AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Jeg har så vanskelig med å starte aktiviteter. Alt jeg skal gjøre, enten det er plikter eller fornøyelser. Føles ut som at jeg MÅ gjøre alt, også det jeg egentlig liker. Høres kanskje deprimert ut men jeg har det alltid sånn. Jeg skal være godt i gang med noe for at jeg virkelig skal kjenne at dette har jeg lyst til. Når jeg har fri greier jeg bare å gjennomføre noen få planer og det må jeg beregne god tid til og være sikker på å få gjennomført. Det er som om initiativ og utholdenhet er en ressurs som blir brukt opp. For eksempel da eksen og jeg skulle bort kl 14 kunne han trene fra 11-13. For meg er det helt umulig da jeg bare tenker på at jeg skal bort og blir stresset og engstelig av å ha tett plan så jeg ville ikke fått noe ut av treningen. Jeg sliter med det samme på jobb med det å prioritere og fokusere på arbeidsoppgaver. Jeg føler at alt jeg skal gjøre er «hos meg» hele tiden og at det blir overveldende. Det verste er hvis jeg har begrenset tid til å utføre oppgaven eller at jeg vet at jeg vil bli avbrutt når som helst. Da greier jeg ikke gå inn i det. Jeg liker og lese, se serier og drive med håndarbeid. Men å lese det første kapittelet, se den første episoden eller å begynne på nytt håndarbeid er noe jeg utsetter og utsetter. Da må liksom alt ligge til rette. Det må være planlagt og jeg må ikke ha noen forstyrrelser rundt meg eller andre planer for dagen. Alt dette her påvirker søvnen min veldig. Hvis jeg har for mange uløste oppgaver og ikke har vært tilstede på den måten jeg trenger så spinner hodet på kvelden og forsøker desperat å rydde og sortere alt sammen. Anonymkode: c7f0e...4ab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå