Gå til innhold

Eldre streite damer som henger med narkomane


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rosa Limonade skrev (1 time siden):

Jeg sliter litt med å gå med på at de som er helt rusfrie er sammen med/henger med tunge narkomane. Ofte er det sånn at like barn leker best. Det er ikke for å dømme men det er en sannhet i det. Hva har en narkoman til felles med noen som er <<streite>>??

Nja, jeg var helt rusfri (eller alltid vært) men jeg hang noen år myye med en kamerat som var tungt på kjøret. Han var snill og morsom, lojal, vi hadde det fint sammen som venner. 

Dette var da jeg var student, når jeg begynte i full jobb og fikk familie ble det vanskelig å opprettholde kontakten sånn som før. Men vi snakkes fremdeles innimellom. Nå skal det også sies at vi var venner FØR han ble narkoman, fra rundt 14 års alderen.

Anonymkode: d77f2...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 13.01):

Nei overskriften er ikke helt samsvarende med innholdet ser jeg nå.

I går viste han i bilder og filmer fra selskap og fester med denne damen og hennes omgangsvenner, og selv om de ser ut som folk i 65- 70-årene med grått hår, permanent og pen kjole og dress, så drikker de og ruser seg innimellom, og det synes jeg er så rart når de har jobbet hele livet som ingeniører, professorer, lærere, saksbehandlere i kommunen osv Dette er folk som har egen bolig, bil osv

Ts

Anonymkode: ec8dd...b84

Det er veldig, veldig mange oppegående rusbrukere rundt i samfunnet.

Anonymkode: f1b62...b31

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sant, hun er min besta. Bor på Holmenkollen og det er et sånt skjult miljø for eldre som slår ut håret her. 

Anonymkode: 173f9...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 7.01):

Nei overskriften er ikke helt samsvarende med innholdet ser jeg nå.

I går viste han i bilder og filmer fra selskap og fester med denne damen og hennes omgangsvenner, og selv om de ser ut som folk i 65- 70-årene med grått hår, permanent og pen kjole og dress, så drikker de og ruser seg innimellom, og det synes jeg er så rart når de har jobbet hele livet som ingeniører, professorer, lærere, saksbehandlere i kommunen osv Dette er folk som har egen bolig, bil osv

Ts

Anonymkode: ec8dd...b84

Du vet der er slik de 90% av de som ruser seg lever ja? De som «ser ut som narkomane» er toppen av isfjellet.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at du synes det er rart at eldre ruser seg rekreasjonelt. Tror du at folk plutselig endrer livsstil bare fordi de blir eldre? At de plutselig slutter å drikke og begynner å gå i kirka hver søndag med Napoleonskake og bibel som eneste underholdning?

Kan du selv tenke deg at du plutselig blir prektig og fornuftig bare fordi du blir eldre?

Anonymkode: 06afe...43c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

det er et sånt skjult miljø for eldre som slår ut håret her.

Hahaha.....    😁

Anonymkode: afad4...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 13.01):

Nei overskriften er ikke helt samsvarende med innholdet ser jeg nå.

I går viste han i bilder og filmer fra selskap og fester med denne damen og hennes omgangsvenner, og selv om de ser ut som folk i 65- 70-årene med grått hår, permanent og pen kjole og dress, så drikker de og ruser seg innimellom, og det synes jeg er så rart når de har jobbet hele livet som ingeniører, professorer, lærere, saksbehandlere i kommunen osv Dette er folk som har egen bolig, bil osv

Ts

Anonymkode: ec8dd...b84

Det eneste som er rart her er at de har permanent. Ellers beskriver du helt vanlige folk som liker og ta seg en fest og være sosiale , selvom de har utdannelse og et sted og bo , og det har vel de fleste. 

Anonymkode: c4019...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Limonade skrev (På 3.12.2023 den 14.20):

Jeg sliter litt med å gå med på at de som er helt rusfrie er sammen med/henger med tunge narkomane. Ofte er det sånn at like barn leker best. Det er ikke for å dømme men det er en sannhet i det. Hva har en narkoman til felles med noen som er <<streite>>??

De er jo ikke rusfrie. Det går fint an og ha god jobb og god økonomi og ruse seg i helgen. I storbyer er det helt vanlig, i Oslo er kokain ( ikke amfetamin ) helt vanlig i helgen for folk med penger, og å roe ned med en joint etter en stressende dag på jobb likeså. Spørsmålet er jo hvor på narkomanskalaen den narkomane er. Er han uteligger, tigger og sette sprøyter? Ja, da er det kanskje litt rart. Er han oppegående i hodet, ruser seg på det samme men kanskje ikke vært like god på kontroll i hverdagen og mistet jobb og ikke klart og kjøpe/ beholde bolig, kan han passe inn i « like barn leker best» i helgen. 

Anonymkode: c4019...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosa Limonade
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er jo ikke rusfrie. Det går fint an og ha god jobb og god økonomi og ruse seg i helgen. I storbyer er det helt vanlig, i Oslo er kokain ( ikke amfetamin ) helt vanlig i helgen for folk med penger, og å roe ned med en joint etter en stressende dag på jobb likeså. Spørsmålet er jo hvor på narkomanskalaen den narkomane er. Er han uteligger, tigger og sette sprøyter? Ja, da er det kanskje litt rart. Er han oppegående i hodet, ruser seg på det samme men kanskje ikke vært like god på kontroll i hverdagen og mistet jobb og ikke klart og kjøpe/ beholde bolig, kan han passe inn i « like barn leker best» i helgen. 

Anonymkode: c4019...8c5

Tror du misforstår meg. Når jeg sier ''de'' tenker jeg på tittelen i tråden. Altså de ''eldre streite damene'' som henger med narkomane. Finner det tvilsomt at eldre streite damer henger med narkomane uten at de er involvert på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Limonade skrev (2 minutter siden):

Tror du misforstår meg. Når jeg sier ''de'' tenker jeg på tittelen i tråden. Altså de ''eldre streite damene'' som henger med narkomane. Finner det tvilsomt at eldre streite damer henger med narkomane uten at de er involvert på en eller annen måte.

Enig i at tittelen kan være misvisende, men « streit» er jo individuelt. Jeg har jobb, bolig og bil ( ikke permanent og grått hår ) drikker alkohol en gang i måneden, bruker cola kanskje et par ganger i året og samme med joint. Er jeg en eldre streit dame eller en eldre narkoman dame? Definisjonen av streit blir jo vag. De som ts sin kompis henger med er mindre streite enn meg. Ja, jeg kan havne på fest med en som bruker mer dop enn meg på nyttåraften, men jeg henger ikke med sprøytenarkomane uteliggere til hverdags. 
uansett så diskuterer du definisjonen av overskriften, ikke hi. Disse damene er altså involvert på « en eller annen måte «. 
 

generelt, jo da, det finnes streite damer som skal « redde» folk. Religiøse feks. Så det kunne vært en annen tråd om det. 

Anonymkode: c4019...8c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...