AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Del Skrevet 1. desember 2023 Må først si at jeg er "normal" kristen bare, går ikke i kirken og ingen avstand til alkohol osv, jeg fester og har ukristne venner. Nå har jeg hatt mine stunder der jeg virkelig har bedt til Gud om ting som har vært vanskelig og de fleste gangene går det jo bare ikke. Da jeg var liten ba jeg til Gud om at ei venninne som alltid kom med foreldrene til mine oss, var syk. Hun kom jo alltid, hver gang. Da jeg ei gang ba da jeg var 14år (det var helg husker jeg) og at jeg ville på disco som åpenbart var mye gøyere enn besøket, så ba jeg om at hun skulle være syk akkurat denne fredagen. Dagen etter ringte foreldrene og sa hun var syk så det ble ingen besøk. Kanskje tilfeldig, aner ikke. Ble takknemlig så det holdt! Nå som voksen ber jeg når jeg har det vanskelig ift menn. Menn jeg har fått følelser for i håp om at de skal holde på meg. Det har ikke vist seg å hjelpe. Det hjelper ikke å be seg alt. Det blir litt sånn "hva telles her?" Det jeg derimot har kjent er en indre styrke. Eller at jeg til slutt klarer å blokkere de jeg har fått følelser for og blitt såret av. Ligger det noe i dette? Anonymkode: 10b79...fbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Del Skrevet 4. desember 2023 The blind man states in John 9:31 – “We know that God does not listen to sinners, but if anyone is a worshiper of God and does his will, God listens to him” (all Scripture du får ikke et forhold med Gud før du gjør hans vilje han har kommandert oss til å gjør våres del å møte han på midten han er ikke våres tjener han er våres konge. Jeg vet det er vanskeligt å slutte å synde men hvis Guds ord sier at ingen syndere ingen løgnere kommer til Guds riket og Gud vender seg mot syndere som er uttallige mangen ganger i bibelen så må vi ta det steget. Han står klar til å ta deg imot med åpne armer og tilgi deg og velsigne deg mer enn du kan se for deg. Gud skjemmer oss virkeligt bort når vi gjør hans vilje etter hans ord det er hans løfte og hjelpe oss hvis vi tror på hans ord og gjør etter det. Når jeg ble født på ny og begynte å gjøre hans vilje ble alle mine bønner hørt og supernaturlige velsignelser og gavef stormet inn uten anelse om hvor det kom ffra og hvordan det var muligt at jeg skulle få alt jeg har nå. Nå har jeg endelig fred og er beskyttet mot all ondKap og har en styrke forbi all forståelse. Vær så snill åles Guds løfter alle løftene og gavene han har til deg om du gjør hans vilje. Hans vilje er at alle mennesker slutter å leve for seg selv men bare leve for kjærligheten uten synd hvis vi gjør dette blir vi fylt med kjærlighet og kraft, og god søvn er også et løfte. Det er ikke Guds vilje at du skal finne deg en mann som leder deg på feil spor uansett. Lever du i synd kan du glemme å ba et forhold med han å få dine bønner hørt. Bli kjent med han først å innse hvem han er og hva han vil ha av deg han er ikke våres tjener. Anonymkode: 5fba9...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Del Skrevet 4. desember 2023 Du kan ikke bare be og forvente at det skal poppe opp fra løse luften. Å be kan være samme som spirituelle gjør når de skal manifestere noe. Å be er som å sende ut tanker og ønsker til universet eller gud alt etter som hva du vil kalle det, for så at universet/gud skal hjelpe deg på veien til at det skal skje. Etter at du har bedt eller mens du ber må du å ta handlinger. Leve livet. Gå ut jobb mot målet om det du drømmer om. Det at du har nå vansker med at de skal holde på deg, kan dette være noe som speiles i deg selv ? Er det du som har vansker med å holde på deg selv? Er det du som mangler selvkjærlighet og "leter" etter kjærlighet alle andre plasser, enn i deg selv? Når vi først elsker oss selv fullt og helt er det og lettere for andre å holde på oss og fortsette elske oss. Anonymkode: f7e18...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Del Skrevet 4. desember 2023 On 12/1/2023 at 11:22 PM, AnonymBruker said: Det hjelper ikke å be seg alt. Det blir litt sånn "hva telles her?" Det jeg derimot har kjent er en indre styrke. Eller at jeg til slutt klarer å blokkere de jeg har fått følelser for og blitt såret av. Ligger det noe i dette? Anonymkode: 10b79...fbe Tror absolutt det. Universet / gud beskytter deg fra å bli såret med å styrke deg opp innvendig så du klarer å komme deg gjennom alle utfordringer Anonymkode: f7e18...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Del Skrevet 4. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror absolutt det. Universet / gud beskytter deg fra å bli såret med å styrke deg opp innvendig så du klarer å komme deg gjennom alle utfordringer Anonymkode: f7e18...b4f Det er klart at Gud tar seg tid til dette, men gir faen i de tre millioner barna som dør av sult hvert år. Anonymkode: bdfb6...6af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Del Skrevet 4. desember 2023 Anonymkode: a003b...fee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Del Skrevet 4. desember 2023 Se på Gud som en samtalepartner, jeg ber ikke men jeg "snakker" med Gud når jeg har det vanskelig. Det hjelper og roer vonde følelser men det er ingen magi som får under til å skje. Jeg har en bekjent, ekstremt bokstavtro person jeg helst unngår. Han mener jeg ikke gjør ting riktig fordi jeg ikke blir frisk fra kronisk sykdom, han blir nemlig alltid frisk når han ber. Han har aldri hatt kronisk sykdom, ingen alvorlige sykdommer, han har kun hatt influensa og smittsomme virus...da er det jo ikke så rart at han blir frisk. Anonymkode: 518f1...46c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #8 Del Skrevet 4. desember 2023 Jeg tror du helt trygt kan be til enhver guddom om absolutt hva enn du vil, ts. For dersom du med en viss oppriktighet virkelig ønsker å få noe gjennomført må jeg jo påpeke at det fremstår irrasjonelt å velge seg ut en helt tilfeldig av dem og ikke be til noen av de mellom 3 og 5000 andre. Ingen av dem er vitenskapelig eller rasjonelt mer eller mindre sannsynlig reelle enn andre. Så be enten til alle - etter tur eller ranger dem etter hvor mye du liker dem. Eller sats på å gjennomføre planer for eget liv på egenhånd. Du kan for øvrig be gud (hvem som helst av dem) om å annhilere Europa om du det ønsker. Ingen av dem eksisterer (takk og lov!) utenfor den menneskelige fantasi. Anonymkode: 38b0c...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #9 Del Skrevet 4. desember 2023 Du ber til Gud om du ønsker din venninne syk, så du kan gjøre noe annet som er morsommere? Og nå skal Gud hjelpe deg med dine mannfolkproblemer? Skjønner godt at du ikke betegner deg som "veldig" kristen, for du høres ut som et ganske stusselig menneske som ikke helt har skjønt hva det egentlig skal innebære å være kristen. Anonymkode: 1b5d0...616 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 4. desember 2023 #10 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 1.12.2023 den 23.22): Må først si at jeg er "normal" kristen bare, går ikke i kirken og ingen avstand til alkohol osv, jeg fester og har ukristne venner. Nå har jeg hatt mine stunder der jeg virkelig har bedt til Gud om ting som har vært vanskelig og de fleste gangene går det jo bare ikke. Da jeg var liten ba jeg til Gud om at ei venninne som alltid kom med foreldrene til mine oss, var syk. Hun kom jo alltid, hver gang. Da jeg ei gang ba da jeg var 14år (det var helg husker jeg) og at jeg ville på disco som åpenbart var mye gøyere enn besøket, så ba jeg om at hun skulle være syk akkurat denne fredagen. Dagen etter ringte foreldrene og sa hun var syk så det ble ingen besøk. Kanskje tilfeldig, aner ikke. Ble takknemlig så det holdt! Nå som voksen ber jeg når jeg har det vanskelig ift menn. Menn jeg har fått følelser for i håp om at de skal holde på meg. Det har ikke vist seg å hjelpe. Det hjelper ikke å be seg alt. Det blir litt sånn "hva telles her?" Det jeg derimot har kjent er en indre styrke. Eller at jeg til slutt klarer å blokkere de jeg har fått følelser for og blitt såret av. Ligger det noe i dette? Anonymkode: 10b79...fbe Gud gjør ikke noen syke. Har du tenkt over hvor 'takknemlig' DU ville vært om det var noen som ba innstendig om at du ble syk... Hvorfor skulle Gud hjelpe noen med det? Det er djevelen du kaller inn til slike ting, han vil gjerne ta oppgaven og spesielt hvis han kan lure deg til å tro at det er Gud som hjalp deg...og han lytter ved dørene... Hvis du ber Gud om å få en mann og mannen ikke vil ha deg; skulle Gud da tvinge ham til å få følelser for deg eller noe? Gud er ikke noens slave. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #11 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er klart at Gud tar seg tid til dette, men gir faen i de tre millioner barna som dør av sult hvert år. Anonymkode: bdfb6...6af Det er ikke Gud sin skyld at mennesker sulter, blir syke eller dør. Det er menneskeskapte problemer. Anonymkode: 854c5...19d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #12 Del Skrevet 6. desember 2023 Hvem er gud? Gud er oss selv. I og for seg er det da oss selv (gud) som bokstavelig talt gjør oss syke. Dårlig kosthold med mye kjemikaler og prossesert mat og usunn livstill, mye stress kan gjøre oss syk. Anonymkode: f7e18...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå