AdonisFFM Skrevet 4. desember 2023 #41 Del Skrevet 4. desember 2023 I Grosny skrev (3 minutter siden): USA er farlige, men USA angriper aldri så store militærmakter som Russland... Ikke det? Og hvorfor ikke da? Er det fordi det ikke er like lett å kue en stormakt som små stater med svakt militær? Tror du virkerlig at USA ikke hadde innvadert Russland om de var like svake dom Irak og Libya? De snakker jo ofte om at Putin=Hitler. Meg bekjent gikk de jo til krig der også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 4. desember 2023 #42 Del Skrevet 4. desember 2023 Pawn Hearts skrev (7 minutter siden): Det er dritskummelt at dere fascister "opererer i skyggene". Vi vet hva dere kan finne på. Å kalle andre "fascister" er jo mantra til de som vil "spre demokrati" ved hjelp av bomber og granater. Som Madeleine Albright sa om sanksjonene som ledet til død av en million barn i Irak: "It's worth it". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 4. desember 2023 #43 Del Skrevet 4. desember 2023 AdonisFFM skrev (2 minutter siden): Ikke det? Og hvorfor ikke da? Er det fordi det ikke er like lett å kue en stormakt som små stater med svakt militær? Tror du virkerlig at USA ikke hadde innvadert Russland om de var like svake dom Irak og Libya? De snakker jo ofte om at Putin=Hitler. Meg bekjent gikk de jo til krig der også Jeg vet ikke hvorfor, rent bortsett fra at ideen er absolutt fullstendig idioti, og vi må jo se på USAs krigshistorie. De har aldri gått etter så store og farlige land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 4. desember 2023 #44 Del Skrevet 4. desember 2023 6 minutter siden, AdonisFFM said: Å kalle andre "fascister" er jo mantra til de som vil "spre demokrati" ved hjelp av bomber og granater. Som Madeleine Albright sa om sanksjonene som ledet til død av en million barn i Irak: "It's worth it". Det var ikke deg jeg kalte fascist. Det var innlegget til "kvelden" som ga meg grøsninger. Egentlig tror jeg du også burde vært litt bekymret for den gjengen der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 4. desember 2023 #45 Del Skrevet 4. desember 2023 (endret) Ja, jeg visste det De er også i Irak. USA er uten sammenligning den største banditten når det gjelder ugjerninger. De har knapt hatt år uten krig siden fødselen. Det hjelper selvfølgelig ikke at Israel-lobbyen styrer politikken der. For å bli politiker på høyt nivå må man sverge troskap til Israel. Endret 5. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 4. desember 2023 #46 Del Skrevet 4. desember 2023 (endret) OHCHR believes that the actual figures are considerably higher, as the receipt of information from some locations where intense hostilities have been going on has been delayed and many reports are still pending corroboration. This concerns, for example, Mariupol (Donetsk region), Lysychansk, Popasna, and Sievierodonetsk (Luhansk region), where there are allegations of numerous civilian casualties. Dette er datert 8/10. Ifølge de på Gaza ja. Hvordan var det med det sykehuset igjen? Nei, det er bare til og tvinge Israel til forhandlingsbordet, det er jo trossalt ikke de som har det i sitt charter at de går inn for ødeleggelse av staten Israel. Endret 5. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 4. desember 2023 #47 Del Skrevet 4. desember 2023 Pawn Hearts skrev (31 minutter siden): Det var ikke deg jeg kalte fascist. Det var innlegget til "kvelden" som ga meg grøsninger. Egentlig tror jeg du også burde vært litt bekymret for den gjengen der. Spiller ingen rolle hvem du sa det til. Poenget mitt er at å slenge slike merkelapper på folk virker stort sett alltid motsatt og indikerer at en sliter med argumenter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 4. desember 2023 #48 Del Skrevet 4. desember 2023 (endret) Det spiller en liten rolle hvis de er vesentlig høyere mener nå jeg. Vil Ukraina orientere seg mer mot Vesten eller Russland? Hvis naboen din har truet med og drepe deg så lenge du kan huske hva gjør du da? Legger du hodet på hoggestabben? Er du uenig med meg i påstanden *Hamas har i sitt charter at de går inn for ødeleggelse av staten Israel?* Isåfall hvorfor? Hvordan er det man skal forhandle med en part som ønsker og se deg død? Jeg sprer ikke propaganda. Vis meg hvor jeg har spredt det hen. Endret 5. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 4. desember 2023 #49 Del Skrevet 4. desember 2023 (endret) Russland ofrer fortsatt sine egne sønner for å drepe ukrainere, så de er fortsatt slemme selv om andre er verre. Endret 5. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 4. desember 2023 #50 Del Skrevet 4. desember 2023 (endret) Ukraina er ikke landet til Russland. Russland har ingen rett til å drepe folk inne i Ukraina. At Ukraina er desperate er ikke rart. Russerne driver jo og skyter dem. Men russerne er ikke snille når de rekrutterer sine heller. De som nekter å skrive under blir slått helseløse og i noen tilfeller drept. Endret 5. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 4. desember 2023 #51 Del Skrevet 4. desember 2023 Cecilie Sadberg skrev (10 timer siden): Hvem er egt dine kilder, IDF? Har du sett vidoen til den israelske forsvarsministeren som lyver på åpen tv om en liste. Han hevdet at det var tale om Hamas sine arbeidstimer osv, men så var det en kalender? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Det var faktisk en liste, du har falt for Hamas sin propaganda, som så mange andre. Da det viste seg at IDF hadde rett angående både tuneller under Al-Shaifa OG gisler i sykehuset, måtte Hamas vri på ting for å skifte fokus. Der VAR lister både av barn som var blitt foreldreløse med mer. Jeg skal finne kilde, om litt. Ellers vil jeg påpeke at FN er svært infiltrert av Hamas, det er også bevis på at ansatt i FN holdt gisler i Gaza. Mange av landene i FN ønsker Israel vekk fra jordens overflate, og det er greit å være klar over når man skal prøve å finne ut hva som er samt og ikke. Tallene på drepte som blir matet ut til media fra Gaza kommer fra «palestinske styresmakter», som er Hamas. De skrur opp tallene for å sverte Israel. Og folk tror på det, da det kommer fra «styresmakter». Man glemmer vel at det er en blodtørstig terrororganisasjon. Journalister for bl.a Reuters var med på terrorangrepet 7. oktober. De fikk sparken da det ble kjent, men etterpå har det vært stille. Det er mange kokker i dette, og Iran spyr inn penger i milliarder for å knuse Israel. Hvem er man villig til å høre på? Israel, som er eneste frie demokrati i Midtøsten, eller Iran/Hamas, som styrer etter Sharialover? Det er lurt å få med seg nyheter fra litt mer enn VG og NRK, da det absolutt ikke er nøytralt det som kommer derfra. Og så vil jeg bare be deg lese litt mer om historien til Libanon. Det var faktisk Israel som kom og befridde folket der, da de kristne ble torturert og pint. Det var IKKE Israel som var bad guy, som du hevder. Gaza har heller ikke vært okkupert siden 2006. De får mer bistand fra Norge enn noe annet land, Iran spytter inn over 1 milliard dollar, og likevel er folket fattige. De manipuleres til å ønske å være martyrer, mens lederne sitter trygt i palass alle andre steder enn i Gaza. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 4. desember 2023 #52 Del Skrevet 4. desember 2023 (endret) Jeg har også i en tid vært åpen for at USA hadde kanskje "gode intensjoner". Når en begynner å se det store bildet, hvor msnge grusomheter de står bak og det siden før landet fikk grunnlov, er det derimot vanskelig å tro på dette videre. Hadde Russland gjort noe som det nevnt over og godt dokumentert hadde media brukt dette Ad nauseum hver dag. Jeg tror at 5 år etter at denne konflikten er over vil vi ha en overenskomst imellom Russland og ikke bare Ukraina, men likedan Slovakia og tilogmed Polen. USA sitt exodus ifra Europa etter at de har tapt denne konflikten vil bli gigantisk. Jeg ser heller ikke bort ifra at en mer normal ledelse i Berlin med tiden vil finne ut hva som skjedde med NS og naturgass-handel med Rusdland bli gjenopptatt. Det siste vil nok tvinge seg fram når Europa ser kostnaden og fallet i levestandard ved å være avhengig av LNG fra USA. Til sist, se heller ikke bort ifra at BRICS' sin tredje ekspansjon vil innvolvere NATO land. Jeg tipper på Tyrkia og muligens Italia eller Frankrike. Vi går spennende tider i møte. Endret 5. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 5. desember 2023 #53 Del Skrevet 5. desember 2023 (endret) I USA så ble de spurt om og hjelpe, det tror jeg ikke Zelensky gjorde med Putin. Og dette ser du på hvilke medier? Telegram? Akkuratt nå så har fronten kjørt seg fast og de ligger i skyttergravene. Endret 5. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 5. desember 2023 #54 Del Skrevet 5. desember 2023 (endret) Også om Russland har 30.000.000 og ta av? Det nytter ikke og ta Aleksej og Igor som til daglig kjører traktor på bredden av Volga, gi dem en rifle og en kasse patroner og si, nå er du en soldat, de må trenes opp for og kunne handle koordinert, hvis ikke så blir dette her bare en enda større kjøttkvern enn det det allerede er. Dette er ikke første verdenskrig med menneskelige bølger, det virket ikke da, og det virker ikke nå. Men det er klart, for Putin så er de kun brikker på hans syke sjakkbrett. Han bryr seg ikke om liv, hvor tror du han har hentet de fleste rekruttene fra? Er det byene, eller landsbygda? Mordere har jo fått amnesti for tiden de har brukt i Ukraina og vi har jo sett hvordan det har gått, de har kommet hjem også har koner og bekjente mistet både hoder og bein. Endret 5. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GP950mAh Skrevet 5. desember 2023 #55 Del Skrevet 5. desember 2023 (endret) Nei, de har ikke stjålet noe olje. De kjøper varer mot betaling. Det er ikke amerikanerne som eier oljeselskapene i Irak, det er det den irakiske staten som gjør. USA er netto eksportører av olje, så de trenger ikke irakisk eller syrisk olje og gass. Endret 5. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 5. desember 2023 #56 Del Skrevet 5. desember 2023 (endret) Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Edit: Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og svar til dette. Edie, adm. Endret 11. desember 2023 av Edie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 5. desember 2023 #57 Del Skrevet 5. desember 2023 (endret) https://www.axios.com/2023/10/31/american-troops-middle-east-israel-palestine de har jo fremdeles en tilstedeværelse i irak. Og som han over meg skriver så er de nettoeksportør av olje. Faktisk så er de verdens største oljeproduserende nasjon https://www.nytimes.com/2023/12/01/business/energy-environment/us-oil-production-record-climate.html Det stemmer at Amerikansk selskap er tilstedeværende i Syria i forbindelse med oljeproduksjon, men hvis du leser her så leser du at påstanden fra statlig kinesisk media om at de stjeler den, er feil. Hvorfor skulle de stjelt den når de produserer mer enn nok selv? Endret 5. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 5. desember 2023 #58 Del Skrevet 5. desember 2023 AdonisFFM skrev (6 timer siden): Jeg har også i en tid vært åpen for at USA hadde kanskje "gode intensjoner". Når en begynner å se det store bildet, hvor msnge grusomheter de står bak og det siden før landet fikk grunnlov, er det derimot vanskelig å tro på dette videre. Hadde Russland gjort noe som det nevnt over og godt dokumentert hadde media brukt dette Ad nauseum hver dag. Jeg tror at 5 år etter at denne konflikten er over vil vi ha en overenskomst imellom Russland og ikke bare Ukraina, men likedan Slovakia og tilogmed Polen. USA sitt exodus ifra Europa etter at de har tapt denne konflikten vil bli gigantisk. Jeg ser heller ikke bort ifra at en mer normal ledelse i Berlin med tiden vil finne ut hva som skjedde med NS og naturgass-handel med Rusdland bli gjenopptatt. Det siste vil nok tvinge seg fram når Europa ser kostnaden og fallet i levestandard ved å være avhengig av LNG fra USA. Til sist, se heller ikke bort ifra at BRICS' sin tredje ekspansjon vil innvolvere NATO land. Jeg tipper på Tyrkia og muligens Italia eller Frankrike. Vi går spennende tider i møte. Synes det er interessant, men veldig vanskelig å vite hva som er sannheten i krigen i Ukraina. Jeg vet ikke nok om konflikten til å vite hva som egentlig stemmer. Altså, er det slik at Ukraina vinner, det er bare et spørsmål om tid (slik det meste i media antyder), eller er det slik at Russland vinner (på tross av at Ukraina får betydelig hjelp fra NATO)? Virker nesten umulig å finne objektive kilder når det gjelder dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 5. desember 2023 #59 Del Skrevet 5. desember 2023 Melkebarten skrev (9 timer siden): https://www.axios.com/2023/10/31/american-troops-middle-east-israel-palestine de har jo fremdeles en tilstedeværelse i irak. Og som han over meg skriver så er de nettoeksportør av olje. Faktisk så er de verdens største oljeproduserende nasjon https://www.nytimes.com/2023/12/01/business/energy-environment/us-oil-production-record-climate.html Det stemmer at Amerikansk selskap er tilstedeværende i Syria i forbindelse med oljeproduksjon, men hvis du leser her så leser du at påstanden fra statlig kinesisk media om at de stjeler den, er feil. Hvorfor skulle de stjelt den når de produserer mer enn nok selv? USA er ikke ønsket der fra den Syriske regjering sin side. Så om de tar olje derifra er det tyveri, i tillegg til ulovlige okkupaJonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 5. desember 2023 #60 Del Skrevet 5. desember 2023 (endret) Melkebarten skrev (9 timer siden): https://www.axios.com/2023/10/31/american-troops-middle-east-israel-palestine de har jo fremdeles en tilstedeværelse i irak. Og som han over meg skriver så er de nettoeksportør av olje. Faktisk så er de verdens største oljeproduserende nasjon https://www.nytimes.com/2023/12/01/business/energy-environment/us-oil-production-record-climate.html Det stemmer at Amerikansk selskap er tilstedeværende i Syria i forbindelse med oljeproduksjon, men hvis du leser her så leser du at påstanden fra statlig kinesisk media om at de stjeler den, er feil. Hvorfor skulle de stjelt den når de produserer mer enn nok selv? USA er muligens verdens største PRODUSENT (og det er MULIGENS), men de er jo ikke noen betydelig NETTO eksportør, så da blir dette lite relevant. USA sin markedsmekanisme er totalt avhengig av at de fortsetter å styre verdens valuta og spesielt oljehandel. De stjeler ikke oljen primært for eget bruk, men mest for å sabotere for den Syriske staten slik at Syria sin økonomi ikke blir bedre. Hovedproblemet til USA er at deres priviligerte status som beholder av internasjonal omsetningsvalør (dollar som reservevaluta) er i ferd med å endre seg. Dette betyr at landet ikke lenger kan finansiere egen velstand ved å benytte seg av andre lands ejsport/importbehov. Det er derfor USA jobber febrilsk for å opprettholde splittelse imellom Saudi-Arabia og Iran. Heldigvis er nå både Kina, Russland og India inn i bildet for begge landene. Nå begynner flere og flere land å innse at gjensidig fred og respekt betyr mer enn å la seg lure til å være i kronisk konflikter andre tjener på. Endret 5. desember 2023 av AdonisFFM 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå