AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Min samboer har 2 barn fra før av. Vi bor et stykke unna og ser dem dessverre sjeldent. De begynner også å bli voksne, så de har mindre tid til å besøke fra, noe vi selvfølgelig har forståelse for. Men de er nesten umulige å komme i kontakt med. Med mindre det nærmer seg jul eller bursdag. Da begynner de plutselig å sende meldinger. Jeg opplever at dette er bare for å sikre seg dyre gaver. Vi kjøper selvfølgelig gaver uansett, men jeg opplever oppførselen som litt manipulerende og kalkulerende. Jeg forventer ikke at de skal hverken ringe eller sende meldinger hver dag, og heller ikke hver uke, men at de kanskje kunne svare i blant i alle fall? Og ikke bare når det nærmer seg tid for gaver. Andre med lignende erfaringer? Vet ikke hva man skal gjøre her... Anonymkode: 757d9...478 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 Når dere bor et stykke unna, ser dem sjelden, dere besøker dem kanskje sjeldent osv. så blir dere redusert til "gavepersoner" man egentlig ikke har noen stor relasjon til. At far ikke har klart å holde bedre kontakt med barna sine gjør ikke barna til frekkaser fordi de ønsker seg gaver av ham/dere. Anonymkode: 6ed6c...9bf 17 2
MiaHI Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 Kanskje de er bitre fordi en av foreldrene (din samboer) har tatt valg i livet som gjør at det er lite kontakt mellom dem. Du sier at de begynner å bli voksne, så da antar jeg de er tenåringen/tidlig 20-årene. I den alderen tipper jeg «barna» har fått nok av den foreldren som har vært alt for lite til stede i oppveksten og ikke gidder å bry seg med å være høflig/svare på meldinger. 9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Når dere bor et stykke unna, ser dem sjelden, dere besøker dem kanskje sjeldent osv. så blir dere redusert til "gavepersoner" man egentlig ikke har noen stor relasjon til. At far ikke har klart å holde bedre kontakt med barna sine gjør ikke barna til frekkaser fordi de ønsker seg gaver av ham/dere. Anonymkode: 6ed6c...9bf Jeg tenker at det er akkurat det det gjør. Om man ikke vil ha noen relasjon så vil man vel ikke ha gaver av denne personen heller..? Anonymkode: 757d9...478 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at det er akkurat det det gjør. Om man ikke vil ha noen relasjon så vil man vel ikke ha gaver av denne personen heller..? Anonymkode: 757d9...478 Det er foreldre sitt ansvar å holde kontakt og vedlikeholde relasjonen til sine barn. Det er ikke barnas ansvar. Og selvsagt kjøper foreldre gaver til barna sine. Det er ungene hans og selvsagt kommer de med ønsker. Om far og du vil måle tid i bytte mot gaver så får dere være såpass voksen at dette formidler, gjennom dialog, med barna Anonymkode: 6ed6c...9bf 8 5
MiaHI Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at det er akkurat det det gjør. Om man ikke vil ha noen relasjon så vil man vel ikke ha gaver av denne personen heller..? Anonymkode: 757d9...478 Det handler nok ikke om at de ikke vil ha en relasjon, men at din samboer har vært en dårlig forelder og ikke har lagt til rette for en god relasjon. 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er foreldre sitt ansvar å holde kontakt og vedlikeholde relasjonen til sine barn. Det er ikke barnas ansvar. Og selvsagt kjøper foreldre gaver til barna sine. Det er ungene hans og selvsagt kommer de med ønsker. Om far og du vil måle tid i bytte mot gaver så får dere være såpass voksen at dette formidler, gjennom dialog, med barna Anonymkode: 6ed6c...9bf Jeg sa jo at de får gaver uansett. Men at jeg syns det er rart at de ønsker seg gaver fra mennesker de ikke syns er viktige i livet deres og at dette ses på som rettferdiggjort oppførsel og ikke frekt og uoppdragent. Vi gjør hva vi kan for å opprettholde kontakten, men interessen er ikke der med mindre det nærmer seg bursdag eller jul og dette syns jeg vitner om en ganske egoistisk og materiell innstilling. Anonymkode: 757d9...478 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #8 Skrevet 1. desember 2023 MiaHI skrev (4 minutter siden): Det handler nok ikke om at de ikke vil ha en relasjon, men at din samboer har vært en dårlig forelder og ikke har lagt til rette for en god relasjon. Det er interessante antakelser basert på... ingenting. Anonymkode: 757d9...478 1
Visla Skrevet 1. desember 2023 #9 Skrevet 1. desember 2023 Besøker far/dere dem da? Reiser dit dem bor og tilbringer tid på deres hjemsted? Eller er det forventet at dem må reise dit far har flyttet og må reise fra venner en hel helg/uke? 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #10 Skrevet 1. desember 2023 Visla skrev (Akkurat nå): Besøker far/dere dem da? Reiser dit dem bor og tilbringer tid på deres hjemsted? Eller er det forventet at dem må reise dit far har flyttet og må reise fra venner en hel helg/uke? vi besøker dem så ofte vi kan og må da bo på hotell. Vi inviterer dem til å komme til oss hver eneste ferie og betaler reise for dem og sørger for at de har alt de trenger når de er her. Egne rom, transport, penger til mat og andre ting, Anonymkode: 757d9...478 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #11 Skrevet 1. desember 2023 Hvor gamle er de? Ungdommer kan ofte fremstå veldig selvsentrert og opptatt med sitt. De er nok mer opptatt av å henge med venner enn ringe far. Anonymkode: a716f...aae 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #12 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gamle er de? Ungdommer kan ofte fremstå veldig selvsentrert og opptatt med sitt. De er nok mer opptatt av å henge med venner enn ringe far. Anonymkode: a716f...aae ja, det har vi selvfølgelig forståelse for. Og vi forventer ikke at de skal svare på minuttet eller hver gang, men når man aldri får svar, eller de aldri tar telefonen så blir man ganske motløs etter hvert. De er 17 og 19 og har selvfølgelig egne liv, men synes jo det er trist at man bare hører fra dem når det er noe å "hente". Anonymkode: 757d9...478 1
Visla Skrevet 1. desember 2023 #13 Skrevet 1. desember 2023 (endret) Da heller jeg mot å være enig med deg altså😅 trykte sender litt for kjapt. bonusdatteren min på 15 bor fast hos oss. Besøker moren annenhver jul og påske og noen uker på sommeren. Men hun facetimer moren hver uke:) Endret 1. desember 2023 av Visla
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #14 Skrevet 1. desember 2023 Visla skrev (5 minutter siden): Da heller jeg mot å være enig med deg altså😅 trykte sender litt for kjapt. bonusdatteren min på 15 bor fast hos oss. Besøker moren annenhver jul og påske og noen uker på sommeren. Men hun facetimer moren hver uke:) Ja, når de er hos oss sørger vi for at de kontakter mor så fort de er fremme og at de ringer henne mens de er hos oss. Så det har nok mye å gjøre med den andre forelderen også... Anonymkode: 757d9...478
Visla Skrevet 1. desember 2023 #15 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, når de er hos oss sørger vi for at de kontakter mor så fort de er fremme og at de ringer henne mens de er hos oss. Så det har nok mye å gjøre med den andre forelderen også... Anonymkode: 757d9...478 Ja det tipper jeg. Vi hører ingenting når hun er hos mor, med mindre vi kontakter bonusdatter selv. men var hun som ville flytte hit🥰
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #16 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, når de er hos oss sørger vi for at de kontakter mor så fort de er fremme og at de ringer henne mens de er hos oss. Så det har nok mye å gjøre med den andre forelderen også... Anonymkode: 757d9...478 Selvsagt. Ungene er frekke. Mor er kjip eller vanskelig. Du og far er bare gulle god 😇😅 Anonymkode: 6ed6c...9bf 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #17 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): vi besøker dem så ofte vi kan og må da bo på hotell. Vi inviterer dem til å komme til oss hver eneste ferie og betaler reise for dem og sørger for at de har alt de trenger når de er her. Egne rom, transport, penger til mat og andre ting, Anonymkode: 757d9...478 Alt dette er jo en selvfølge! Anonymkode: 56717...d65 1
Hmmmmmm Skrevet 1. desember 2023 #18 Skrevet 1. desember 2023 hvorfor bor dere ikke i nærheten av barna?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #19 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alt dette er jo en selvfølge! Anonymkode: 56717...d65 Har jeg sagt noe annet? Men det virker jo som at folk her tror at vi ikke besøker dem, ikke forsøker å kontakte dem eller noe som helst. Anonymkode: 757d9...478
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #20 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Selvsagt. Ungene er frekke. Mor er kjip eller vanskelig. Du og far er bare gulle god 😇😅 Anonymkode: 6ed6c...9bf Selvfølgelig ikke. Men det er heller ikke ungene. Anonymkode: 757d9...478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå