Gå til innhold

Nrk med nærbilder av døde barn i Gaza

kat-e

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 hours ago, mirjia said:

Det er så rart at denne maniske gjengen med hardcore Israel-supportere har valgt seg Kvinneguiden som plattform... Dere gjør det helt umulig å diskutere nyansert og presist, men det er vel også målet deres.

Om jeg er en av dem, vet jeg ikke, men det kan tenkes. 
Det er ikke noe å diskutere nyansert. På nåværende tidspunkt.
Det som råder i Gaza er galt, det strider mot alt. Både hvordan de behandlet Israel, og hvordan de behandler sine egne. Det må lukes opp med roten. 
De må slutte å skyte raketter mot Israel, og de må aldri mer gå inn i Israel og drepe tilfeldige sivile.

Det var en israeler han begikk en massakre mot sivile palestinere. Han ble fengslet og dømt til livstid av israelske samfunn. 
Når en palestiner begår en massakre, når en palestiner dreper sivile israelere får de livslang lønn fra det palestinske samfunnet. 

Dette må ta slutt.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, mirjia said:

De er jo i kraftig mindretall i den norske opinionen, mens her på KG har de det som ser ut som en liten, fulltidsansatt arme som kjører en utmattelsesstrateg i samtlige tråder som berører konflikten. Veldig slitsomt.

Ja, og veldig mange av de som ikke støtter Israel, tror at bare IDF legger ned sine våpen vil liv bli spart. De har ikke fått med seg at Israel daglig er under rakettangrep. De har ikke fått med seg at det stadig blir avverget infiltreringsangrep fra palestinske terrorister. De har ikke fått med seg at palestinerne lover mer av 7. oktober. Siste rett før de brøt våpenhvilen. 
Faktisk flere har glemt de kidnappede som fremdeles er fanget i Gaza.

De fleste følger med på norske nyheter, og det opplyses det ikke i særlig stor grad om dette. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheena skrev (1 time siden):

Whataboutism blir så lite nyttig. 

Klassisk å komme med whataboutism når det blir påpekt hvor hyklerisk man fremstår.

Madame Butterfly skrev (12 minutter siden):

Om jeg er en av dem, vet jeg ikke, men det kan tenkes. 
Det er ikke noe å diskutere nyansert. På nåværende tidspunkt.
Det som råder i Gaza er galt, det strider mot alt. Både hvordan de behandlet Israel, og hvordan de behandler sine egne. Det må lukes opp med roten. 
De må slutte å skyte raketter mot Israel, og de må aldri mer gå inn i Israel og drepe tilfeldige sivile.

Det var en israeler han begikk en massakre mot sivile palestinere. Han ble fengslet og dømt til livstid av israelske samfunn. 
Når en palestiner begår en massakre, når en palestiner dreper sivile israelere får de livslang lønn fra det palestinske samfunnet. 

Dette må ta slutt.

Uenig med deg, det er absolutt nyansert, men problemet er at nyansene kommer mindre og mindre frem i media fordi pro-palestina propagandaen får råde alene, og det hjelper ikke om de som prøver seg på en motstemme glorifiserer Israel og mener at de aldri har gjort eller gjør noe galt. 

Det er ikke de gode mot de onde, selv om ekstremistene på begge sider ser ut til å tro det. Det er selvsentrerte egoister på begge sider, og uskyldige sivile på begge sider, det er redsel og fortvilelse på begge sider, overreaksjoner og hat på begge sider. Det er supernyansert, og jeg synes det er fryktelig trist at hverken du,  eller @Atheena eller @mirjia evner å se det🥺

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Apis said:

Virker aksjonspreget, litt slitsomt når det å mene at de sivile lidelsene er for høye, og ikke kan forsvares, er det samme som at en er Hamas tilhenger. 

