Gå til innhold

Poll slutter sex etter overgangsalder

AnonymBruker

Slutter sex etter overgangsalder   

106 stemmer

1. 1. Slutter sex etter overgangsalder?

• Ja
      11
    • Nei
      68
    • Vet ikke
      27

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Neeeei. Hørt den at folk puler som kaniner på gamlehjem så mange ganger, at det ikke  kan være annet enn en vandrehistorie. Sexlivet etter 35, er ikke allverdens 

Anonymkode: 5aeb7...93e

Snakk for deg selv.

Anonymkode: ea479...0df

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Neeeei. Hørt den at folk puler som kaniner på gamlehjem så mange ganger, at det ikke  kan være annet enn en vandrehistorie. Sexlivet etter 35, er ikke allverdens 

Blank løgn. Alt har gått oppover etter 35. Alt. 
Jeg har jobba på sjukehjem, og joda: De har seg over alt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 9.36):

Dette understreker jo bare at sex etter overgangsalder ikke er naturlig.

Anonymkode: cf896...df9

Personen du siterer er i overgangsalderen, en omstillingsfase der ting bikker både den ene og andre veien. Etter overgangsalderen er ting med stabilt, og man fortsetter å ha sex.

Anonymkode: cbe51...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hørt om mange i 40- og 50- årene som fortsatt har sex.

Anonymkode: ea766...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 14.35):

Hørt om mange i 40- og 50- årene som fortsatt har sex.

Anonymkode: ea766...71e

Nææææh, du kødder?!?!!?? Sååå gamle folk da gitt!! Det hadde jeg aldri trodd.

Forøvrig - jeg er 51, og sexlivet tok seg kraftig opp etter at jeg fylte 40, og det har aldri vært så bra som nå. Og jeg har vært gift med mannen min i 20 år. ;)

Anonymkode: 3facd...628

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Bamseklemmer skrev (På 4.12.2023 den 2.08):

👏 Det skulle ikke forbause meg om vi treffes på en pensjonist tur til spania.. da kan vi jo bytte litt😂😂

Kan bli en artig tur, gleder meg   🤩

G 2

Anonymkode: d1e91...c24

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 9.36):

Dette understreker jo bare at sex etter overgangsalder ikke er naturlig.

Anonymkode: cf896...df9

Slik har det vært innimellom bestandig, litt påvirket av syklus, så dette er jo ikke helt nytt, og om sex etter overgangsalder ikke var naturlig burde jeg jo miste både lyst og glid permanent. Jeg er fremdeles mer enn vår nok de fleste gangene vi har sex, men opplever litt at det er flo eller fjære. Av og til veldig veldig vått, og noen ganger ikke vått selv om jeg er kåt. Noe oftere slike fenomener enn tidligere, men dette er altså ikke noe helt nytt. Hele livet har det innimellom vært slik at jeg ikke bestandig ble like våt, selv om kåt, og noen ganger for våt. 

Jeg skrev at om det ble slik at vi trenger glid for å ha sex er ikke det noe jeg anser som et problem, men det er ikke slik at det er nødvendig oftest. Sex etter overgangsalder føles fremdeles normalt. Det er både behov for det og evner til det, så det du påstår blir feil. Det føles fullstendig unaturlig å slutte med sex nå. Kroppen har fremdeles behov for det. Og evner til det. 

Anonymkode: 3a6ea...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke når jeg kommer i overgangsalderen sånn sett...Men merker jeg noe til nedsatt sexlyst så hadde jeg gjort alt i min makt for å få den opp igjen 😂😂😂😂.

Kan ikke se for meg selv med lavt libido...Det er ikke meg, og da hadde jeg ikke følt meg som meg selv i det hele tatt....

Et sunt variert sexliv er nøkkelen til god helse, og et lykkelig liv slik jeg ser det 👌

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.12.2023 den 5.18):

Ferdig med overgangsalderen men like våt og kåt som før. Bare mye deiligere å slippe prevensjon 

Anonymkode: b41be...d8d

Kan like gjerne få ei sur ei for det. Aids + masse annet digg for ei gammel høne.

