Gå til innhold

Hvordan bretter dere sengetøy


:-) anna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:ler: Ser for meg et ekstra sett med hender til sengetøybretting. Kanskje noen skulle funnet opp noen slikt til å henge på veggen?

Jeg er ikke så nøye på det. Bretter sammen så god jeg kan, om det er skrukkete så får det bare være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig spørsmål - gjelder ikke bare single forresten. Gjorde dette alene når jeg hadde samboer også jeg ;-)

Det henger allerede dobbelt på klesstativet sånn at når det er tørt og jeg skal brette så "klapper" jeg det bare sammen 2-3 ganger til. :sjarmor:

Men at det er brettekanter og flott og fint - neida - men godt nok til at det kan legges inn i skapet uten at det tar for stor plass.

Har ikke tenkt på å rulle det sammen før nå da - kanskje også en ide.. :)

Men sliter mere med disse stretch-lakene... de krølles sammen i en ball altså! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grun har jeg forvirra meg inn på singelforumet.. så ikke at det var der dette to før ette rjeg hadde elst tråden...

Jeg er samboer, og legger likevel sammen sengetøyet alene jeg da... og har aldri asett det som noe problem. Jeg bretter det først med kortsidene mot hverandre, og da blir det sånn mer eller mindre en håndterbar størrelse. fortsetter å brette til det er i "skapstørrelse". Et ekstra par hender har jeg aldri trengt, selv om jeg har dem mer eller mindre tilgjengelig...

Men, nå er ikke mitt sengetøy strøket eller noe sånn da, så det er nok litt skrukkete, og jeg legger ikke sammen med millimeterpressisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: lurer litt på hvordan i all verden sengetøyt til trådstarter ser ut etter å hengt på tørk?

Jeg tar det ned fra snoren og bretter det pent sammen, det er da ikke skrukkete da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sliter mere med disse stretch-lakene... de krølles sammen i en ball altså! :sur:

Ja!!! Alle gode råd mottas med takk, for DET er et problem ;) . De er helt umulige å få lagt sammen på skikkelig vis og ville vært omtrent like ille selv om jeg hadde hatt et par ekstra hender til hjelp.

Hmmm, jo, dette er nok en avsporing :klø: . Jeg burde flyttet til "Hus, hage og hobby" men vær snille og bær over med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Betty Boop

Strechlaken? Enkelt. Jeg bare surrer det rundt den ene hånden til den blir en liten ball, deretter trekker jeg en bit av strikken over resten. Ferdig. Kan oppbevares i en ballkurv, helst med lokk så ikke katten stjeler den for å leke. Den blir uansett glatt når du setter den på madrassen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, jeg husker at jeg alltid måtte hjelpe mamma med å brette sengetøy. Det var masse strekking og gåing frem og tilbake for å få brettet sengetøyet pent.

Dette var lærdom jeg ikke har tatt med meg videre, her brettes det nemlig veldig slurvete og legges inn i skapet.

Hvem bryr seg vel om skrukkete sengetøy?

Doble stretch-laken er et problem hos meg også, vet ikke helt om jeg var med på forklaringen din, Betty Boop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop
Doble stretch-laken er et problem hos meg også, vet ikke helt om jeg var med på forklaringen din, Betty Boop.

:ler: Nei nå har ikke jeg dobble da. De blir vel mer på størrelse med en turban de kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ravnaskrik_*

Jeg har tørketrommel og jeg har aldri brettet sengtøy i hele mitt liv og det kommer jeg aldri til å gjøre selv om jeg kan brettekant osv.

Som regel bretter jeg de rimelig bra og stamper de inn i skapet sammen med hånkklærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ser for meg et ekstra sett med hender til sengetøybretting. Kanskje noen skulle funnet opp noen slikt til å henge på veggen?

I min barndoms gammeldagse borettslagsvaskeri var det sånn. To gummibelagte bøyler oppå hverandre på veggen, du stakk enden på tøyet mellom dem og så holdt de det fast sånn at du kunne strekke og brette av hjertens lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...