter man kan ta de små med på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei dette kan jeg svare på;) har feriert i kypros i mange mange år, inntil det ble såå dyrt. vært på callisto to ganger, to år på rad.

første gangen var jeg med modern og fadern og min lillebror, mens andre gangen dro jeg sammen kjæresten..

vel jeg dro dit med kjæresten for å vi ville ha en rolig ferie uten bråk og fyll og tøv. derav valgte vi dette hotellet, samtidig som jeg var ganske så kjent.

det er et typisk familiehotell som absolutt skal anbefales til barnefamilier. det er jo det det hele bygger på også, de har alt av slik ebarneklubber her. om kvelden er det underholdning, og jeg husker de samlet barna som gjennom hele uken øvde sammen med "gjengen" på idol lignnende greier.. så en av de siste dagene skulle de alle gjennomføre.. tror det var en form for bamseklubben ja..

ellers var det annen underholdning der på kvelden også, noen kvelder for de litt større andre kvelder for barna..

ellers var det en stor spillehall der ved siden av restauranten som lå på hotellet, denne var veeeldig populær hos små barna, mens mor og far satt på resutaurant..

de ansatte der er også super flinke med barna;)

ellers er hotellet i seg selv super fint! fine rom spredt i små leieligheter som er kjempe fine. noen ligger selvsagt litt lenger fra bassenget, men det er slikt som kan bestilles på forhånd.

bassenget fortjener skryt!!! stooooooort fint basseng!!! tilogmed en slik hule hvor det renner vann fra det øvre basenget ned til det litt mindre bassenget....

det settes i gang moregngymnatiskk, ball spill og annet i turtneringer leler som bare spill. alltids ett eller anna.. dessuten samla de fotball lag og dro ned på stranda og spilte.. ja for stranda ligger bare et steinkast unna... men... det er to strender, den rett nedenfor hotellet (som jeg ikke synes var så fin) men også en på den andre siden av knausen, tar 10 min å gå men det fortjener detn, for den er super fin.. her har de også en fin lunsjbar;) og masse vann aktiviteter!

hold dere unna aktvitetene på den første stranda.. vi tok sånn parashoot og han holdt på å kjøre på noen som svømte, samtidig som han drukna oss nesten!!! ikke å anbefale!!!

dessuten ligger hotellet i meget fin gange fra selve sentrum, men ikke for langt å gå, men heller ikke så nærme at det plager deg med støyen fra byen! for ja!!! agia napa har tapt seg når det gjelder ungdommene!! bare bråk og fyll og støy!! jeg orket ikke de siste årene jeg dro nedover å gå midt i selve sentrum så veldig sent på kvelden... det er sååå mye fyll! full eungdommer overalt!!!!!

men det er alltids fine restauranter på veien dit.. spessielt den taco restauranten på vei innover på venstre side ved lyskrysset! den er suuuper! bilig og super godmat. og kjempe hyggelige ansatte!

ellers ligger det en baker litt lenger opp i gata! stoooooor baker med alt egentlig, men helt sinnsykt utvalgt av bakevarer og baguetter og mat og kaker;) mmmmmm

skal du med familien og gi barna en fin opplevelse hadde jeg valt callisto ja! supert anlegg! du har også noe som heter panthea men det er ikke så fint....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært på denne plassen og som kan dele sine erfaringer med oss. Vi vurderer å bo der sammen med våre to barn på da 3 og 11 mnd.

Må legge til at vi reiser jo helst for badelivet mht barna,men er det noen aktiviteter man kan ta de små med på ?

Jeg skjønner ikke at en småbarnsfamilie velger partystedet Ayia Napa, når man har barneparadiset Fig Tree Bay noen få km unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Agia Napa på Callisto i fjor sommer - det var bare mannen min og meg. For vår del ble det litt for mange barnefamilier og for mange aktiviteter som "støyet". Men for barnefamiliene var det helt topp. Bamseklubben for de minste barna så også ut til å være en slager. Har visst en annen klubb for de litt større barna som heter Super Kids eller noe i den duren.

Leiligheten vi bodde i var veldig stor og fin. Bassengområdet var bra, men det gjaldt å finne seg en fin solsengplass tidlig for det blir fort fullt. Var også en del solsenger som var ødelagte, men som ikke ble fjernet. Vi spiste kun lunsj i poolbar-restauranten og ble skuffet hver gang uansett hva vi bestilte. Maten på supermarkedet er litt overpriset, men de har det man trenger. Leide scooter noen dager og kjøpte inn da pålegg og frukt på en stor dagligvareforretning - der var det mye billigere. Maten ellers på restaurantene i selve Agia Napa var bare hyggelige opplevelser, ble veldig positivt overrasket, da vi har hatt mange middels til dårlige matopplevelser på andre sydensteder.

Selve gangen til Agia Napa tar ca 20-25 minutter, går taxi ikke langt fra hotellet, men vi gikk eller kjørte scooter. Er veldig høy luftfuktighet og vi hadde noen dager i august hvor vi bare ved sakte gange ble helt gjennomsvette.

Og når det gjelder uteliv - så kan man lett unngå partystedene, da de ligger veldig godt sentrert i en viss del av byen. Ellers er det mange roligere barer og issteder.

God tur!

Endret av ringblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke ledig på Fig Tree Bay. Derfor Agia Napa. Men plassen skal være veldig rolig. Har ikke akkurat tenkt oss på byen og de verste strendene heller. NÅ er vel alt i Syden nesten party party.

Tusen takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dagsgjest

Vi har også vært på Blue Village Callisto. Hadde med våre tre barn.

Kjempefin plass. Passe avstand til sentrum. Masse aktiviteter på hotellområdet for barn og voksne.

Kos dere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...