Hvordan kan man bli kvitt Hamas på annet vis? Har ikke hørt en eneste militær si at de kan få avvæpnet Hamas på en annen måte enn med militær aksjon hvor de går inn i Gaza. Norske Tormod Heier inkludert. Da vil jeg anta at alle disse militære ekspertene har rett i dette. 
Akkurat hvordan de går frem i operasjonen er militærfaglige spørsmål, offiserene som deltar i kampen er bedre å svare på enn sivile spredt rundtomkring i verden. 

Hamas dreper for fote, både israelere og palestinere, og har gjort det siden flr de kom til makten, og har uttalt de skal fortsette med det til de når sitt mål om jihad, for sharia minimum fra elven til havet, og videre i håndhevelsen av sharia. 

Det er dette jeg har skrevet med uthevelse som er det reelle alternativet til at IDF fortsetter sitt militære forsvar. Alternativet er ikke slutt på lidelsene i Gaza. Det blir aldri fred og frihet med bevæpnede terrorister. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, velociraptor said:

Klassisk å komme med whataboutism når det blir påpekt hvor hyklerisk man fremstår.

Uenig med deg, det er absolutt nyansert, men problemet er at nyansene kommer mindre og mindre frem i media fordi pro-palestina propagandaen får råde alene, og det hjelper ikke om de som prøver seg på en motstemme glorifiserer Israel og mener at de aldri har gjort eller gjør noe galt. 

Det er ikke de gode mot de onde, selv om ekstremistene på begge sider ser ut til å tro det. Det er selvsentrerte egoister på begge sider, og uskyldige sivile på begge sider, det er redsel og fortvilelse på begge sider, overreaksjoner og hat på begge sider. Det er supernyansert, og jeg synes det er fryktelig trist at hverken du,  eller @Atheena eller @mirjia evner å se det🥺

Vil presisere en ting fra mitt innlegg….
Det er ikke noe å diskutere nyansert. På nåværende tidspunkt.

Nå må det dreie seg ene og alene om hvordan demilitarisere Palestina, først Gaza, så Vestbredden, deretter Hezbollah. Disse terrororganisasjoner det yngler av der, har ikke livets rett. 

De springer rundt med en AK-47, eller en Kalashnikov for å drepe, og de dreper, og de forsøker å drepe. 
Israel har et forsvar, de driver ikke med angrep. Israel hadde Gaza, de har gitt palestinerne Gaza. 

Når dette er over så må folket i Gaza opplyses, om at verden ikke har plass til helligkrig, verden er ikke intressert i å ha sharia på en eneste kvadratcentimeter av jordens overflate.

Nyansene må ikke komme som en bortforklaring, et indirekte forsvar for terroristene. Det bør ikke være rom for å bortforklare grusomhetene til islamisten.

På terrorangrepet i Jerusalem sis uke, ble israeleren som drepte terroristene skutt av en IDF soldat som tok feil av den sivile helten og terroristene. IDF soldaten er arrestert og det blir nok en gjennomgang. Det ser ut som en forsvarshandling som gikk galt. Det betyr ikke at slt forsvar skal opphøre.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madame Butterfly skrev (36 minutter siden):

Vil presisere en ting fra mitt innlegg….
Det er ikke noe å diskutere nyansert. På nåværende tidspunkt.

Nå må det dreie seg ene og alene om hvordan demilitarisere Palestina, først Gaza, så Vestbredden, deretter Hezbollah. Disse terrororganisasjoner det yngler av der, har ikke livets rett. 

De springer rundt med en AK-47, eller en Kalashnikov for å drepe, og de dreper, og de forsøker å drepe. 
Israel har et forsvar, de driver ikke med angrep. Israel hadde Gaza, de har gitt palestinerne Gaza. 

Når dette er over så må folket i Gaza opplyses, om at verden ikke har plass til helligkrig, verden er ikke intressert i å ha sharia på en eneste kvadratcentimeter av jordens overflate.

Nyansene må ikke komme som en bortforklaring, et indirekte forsvar for terroristene. Det bør ikke være rom for å bortforklare grusomhetene til islamisten.

På terrorangrepet i Jerusalem sis uke, ble israeleren som drepte terroristene skutt av en IDF soldat som tok feil av den sivile helten og terroristene. IDF soldaten er arrestert og det blir nok en gjennomgang. Det ser ut som en forsvarshandling som gikk galt. Det betyr ikke at slt forsvar skal opphøre.

Dette opplever jeg brukes som en hersketeknikk av mange som vil forsvare palestinerne. Det kommer stadig vekk kommentarer om at det er mange nyanser vi må forstå, konflikten er sååååå veldig komplisert. Dette er bare tåkelegging og bortforklaring, forsøk på å framstille seg som kunnskapsrike når de i realiteten som regel ikke er det.

Mange av de tør ikke å skrive i rene ord at de støtter rasistisk, islamistisk terror mot jøder så da blir det formuleringer om at vi som støtter Israel ikke er "nyanserte" nok, at vi ikke forstår hvor uhyyyyre komplisert og komplekst dette er, palestinerne driver med "forsvarskrig"  mot "okkupanten" når de voldtar og slakter jødiske ungjenter etc. Tåkeprat og forsvar av terror som noen som kan en del om konflikten ser rett gjennom.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, lypsyl said:

Jeg blir helt sjokkert av å lese her inne! At noen kan støtte Israel i dette er helt uforståelig.

kansje du skulle få dine nyheter andre steder enn NRK eller, vet hvem, Tik Tok. Du virker fullstending uvitende om hva som har skjedd og som skjer fremdeles bortsett fra bilder av barn som NRK elsker å vise.

Endret av NatNat
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Bacteria said:

vi er en stor taus gruppe du ikke ser ytre seg fex på FB. Og det er fordi hvis du våger å ytre støtte til Israel offentlig blir du veldig angrepet, usaklig. Typ bli beskyldt for å støtte folkemord. Den konsensusen du hører her i Norge er veldig anti-Israel, og grenser til antisemittisme. 
For meg har det vært en motvekt og en terapi å være her inne og oppdage at det ikke bare er jeg som føler det slik. Bare for å forklare det dere lurer på. 

🤙FULLSTENDIG ENIG.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, velociraptor said:

. Fordi mange på venstresiden tilsynelatende ser på dem som en slags dyr, som ikke er ansvarlig for sine egne handlinger. Det er Israel sin feil at palestinere kaster stein, sender raketter, knivdreper, skyter og voldtar. For stakkars Hamas har jo ikke annet valg når israelerene ikke bare kan legge seg ned og dø så palestinerene kan få alt landet fra elven til havet.

🤙 Ville ikke si dyr men mer som litt tilbakestående mennesker som trenger beskyttelse til og med når de dreper alt som rører seg...

Endret av NatNat
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (3 timer siden):

Ok godt mulig det altså. Det kan hende jeg har sett for lite på nyhetene i det siste også, og ikke fått med meg innslagene. Jeg har sett på en del andre nyhetskanaler og diverse sosiale medier, og det som vises der er jo ekstremt sammenlignet med det de har vist på f eks nrk. Det var derfor jeg reagerte, for jeg har ikke sett såpass grafiske ting på nrk på den tiden. 

Dagsrevyen har da aldri vært et "barnevennlig" program, så her er det foreldre som må skjerme barna. 
Ikke noe en kan laste NRK (eller andre nyhets-sendinger/kanaler) for. De er dessuten ganske så tydelige på at det (som de pleier å annonsere i forkant) "kan være støtende/voldsomme bilder i reportasjen"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (52 minutter siden):

Dagsrevyen har da aldri vært et "barnevennlig" program, så her er det foreldre som må skjerme barna. 
Ikke noe en kan laste NRK (eller andre nyhets-sendinger/kanaler) for. De er dessuten ganske så tydelige på at det (som de pleier å annonsere i forkant) "kan være støtende/voldsomme bilder i reportasjen"

Jo men dette var vel litt mer enn hva som er vanlig, det var vel en grunn til at denne tråden ble opprettet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (2 timer siden):

Dette opplever jeg brukes som en hersketeknikk av mange som vil forsvare palestinerne. Det kommer stadig vekk kommentarer om at det er mange nyanser vi må forstå, konflikten er sååååå veldig komplisert. Dette er bare tåkelegging og bortforklaring, forsøk på å framstille seg som kunnskapsrike når de i realiteten som regel ikke er det.

Mange av de tør ikke å skrive i rene ord at de støtter rasistisk, islamistisk terror mot jøder så da blir det formuleringer om at vi som støtter Israel ikke er "nyanserte" nok, at vi ikke forstår hvor uhyyyyre komplisert og komplekst dette er, palestinerne driver med "forsvarskrig"  mot "okkupanten" når de voldtar og slakter jødiske ungjenter etc. Tåkeprat og forsvar av terror som noen som kan en del om konflikten ser rett gjennom.

Generelt mener jo jeg at det er pro-palestina gjengen som er unyanserte, men også enkelte på pro-Israel siden. For eksempel er de fleste pro-Israel kritiske til bosetterene og volden og drapene de begår mot palestinere på vestbredden - altså støtter man ikke alt ved Israel og israelere ukritisk. Mens de fleste pro-palestina ikke engang kan fordømme Hamas sine voldtekter og knivdrap av barn uten å legge til et «men Israel…» Norske politikere er jo helt krise her, Støre måtte omtrent tvinges til å kalle Hamas en terrororganisasjon, kongen ble bedt om å ikke kondolere til Israelerene etter den verste pogromen siden Holocaust, og Norge var det eneste skandinaviske landet som stemte for at Hamas IKKE skulle fordømmes for massakren 7. oktober - helt ufattelig og veldig veldig pinlig. 

En annen ting er at ingen av de jeg kjenner som er pro-Israel eller nyanserte i synet på konflikten, skriver noe som helst om dette i sosiale medier. Fordi da blir man slaktet, beskyldt for å juble over palestinske barn som dør etc. Det er sosialt selvmord i Norge å være det minste kritisk mot palestinere. Så det fremstår nok som om «alle» støtter palestinerene uten at det nødvendigvis er helt riktig.

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, velociraptor said:

Generelt mener jo jeg at det er pro-palestina gjengen som er unyanserte, men også enkelte på pro-Israel siden. For eksempel er de fleste pro-Israel kritiske til bosetterene og volden og drapene de begår mot palestinere på vestbredden - altså støtter man ikke alt ved Israel og israelere ukritisk. Mens de fleste pro-palestina ikke engang kan fordømme Hamas sine voldtekter og knivdrap av barn uten å legge til et «men Israel…» Norske politikere er jo helt krise her, Støre måtte omtrent tvinges til å kalle Hamas en terrororganisasjon, kongen ble bedt om å ikke kondolere til Israelerene etter den verste pogromen siden Holocaust, og Norge var det eneste skandinaviske landet som stemte for at Hamas IKKE skulle fordømmes for massakren 7. oktober - helt ufattelig og veldig veldig pinlig. 

En annen ting er at ingen av de jeg kjenner som er pro-Israel eller nyanserte i synet på konflikten, skriver noe som helst om dette i sosiale medier. Fordi da blir man slaktet, beskyldt for å juble over palestinske barn som dør etc. Det er sosialt selvmord i Norge å være det minste kritisk mot palestinere. Så det fremstår nok som om «alle» støtter palestinerene uten at det nødvendigvis er helt riktig.

Ja, hvis man er heldig. Man kan til og med bli truet. Samtidig, det advares mot terror angrep i Europa pga Gaza konflikten. Med terror angrep, ja, islamist terror angrep, rart at vi aldri hører om jødiske terror angrep i Europa pga Gaza ? Hvordan skal det hjelpe Gaza sin sak , å drepe tilfedig mennesker ?

https://www.bbc.com/news/world-europe-67624496

Endret av NatNat
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...