Madame Butterfly Skrevet 4. desember 2023 #21 Del Skrevet 4. desember 2023 Det er nok det beste for innbyggerne i Isreal, og innbyggerne i Gaza, inkludert alle barna at Hamas får fortsette å styre på, slik at flest mulig uskyldige liv blir spart…… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 4. desember 2023 #22 Del Skrevet 4. desember 2023 Det er mange døde barn i Gaza, det er ingen tvil om det. Det er ingen tvil om det. Spørsmålet er jo om det kunne/kan unngås? I tillegg til hvordan det kan/kunne unngås? Og til hvilken pris? Å tro at liv blir spart om Israel ikke fjerner Hamas, er som å tro på julenissen. Ser noen har gitt meg er hjerte ❤️ for min sarkasme ovenfor….. ikke godt å vite hvor det kom i fra 🤔 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 5. desember 2023 #23 Del Skrevet 5. desember 2023 Det er mange døde barn i Gaza, det er ingen tvil om det. Det er ingen tvil om det. Spørsmålet er jo om det kunne/kan unngås? I tillegg til hvordan det kan/kunne unngås? Og til hvilken pris? Å tro at liv blir spart om Israel ikke fjerner Hamas, er som å tro på julenissen. Ser noen har gitt meg er hjerte ❤️ for min sarkasme ovenfor….. ikke godt å vite hvor det kom i fra 🤔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mirjia Skrevet 5. desember 2023 #24 Del Skrevet 5. desember 2023 Det er så rart at denne maniske gjengen med hardcore Israel-supportere har valgt seg Kvinneguiden som plattform... Dere gjør det helt umulig å diskutere nyansert og presist, men det er vel også målet deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lypsyl Skrevet 5. desember 2023 #25 Del Skrevet 5. desember 2023 mirjia skrev (8 minutter siden): Det er så rart at denne maniske gjengen med hardcore Israel-supportere har valgt seg Kvinneguiden som plattform... Dere gjør det helt umulig å diskutere nyansert og presist, men det er vel også målet deres. Jeg blir helt sjokkert av å lese her inne! At noen kan støtte Israel i dette er helt uforståelig. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mirjia Skrevet 5. desember 2023 #26 Del Skrevet 5. desember 2023 lypsyl skrev (6 minutter siden): Jeg blir helt sjokkert av å lese her inne! At noen kan støtte Israel i dette er helt uforståelig. De er jo i kraftig mindretall i den norske opinionen, mens her på KG har de det som ser ut som en liten, fulltidsansatt arme som kjører en utmattelsesstrateg i samtlige tråder som berører konflikten. Veldig slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 5. desember 2023 #27 Del Skrevet 5. desember 2023 lypsyl skrev (43 minutter siden): Jeg blir helt sjokkert av å lese her inne! At noen kan støtte Israel i dette er helt uforståelig. Hvorfor det? Sett deg inn i konflikten, please. Vet du hva som skjedde 7. oktober? Hva tror du skjer om Israel legger ned våpnene.? Hvorfor synes du det er bra at hsmas får holde på, og vet du hva Hezbollah er? Vet du hva elven og sjøen som propal maser om heter og ca hvor de ligger? 8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 5. desember 2023 #28 Del Skrevet 5. desember 2023 mirjia skrev (58 minutter siden): Det er så rart at denne maniske gjengen med hardcore Israel-supportere har valgt seg Kvinneguiden som plattform... Dere gjør det helt umulig å diskutere nyansert og presist, men det er vel også målet deres. Virker aksjonspreget, litt slitsomt når det å mene at de sivile lidelsene er for høye, og ikke kan forsvares, er det samme som at en er Hamas tilhenger. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 5. desember 2023 #29 Del Skrevet 5. desember 2023 Apis skrev (9 minutter siden): Virker aksjonspreget, litt slitsomt når det å mene at de sivile lidelsene er for høye, og ikke kan forsvares, er det samme som at en er Hamas tilhenger. Jeg kan hvertfall love at jeg er ikke med i noen aksjon. For alt det er verdt. Jeg tror ikke @Mirja har rett i at vi er så veldig i mindretall. Tror vi er vanlige mennesker som evner å tenke og søke kunnskap selv. Mange som skriver her er kvinner som ble sjokkert over tv-bildene 7. oktober (filmet av HAMAS!!). Videre ble hvertfall jeg sjokkert over hvor fort sympatien med Israel forvitret, allerede samme kveld sto hun der i palestinakomiteen og flira på TV og tror