Anonymkode: c994d...4a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (28 minutter siden):

Aner ikke når jeg kommer i overgangsalderen sånn sett...Men merker jeg noe til nedsatt sexlyst så hadde jeg gjort alt i min makt for å få den opp igjen 😂😂😂😂.

Kan ikke se for meg selv med lavt libido...Det er ikke meg, og da hadde jeg ikke følt meg som meg selv i det hele tatt....

Et sunt variert sexliv er nøkkelen til god helse, og et lykkelig liv slik jeg ser det 👌

Slik ser jeg det også. Om min lyst dumper ned anser jeg det mye som om min psyke dumper ned, eller fysisk helse dumper ned. At da er noe galt, og jeg må ta tak for å ikke fortsette trenden, men få god helse igjen. For at jeg skal ha god helse er også det å fungere godt seksuelt vesentlig. 

Anonymkode: 3a6ea...e45

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (56 minutter siden):

Menn har også overgangsalder.. jeg var seksuellt død i 40 årene, og trodde livet var over😥😅

Så leste jeg at vektnedgang, knipeøvelser og trening av prostata skulle gjøre susen.. Sannelig fikk lisskarn fart på sexlivet igjen, og pikken ble friskmeldt.. så nå går knipeøvelsene på automat, og er ofte kåt i løpet av dagen. Jeg ble også mere positiv og fikk mere energi, og ikke minst bedre humør😅

Har hørt og lest at aktive kvinner som tar knipeøvelser og hyppig bruk av musa, ikke merker så mye av OH. Jeg tror det er en sammeheng, for sexlyst er som en muskel som må trenes. Så hyppig bruk av sammentrekningsmusklene er både sunt og smart, enten du er singel eller i forhold.. Altså kroppens eget medisinskap, sørger for hormoner av lykke.. så det er bare å tømme skapet så mye som mulig.. for det går aldri tomt og er medisinen er gratis😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (2 minutter siden):

Menn har også overgangsalder.. jeg var seksuellt død i 40 årene, og trodde livet var over😥😅

Så leste jeg at vektnedgang, knipeøvelser og trening av prostata skulle gjøre susen.. Sannelig fikk lisskarn fart på sexlivet igjen, og pikken ble friskmeldt.. så nå går knipeøvelsene på automat, og er ofte kåt i løpet av dagen. Jeg ble også mere positiv og fikk mere energi, og ikke minst bedre humør😅

Har hørt og lest at aktive kvinner som tar knipeøvelser og hyppig bruk av musa, ikke merker så mye av OH. Jeg tror det er en sammeheng, for sexlyst er som en muskel som må trenes. Så hyppig bruk av sammentrekningsmusklene er både sunt og smart, enten du er singel eller i forhold.. Altså kroppens eget medisinskap, sørger for hormoner av lykke.. så det er bare å tømme skapet så mye som mulig.. for det går aldri tomt og er medisinen er gratis😅

Så bra at du fant ut av det på egenhånd @Bamseklemmer 👏👏👏👏. Inspirerende å lese rett og slett 🏆

Ja men da vil jeg tro det er håp for meg også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min lyst på sex gikk gradvis nedover fra jeg var ca 35 år. Nå er jeg 46 og har så og si aldri lyst.

Selve sexen er veldig mye bedre, det er bare ekstremt sjeldent jeg har lyst. Sånn typ 1 gang i året.

Anonymkode: d1c7f...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (23 minutter siden):

Så bra at du fant ut av det på egenhånd @Bamseklemmer 👏👏👏👏. Inspirerende å lese rett og slett 🏆

Ja men da vil jeg tro det er håp for meg også ❤️

Tror ikke du skal bekymre deg❤️ Gnikk ofte på honningkrukka di og skvis den med musklene.. jeg ønsker deg et langt og hærlig aktivt sexliv🥰🎶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (3 minutter siden):

Tror ikke du skal bekymre deg❤️ Gnikk ofte på honningkrukka di og skvis den med musklene.. jeg ønsker deg et langt og hærlig aktivt sexliv🥰🎶

Da er vi 2 😉

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...