Gå til innhold

Remeron

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje noen, jeg vet ikke helt.

men jeg ville ha hørt med legen din. Jeg tror det er viktig å finne en medisin som du klarer å holde ut med. Det skal jo ikke være sånn. 

Anonymkode: 39772...72d

Nei.. men kaan jo være symptoner på depresjon og angst også. Men heg mener det ble verre på Ad da

Anonymkode: 84a7f...7f6

Skrevet

Jeg har få til ingen bivirkninger av denne. Gått på den i 2 år, ingen økt appetitt og vektoppgang. Ingen ekkle drømmer og rar søvn, ikke nedstemt eller flat i følelselivet (men mer jevn heldigvis). Ikke "ut av meg selv opplevelse". Har skjeldent angst (da har jeg i så tilfelle drukket alkohol dagen i forveien så det er ikke medisinen som gjør det, men jeg hadde en del angst før jeg begynte på Remeron)

Den fungerer rett og slett veldig bra på meg. Sovner fortere på kvelden og har det ganske jevnt bra med meg selv etter at jeg begynte på den. 

Anonymkode: 5e095...d91

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Best å slutte helt.

Anonymkode: c0a83...e8b

Med mindre du er legen til TS og kjenner hennes helsetilstand og historikk så skal ikke du uttale deg om dette. Noen trenger medisiner mot depresjon og liknende for å ikke dø eller skade seg selv. Det tenker du kanskje ikke på når du kommer med "anbefalingene" dine.

Anonymkode: c6aa8...95f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja er det det? Står jo ikke lista som bivirkning. 
Jeg føler meg ikke som meg selv i det hele tatt. Men selvsagt ikke det før heller pga man er syk. Men syns uvirkelighet og følelser er verre - gjelder begge AD egentlig.

men spørsmålet er om medisin gjør meg slik eller om de ikke virker ig det er angst/depresjon som er sånn

Det er nok ikke enkelt å liste en slik følelse som bivirkning. Jeg sier på ingen måte at det ikke er det. Har jobbet mye innen psykiatri og rusbehandling og begge er felt hvor en jobber mye med tanker og følelser.  

Ja, hva mener du med ...angst og depresjon som er sånn..?

Jeg tror du bør tenke tilbake til tiden da du oppsøkte for behandling og hva du oppfattet som hovedproblemet da.

Dette er sanneligen ikke enkelt å sette en finger på. Alikevel må jeg si det høres ut som du evner å uttrykke deg bra her. Har du samtaleterapi? Likedan, har du andre aktiviseringstiltak? 

Skrevet
AdonisFFM skrev (9 timer siden):

Det er nok ikke enkelt å liste en slik følelse som bivirkning. Jeg sier på ingen måte at det ikke er det. Har jobbet mye innen psykiatri og rusbehandling og begge er felt hvor en jobber mye med tanker og følelser.  

Ja, hva mener du med ...angst og depresjon som er sånn..?

Jeg tror du bør tenke tilbake til tiden da du oppsøkte for behandling og hva du oppfattet som hovedproblemet da.

Dette er sanneligen ikke enkelt å sette en finger på. Alikevel må jeg si det høres ut som du evner å uttrykke deg bra her. Har du samtaleterapi? Likedan, har du andre aktiviseringstiltak? 

Jeg skjønner ikke helt, mener du at det kan være noe medisinen gir/forsterker?

jeg mener at det jeg lister opp likegjerne kan være symptomer på depresjon og angst. Var jo på noen vis litt sånn før medisin men syns det har blitt forsterket mtp følelser og uvirkelighet. Men veldig vanskelig å si/huske da jeg var / ee dårlig. 
Men uansett- så funker jo ikke medisinen som den skal isåfall..?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Med mindre du er legen til TS og kjenner hennes helsetilstand og historikk så skal ikke du uttale deg om dette. Noen trenger medisiner mot depresjon og liknende for å ikke dø eller skade seg selv. Det tenker du kanskje ikke på når du kommer med "anbefalingene" dine.

Anonymkode: c6aa8...95f

Ja jeg vet og det er så vanskelig det her! Jeg orker ikke ha det snn jeg har det nå- med medisin, men var jo ikke noe bedre før start selvsagt så umulig å vite!! Og veldig skummelt å slutte med medisin men samtisig går jo ikke det her- 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har få til ingen bivirkninger av denne. Gått på den i 2 år, ingen økt appetitt og vektoppgang. Ingen ekkle drømmer og rar søvn, ikke nedstemt eller flat i følelselivet (men mer jevn heldigvis). Ikke "ut av meg selv opplevelse". Har skjeldent angst (da har jeg i så tilfelle drukket alkohol dagen i forveien så det er ikke medisinen som gjør det, men jeg hadde en del angst før jeg begynte på Remeron)

Den fungerer rett og slett veldig bra på meg. Sovner fortere på kvelden og har det ganske jevnt bra med meg selv etter at jeg begynte på den. 

Anonymkode: 5e095...d91

Det kan jo være at det ikke er bivirknknher jeg har, men manglende tilstrekkelig effekt. Det jeg ikke vet.

Skrevet

Ser ingen mening i noe eller har noe følelser eller personligjetstrekk intakt, og systemet «responderer» liksom ikke på noe- det betyr vel uansett at medisinen kkke funker optimalt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ser ingen mening i noe eller har noe følelser eller personligjetstrekk intakt, og systemet «responderer» liksom ikke på noe- det betyr vel uansett at medisinen kkke funker optimalt?

Du må snakke med legen din. Det blir altfor mye spekulasjon og usikkerhet med å diskutere dette videre her.

Bare den som har foreskrevet dette kan se hele bildet og lede ansvarlig kurs videre.

Ta vare pæ deg selv og lontakt legen din.😇

• Nyttig 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (1 minutt siden):

Du må snakke med legen din. Det blir altfor mye spekulasjon og usikkerhet med å diskutere dette videre her.

Bare den som har foreskrevet dette kan se hele bildet og lede ansvarlig kurs videre.

Ta vare pæ deg selv og lontakt legen din.😇

Ja du har rett. Men ville høre om noen har erfaring med at medisinen kan gi eller forsterke slike symptomer da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja du har rett. Men ville høre om noen har erfaring med at medisinen kan gi eller forsterke slike symptomer da. 

Mental helse er veldig kompleks. Det er velfig mange forskjellige reaksjoner og tanker som kan endres og påvirkes. 

Det positive med deg virker å være hvor bra du er til å reflektere. DET skal du sette pris på og er noe som gjør det lettere å finne en god vei videre når du ser legen. 

Ta godt vare på deg selv og dra til din behandler til uka. 😇

Skrevet

Remeron er det verste jeg har putta i meg. Helt jævlig. Bytt preparat!

Anonymkode: 60db7...02c

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Remeron er det verste jeg har putta i meg. Helt jævlig. Bytt preparat!

Anonymkode: 60db7...02c

Hvordan da? Hva merket du?

jeg syns foreløpig den er bedre en cipralex som jeg ble helt gal av. But still..

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 22.09):

Hvorfor tar du medisiner som bare gjør deg mer syk? Jeg har aldri forstått sånne folk som ikke slutter på medisiner som gjør dem dårligere enn dem var i utgangspunktet.

Anonymkode: 76cbd...136

Det er en urealistisk forventning at du tar noen piller også er alt rosenrødt, og en unyttig kommentar i denne sammenhengen. Medisin må veldig ofte ha lengere virketid for å oppnå full eller riktig effekt.

TS: Snakk med legen din, medikamentelle råd burde kun kyndig helsepersonell svare på.

Anonymkode: b2917...b17

• Liker 1
Skrevet

Og medisin fungerer veldig forskjellig på forskjellige folk. Ane kan ha kjempefin virkning av preparat x, mens Lise har liten eller ingen nytteverdi av det. 

Det er bare du som kan vurdere om en medisin fungerer eller ei, i samråd med lege.

Anonymkode: b2917...b17

Skrevet

Jeg ble sløv av Remeron, ekkelt å ha hangover hver eneste dag. Fikk også en ulvehunger som var ekstremt ubehagelig. Det gikk bare ikke å ikke spise, det var akkurat som om jeg ikke klarte å tenke klart. 

Anonymkode: 8bee8...29f

Skrevet

Jeg har fått remeron utelukkende pga søvnproblemer, så jeg kan ikke hjelpe deg på akkurat dette punktet. Men opplever å bli veldig sløv dagen etter jeg har inntatt det, å gå på det daglig hadde jeg ikke orket.. Men for mange år siden slet jeg med depresjon, og ingenting funket. Før jeg fikk wellbutrin. Den inneholder andre virkestoffer enn de typiske ssri produktene, og jeg ble pigg på 14 dager. Etter endt behandling har jeg ikke opplevd depresjon igjen. Du kan jo eventuelt høre med legen om du kan være kandidat for dette? 

Anonymkode: e71ae...232

Skrevet

Jeg fikk remeron mot angst. En fantastisk medisin for meg, ble angstfri på den. Eneste negative var at jeg stappet i meg mat da jeg gikk på den. 

Anonymkode: f28ee...ce0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 21.34):

Er det noen som har erfaring med denne?

Jeg har tatt den snart et par måneder og opplever at jeg er helt følelsesløs, (samtisig som jeg har depressive tanker og symtpomer) og føler meg helt disconected, og angst. Og kognitivt svekket. 

Hadde selvsagt både depressive symptomer og mye uro og angst før oppstart også og delvis frakoblethet, men syns bare det er mye verre nå. Kan medisinen/antidepressiva  gjøre en slik?

tok en annen antidepressiva noen uker før denne men den gjorde meg fullstendig gal av angst. 

Brukte den i 15 år. Tok en på kvelden. Ble helt borte av den. Tok ca 1 Time så sovnet jeg. Sovnet hvor som helst hjemme og samboeren måtte følge meg til sengs. Jeg husker ingenting av det. Skummelt. Følte meg alltid trøtt, sliten, følelsesløs av den. Trappet ned til veldig lav dose og da var den super! Sluttet for 2 år siden og føler meg så mye bedre uten! Men eneste jeg savner med den er økt matlyst og at jeg sovnet veldig fort! 

Anonymkode: 14b0a...2bb

Skrevet

Det der er en heftig medisin, ikke for pyser akkurat 😅

Jeg brukte litt for å sove en kort periode, men hangoveren er noe av det sykeste jeg har vært med på.

En venninne brukte Remeron fast i 2 år, hun var helt apatisk og tom, akkurat som det bare var skallet igjen av henne. Hun ringte meg når hun var gått av medisinene, og jeg hørte det med en gang, hun var tilbake fra det hinsidige.

Det finnes så mange forskjellige antidepressiva, jeg forstår ikke at noen leger bare tar Remeron først som sist, de skulle vært en siste utvei før lobotomering, etter min mening ;)

Anonymkode: 02592...c81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...