du ikke folk tok til gatene og ropte på folkemord mot Israel FØR jødisk blod var tørka og FØR Israel hadde reagert. Da begynte flere å tenke på hva dette egentlig dreier seg om. Tror vi er en stor taus gruppe du ikke ser ytre seg fex på FB. Og det er fordi hvis du våger å ytre støtte til Israel offentlig blir du veldig angrepet, usaklig. Typ bli beskyldt for å støtte folkemord. Den konsensusen du hører her i Norge er veldig anti-Israel, og grenser til antisemittisme. For meg har det vært en motvekt og en terapi å være her inne og oppdage at det ikke bare er jeg som føler det slik. Bare for å forklare det dere lurer på. 8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 5. desember 2023 #30 Del Skrevet 5. desember 2023 hvor mange tråder om gaza skal det opprettes 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 5. desember 2023 #31 Del Skrevet 5. desember 2023 Apis skrev (12 minutter siden): Virker aksjonspreget, litt slitsomt når det å mene at de sivile lidelsene er for høye, og ikke kan forsvares, er det samme som at en er Hamas tilhenger. Virker absolutt aksjonspreget og det er umulig å fortsette. Det er selve trumfkortet at man støtter Hamas eller er antisemetist. Det er også tydelig at det i stor grad handler om at palestinere er muslimer. Da er det ikke så farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 5. desember 2023 #32 Del Skrevet 5. desember 2023 Dere er bare sure for at deres virkelighetsoppfatning blir utfordret. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 5. desember 2023 #33 Del Skrevet 5. desember 2023 kat-e skrev (På 3.12.2023 den 2.48): https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202312/NNFA19120223 Dagsrevyen velger å vise nærbilder av to døde barn i Gaza, veldig trist å se så små døde barn, selvsagt. Det jeg reagerer på er at Nrk gjør dette bevist for å manipulere, andre bilder fra terror så visker man ut offeret, fra Ukraina viser man ikke krigshandlinger. Men jeg tipper at Nrk føler at dette er nødvendig for å «vekke folk» , jeg tar selvsagt avstand fra bombingen av Gaza, det som gjør meg irritert er at statskanalen hele tiden prøver å manipulere seerne. Alt fra bamsegutt, offer for menneskesmuglere/streng asylpolitikk, til offer i Gaza. Det jeg reagerte mest på var at de sendte dette i dagsrevyen kl 19. Kunne de ikke ventet til en litt senere sending?Jeg satt i sofaen med min yngste sønn på 7 år, da dette innslaget kom. Han begynte å spørre med en gang. Og jeg ble litt sånn; skal jeg skru av eller skal han få en forklaring. Jeg har jo fortalt ungene om krigen, og de vet at det skjer ting. Jeg ble usikker på om det var best for han å bare se innslaget ferdig med tilhørende forklaring og samtale rundt, eller at jeg skulle skru av og forklare at han ikke fikk se det og hvorfor. Han hadde jo allerede sett en del. Jeg er veldig for at vi (iallfall voksne/ungdommer) skal vite hva som skjer, og at vi ikke skal skjerme oss for alle grusomhetene, men jeg tenker at vi skal skjerme de minste barna noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 5. desember 2023 #34 Del Skrevet 5. desember 2023 Lothlorien- skrev (19 timer siden): Kontrasten ble så enormt stor også, når NRK intervjuet en av Netanyahus rådgivere. Der var det kritiske spørsmål, og oppfølgingsspørsmål. Ikke som når de interjuer palestinere, da er det nærmest koseprat. Ja, fullstendig useriøst med så lite objektiv og balansert dekning. NRK fokuserer ikke engang på at IDF har funnet tunneler ved og under skoler, sykehus, moskeer. Helt utrolig. Selfølgelig er det en kontrast mellom intervjuet av presidenten av Israel og palestinske leger og sivile palestinere.... De har vist grusomme bilder av teroren mot Israel også! Og det er tidligere vist bilder av døde barn som krysset midelhavet for å flykte til europa, så media viser jo bilder av døde barn når det er relevant. Andelen av døde barn er mye lavere i Ukraina så de vurder det nok ikke som likke nødvendig i den konflikten, men det er vist mye bilder av død fra der også. Når det er så stor andel av de døde i Gaza som er barn, er det jo naturlig at påvirker mediebildet også. Det er ikke manipulasjon og vise sannheten. Veldig mange barn dør i Gaza, da får vi