Gå til innhold

Jeg har mistet min mann og datteren pappaen sin, men det er kun hun som drømmer om han.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på han hele tiden og kjenner sjokket og sorgen i kroppen konstant, likevel drømmer jeg ikke om han.

Har hatt mareritt om da han døde og en drøm som handlet om hans siste timer/dager, der han var med som var vond

Datteren tenker ikke så mye på han på dagtid og er opptatt med skole, venner og aktiviteter.

Hun sier at hun ikke er lei seg lenger, men savner å sende sms/snap til han eller motta fra han.

Hun har drømt om han flere ganger der han har de samme klærne på seg hver gang.

Jeg tenker at han da kansje har oppsøkt henne i drømmene?

Hvorfor drømmer jeg ikke gode drømmer om han?

Anonymkode: 472ef...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har noen teorier hvorfor han besøker henne i drømmene, men ikke i mine?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vet hun er et barn, og trenger pappaen sin. Han vil gi henne de gode barndomsminnene hun kan få, selv i drømme. Han kommer ikke til deg i drømme, fordi han er redd du skal bli lei deg, og får ikke med seg at du har vonde drømmer fordi du savner ham istedenfor.

Anonymkode: 1c9e8...208

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han vet hun er et barn, og trenger pappaen sin. Han vil gi henne de gode barndomsminnene hun kan få, selv i drømme. Han kommer ikke til deg i drømme, fordi han er redd du skal bli lei deg, og får ikke med seg at du har vonde drømmer fordi du savner ham istedenfor.

Anonymkode: 1c9e8...208

Hvordan vet du dette?

Er dette noe alle vet liksom?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er veldig forskjellig hva vi drømmer og hva vi husker av drømmene.

Selv drømmer jeg ofte om min avdøde mann, men det var et utfordrende ekteskap. Selv om jeg jobber bevisst med forholdet jeg hadde/har til ham, så er det tydelig for meg at jeg har en del som trigges innimellom. Etter meditasjoner er drømmene oftere gode helt til noe annet trigges.

Personlig tror jeg også vi kan ha forskjellige måter å bearbeide sorg, savn og eventuelle traumer. Det er ikke noe galt i det. Akkurat som vi er forskjellige på andre plan, så er kommunikasjonen og kontakten med avdøde forskjellig fra person til person.

For meg er ikke døden noe jeg ser på som endelig, og jeg tror du kan ha kontakt mer eller mindre bevisst både gjennom drømmer og i dagliglivet. 

Anonymkode: 93af4...961

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingen som har noen teorier hvorfor han besøker henne i drømmene, men ikke i mine?

Ts

Han besøker?

Dine drømmer er det din hjerne som lager, hennes drømmer lager hennes hjerne.

Anonymkode: a5d25...c3a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du husker ikke alt du drømmer om hver natt. 

Anonymkode: 1c197...335

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre om ❤️

Kanskje du ikke drømmer om ham fordi du tenker så mye på han i løpet av dagen ay når du sover så setter hjernen en grense, slik at du får hvilt eller bearbeidet andre ting. At datter drømmer om han etter en lang dag hvor hun ikke har tenkt så mye på ham kan være så enkelt som at det er da hjerna får tid til å trekke frem savnet. Normalt hadde han vært i livet hennes og hun trenger ham, noe som kan manifestere seg i drømmer.

❤️

Anonymkode: c4e65...ffe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker det er veldig forskjellig hva vi drømmer og hva vi husker av drømmene.

Selv drømmer jeg ofte om min avdøde mann, men det var et utfordrende ekteskap. Selv om jeg jobber bevisst med forholdet jeg hadde/har til ham, så er det tydelig for meg at jeg har en del som trigges innimellom. Etter meditasjoner er drømmene oftere gode helt til noe annet trigges.

Personlig tror jeg også vi kan ha forskjellige måter å bearbeide sorg, savn og eventuelle traumer. Det er ikke noe galt i det. Akkurat som vi er forskjellige på andre plan, så er kommunikasjonen og kontakten med avdøde forskjellig fra person til person.

For meg er ikke døden noe jeg ser på som endelig, og jeg tror du kan ha kontakt mer eller mindre bevisst både gjennom drømmer og i dagliglivet. 

Anonymkode: 93af4...961

Vi hadde også et utfordrende forhold det siste året før han døde, fordi jeg tok han i utroskap og jeg fjernet meg fra han følelsesmessig mens han knyttet seg enda sterkere til meg.

Han hadde kjærlighetssorg når han døde, han angret ekstremt for det hadde gjort mot meg og var veldig lei seg for at han hadde skadet meg og vårt forhold og ønsket at vi skulle begynne helt på nytt igjen, men det klarte jeg ikke.

Jeg sliter mye med dårlig samvittighet fordi jeg var så hard mot han det siste året før han døde. 😔

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi hadde også et utfordrende forhold det siste året før han døde, fordi jeg tok han i utroskap og jeg fjernet meg fra han følelsesmessig mens han knyttet seg enda sterkere til meg.

Han hadde kjærlighetssorg når han døde, han angret ekstremt for det hadde gjort mot meg og var veldig lei seg for at han hadde skadet meg og vårt forhold og ønsket at vi skulle begynne helt på nytt igjen, men det klarte jeg ikke.

Jeg sliter mye med dårlig samvittighet fordi jeg var så hard mot han det siste året før han døde. 😔

Ts

Det høres ut som om dere hadde et tøft siste år. Trist at du skal sitte igjen med skyldfølelse. Men, det er jo på bakgrunn av valg han tok, så jeg synes ikke du skal være så streng med deg selv.

Jeg mistet en veldig nær person og drømte ikke om han før det var gått mange måneder, kanskje opp mot et halvt år. Jeg mener å ha hørt at det er helt normalt, så han kommer nok til deg også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts

Det var ikke din feil at han var utro ❤️😵‍💫

Du gjorde det du kunne i din posisjon, der og da. La oss si han ikke skulle dø, da hadde det heller ikke vært noe mer unnskyldning for at du skal godta utroskap, enn i dette tilfellet; der han døde. Hvis du forstår. Forstår likevel hvordan du tenker, men sett utenifra; sånn ble det! Og du reagerte helt normalt, TS. 

Anonymkode: 130d0...aa4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er så enkelt som at du bearbeider på dagtid, mens datteren bearbeider om natten fordi hun dytter det bort på dagtid? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...