tåle og se det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 5. desember 2023 #35 Del Skrevet 5. desember 2023 Memorangen skrev (9 minutter siden): Det jeg reagerte mest på var at de sendte dette i dagsrevyen kl 19. Kunne de ikke ventet til en litt senere sending?Jeg satt i sofaen med min yngste sønn på 7 år, da dette innslaget kom. Han begynte å spørre med en gang. Og jeg ble litt sånn; skal jeg skru av eller skal han få en forklaring. Jeg har jo fortalt ungene om krigen, og de vet at det skjer ting. Jeg ble usikker på om det var best for han å bare se innslaget ferdig med tilhørende forklaring og samtale rundt, eller at jeg skulle skru av og forklare at han ikke fikk se det og hvorfor. Han hadde jo allerede sett en del. Jeg er veldig for at vi (iallfall voksne/ungdommer) skal vite hva som skjer, og at vi ikke skal skjerme oss for alle grusomhetene, men jeg tenker at vi skal skjerme de minste barna noe. Men er ikke en på 7 år litt ung til å se nyhetene? Det er ikke et barneprogram, du kan ikke forvente at det skal fremstilles som barne tv. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 5. desember 2023 #36 Del Skrevet 5. desember 2023 Purple Basil skrev (19 timer siden): Hva er problemet? Tåler dere ikke å se sannheten? Israel har drept tusenvis av barn, inkludert premature. Litt av et forsvar det ja! Sannhet er fint, men med den logikken burde vel media vist nærbilder av israelske barn som ble terror-ofre også…? hub skrev (18 timer siden): Min mening er at alle barn skal beskyttes mot at bilder av dem legges ut på nett og at medier har et ansvar for å sørge for denne beskyttelsen Det handler om rasisme, men omvendt rasisme. Ukrainske og israelske lik skjermes og anonymiseres. Men muslimske barn er visst ikke verdige det i følge norske medier. Så derfor er det greit å bruke bilder av dem, på samme måte som de bruker nærbilder av druknede flyktningbarn i middelhavet, til propagandaen sin. Ufattelig kvalmt. Aldri om NRK hadde vist ansiktene til døde svenske barn på denne måten. Denne formen for rasisme er også mye av grunnen til at palestina får all støtte. Fordi mange på venstresiden tilsynelatende ser på dem som en slags dyr, som ikke er ansvarlig for sine egne handlinger. Det er Israel sin feil at palestinere kaster stein, sender raketter, knivdreper, skyter og voldtar. For stakkars Hamas har jo ikke annet valg når israelerene ikke bare kan legge seg ned og dø så palestinerene kan få alt landet fra elven til havet. mirjia skrev (1 time siden): Det er så rart at denne maniske gjengen med hardcore Israel-supportere har valgt seg Kvinneguiden som plattform... Dere gjør det helt umulig å diskutere nyansert og presist, men det er vel også målet deres. Veldig festlig at du snakker om å være unyansert. De fleste (ikke alle) som er pro Osrael her er mye mer nyanserte enn dere i pro-palestina-gjengen. Det har vært mye kritikk av Israels håndtering og handlinger fra pro-Israel gjengen, mens fra pro-palestina er det bare dyrking av martyrrollen. Atheena skrev (2 minutter siden): Virker absolutt aksjonspreget og det er umulig å fortsette. Det er selve trumfkortet at man støtter Hamas eller er antisemetist. Det er også tydelig at det i stor grad handler om at palestinere er muslimer. Da er det ikke så farlig. Festlig nok bryr man seg tilsynelatende kun om drepte muslimer hvis de blir drept av ikke-muslimer. Hvor er engasjementet for alle muslimene som blir drept i Yemen, av andre muslimer? Hvor er sjokk og avsky over alle barna som sulter ihjel der? Hvor mange premature barn i Yemen eller landsbygda i Afghanistan tror du har tilgang på kuvøser? Hvorfor velge seg ut akkurat palestinere som de eneste som skal være berettiget vestlig levestandard helt ut av intet? 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 5. desember 2023 #37 Del Skrevet 5. desember 2023 velociraptor skrev (2 minutter siden): Sannhet er fint, men med den logikken burde vel media vist nærbilder av israelske barn som ble terror-ofre også…? Det handler om rasisme, men omvendt rasisme. Ukrainske og israelske lik skjermes og anonymiseres. Men muslimske barn er visst ikke verdige det i følge norske medier. Så derfor er det greit å bruke bilder av dem, på samme måte som de bruker nærbilder av druknede flyktningbarn i middelhavet, til propagandaen sin. Ufattelig kvalmt. Aldri om NRK hadde vist ansiktene til døde svenske barn på denne måten. Denne formen for rasisme er også mye av grunnen til at palestina får all støtte. Fordi mange på venstresiden tilsynelatende ser på dem som en slags dyr, som ikke er ansvarlig for sine egne handlinger. Det er Israel sin feil at palestinere kaster stein, sender raketter, knivdreper, skyter og voldtar. For stakkars Hamas har jo ikke annet valg når israelerene ikke bare kan legge seg ned og dø så palestinerene kan få alt landet fra elven til havet. Veldig festlig at du snakker om å være unyansert. De fleste (ikke alle) som er pro Osrael her er mye mer nyanserte enn dere i pro-palestina-gjengen. Det har vært mye kritikk av Israels håndtering og handlinger fra pro-Israel gjengen, mens fra pro-palestina er det bare dyrking av martyrrollen. Festlig nok bryr man seg tilsynelatende kun om drepte muslimer hvis de blir drept av ikke-muslimer. Hvor er engasjementet for alle muslimene som blir drept i Yemen, av andre muslimer? Hvor er sjokk og avsky over alle barna som sulter ihjel der? Hvor mange premature barn i Yemen eller landsbygda i Afghanistan tror du har tilgang på kuvøser? Hvorfor velge seg ut akkurat palestinere som de eneste som skal være berettiget vestlig levestandard helt ut av intet? Whataboutism blir så lite nyttig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 5. desember 2023 #38 Del Skrevet 5. desember 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Men er ikke en på 7 år litt ung til å se nyhetene? Det er ikke et barneprogram, du kan ikke forvente at det skal fremstilles som barne tv. Mine barn ser ofte på nyhetene. Tv stod på, og det var egentlig ingen som så på den akkurat da. Jeg forventer definitivt ikke at det skal fremstilles som barne tv. De har fått sett ganske mye som skjer egentlig, jeg prøver å ha en balanse mellom å skjerme de og informere de om hva som skjer i verden. De lurer jo også. Barn danner seg ofte bilder i hodet om de ikke får informasjon, og de bildene kan ofte være verre enn virkeligheten. Men jeg reagerte på tidspunktet. Det pleier ikke å være så grafiske innslag på den tiden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 5. desember 2023 #39 Del Skrevet 5. desember 2023 Memorangen skrev (9 minutter siden): Mine barn ser ofte på nyhetene. Tv stod på, og det var egentlig ingen som så på den akkurat da. Jeg forventer definitivt ikke at det skal fremstilles som barne tv. De har fått sett ganske mye som skjer egentlig, jeg prøver å ha en balanse mellom å skjerme de og informere de om hva som skjer i verden. De lurer jo også. Barn danner seg ofte bilder i hodet om de ikke får informasjon, og de bildene kan ofte være verre enn virkeligheten. Men jeg reagerte på tidspunktet. Det pleier ikke å være så grafiske innslag på den tiden? Har aldri hørt at de skal ha mer barnevennlige nyheter tidlig på dagen. Jeg synes de rapporterer om død og ødeleggelse fra Gaza døgnet rundt omtrent nå. De viste jo blant annet et klipp med en israelsk kvinne med blodige bukse døgnet rundt etter terrorangrepet, som jeg syntes var vekdig grafisk i det minste. Men det er jo du som må vurdere hvor mye dine barn tåler. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 5. desember 2023 #40 Del Skrevet 5. desember 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Har aldri hørt at de skal ha mer barnevennlige nyheter tidlig på dagen. Jeg synes de rapporterer om død og ødeleggelse fra Gaza døgnet rundt omtrent nå. De viste jo blant annet et klipp med en israelsk kvinne med blodige bukse døgnet rundt etter terrorangrepet, som jeg syntes var vekdig grafisk i det minste. Men det er jo du som må vurdere hvor mye dine barn tåler. Ok godt mulig det altså. Det kan hende jeg har sett for lite på nyhetene i det siste også, og ikke fått med meg innslagene. Jeg har sett på en del andre nyhetskanaler og diverse sosiale medier, og det som vises der er jo ekstremt sammenlignet med det de har vist på f eks nrk. Det var derfor jeg reagerte, for jeg har ikke sett såpass grafiske ting på nrk på den tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå