AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Jeg eier en leilighet i borettslag. Flyttet inn for 1 år siden. Fikk brev i dag om at borettslaget er krise økonomisk og at husleien øker med nesten 3000 kr fra Januar. Er dette virkelig lov? Jeg må selge og leie meg leilighet pga dette. Og tror det blir vanskelig å selge når husleien blir så høy Anonymkode: 35bc5...934
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 https://sobbl.no/blog/nyheter/hvorfor-oker-felleskostnadene/ Skrevet av advokat i NBBL Anonymkode: bcc05...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): https://sobbl.no/blog/nyheter/hvorfor-oker-felleskostnadene/ Skrevet av advokat i NBBL Anonymkode: bcc05...ed2 Grunnen er at styret har rotet det til økonomisk selv. Det styret ble sparket og nå må det nye styret kreve inn penger Anonymkode: 35bc5...934
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Grunnen er at styret har rotet det til økonomisk selv. Det styret ble sparket og nå må det nye styret kreve inn penger Anonymkode: 35bc5...934 Men blir ikke det gamle styret stilt ansvarlig da? Anonymkode: e6fcc...b45
smilo Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 Da er det en meget logisk grunn, og pengene er nok meget nødvendig 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men blir ikke det gamle styret stilt ansvarlig da? Anonymkode: e6fcc...b45 Tydeligvis ikke. Det er vi som bor her som må betales for de feilene de gjorde Anonymkode: 35bc5...934
Fountaine Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 3000 på èn økning, aldri hørt om lignende. Må vel være mange som ikke klarer å betale det da? 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #8 Skrevet 1. desember 2023 Fountaine skrev (3 minutter siden): 3000 på èn økning, aldri hørt om lignende. Må vel være mange som ikke klarer å betale det da? Regner med det. Jeg er alene og klarer ikke å betale det. Kanskje de med 2 inntekter klarer det Anonymkode: 35bc5...934
GammelKaktus Skrevet 1. desember 2023 #9 Skrevet 1. desember 2023 Høres helt merkelig ut, hvordan har de klart å sette dere i dette uføret? Og den økningen er jo veldig høy, har ikke hørt om slikt før som regel så er det snakk om rundt 10% økning om de øker noe. Her hos oss så har vi god økonomi så vi har år der vi ikke øker og. Hva dekker disse fellesutgiftene deres? Ville bedt om regnskapet og sett gjennom hva de har holdt på med.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #10 Skrevet 1. desember 2023 FrøkenMånestråle skrev (5 minutter siden): Høres helt merkelig ut, hvordan har de klart å sette dere i dette uføret? Og den økningen er jo veldig høy, har ikke hørt om slikt før som regel så er det snakk om rundt 10% økning om de øker noe. Her hos oss så har vi god økonomi så vi har år der vi ikke øker og. Hva dekker disse fellesutgiftene deres? Ville bedt om regnskapet og sett gjennom hva de har holdt på med. Jeg er så lei av dette borettslaget, så jeg vil flytte. Men spørs om jeg får selge med en så høy husleie Anonymkode: 35bc5...934
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #11 Skrevet 1. desember 2023 Mulig å få vite hvor i landet dette er? Anonymkode: 211a0...e07
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #12 Skrevet 1. desember 2023 Hos oss øker de 130kr fra Januar av 🙂 Skal ikke klage når jeg ser hva andre må ut med🫣 Anonymkode: ab5b1...7a8
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #13 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er så lei av dette borettslaget, så jeg vil flytte. Men spørs om jeg får selge med en så høy husleie Anonymkode: 35bc5...934 Hva er husleien på pr i dag? Hva skal pengene gå til? Ikke se svart på det. Så lenge pengene skal brukes til å ruste opp bygningsmassen, så er min erfaring at det ikke nødvendigvis skremmer vekk kjøperne. Vær transparent om økte kostnader i salgsoppgaven - ett par står mye sterkere og er ikke like husleie-sensitive som en enslig kjøper. Anonymkode: 03170...aed 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #14 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mulig å få vite hvor i landet dette er? Anonymkode: 211a0...e07 Østlandet Anonymkode: 35bc5...934
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #16 Skrevet 1. desember 2023 Fountaine skrev (35 minutter siden): 3000 på èn økning, aldri hørt om lignende. Må vel være mange som ikke klarer å betale det da? Jeg har nettopp hørt om et lignende tilfelle. Men der skyldes det at de har bygget ut borettslaget, og så har de blitt lurt av det gamle styret. De fikk beskjed tidligere denne uka om at fellesutgiftene går opp med 3000 fra januar. Det nye styret har prøvd å rydde opp, men ikke fått det til. Anonymkode: e6fcc...b45
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #17 Skrevet 1. desember 2023 Regner med dere har fått innsyn i hva pengene skal gå til. Det er nok nødvendig. Hva tenker du er alternativet? At borettslaget skal la være å betale nødvendige utgifter? Dere er borettslaget. Anonymkode: 7d12e...22d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #18 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har nettopp hørt om et lignende tilfelle. Men der skyldes det at de har bygget ut borettslaget, og så har de blitt lurt av det gamle styret. De fikk beskjed tidligere denne uka om at fellesutgiftene går opp med 3000 fra januar. Det nye styret har prøvd å rydde opp, men ikke fått det til. Anonymkode: e6fcc...b45 Hvordan lurt da? Anonymkode: 35bc5...934
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #19 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan lurt da? Anonymkode: 35bc5...934 De ble lovt at fellesutgiftene ikke skulle øke, fordi de bygde ut og utvider borettslaget. Og at alle leilighetene skulle få gratis parkering i kjeller som kompensasjon for parkeringen som forsvant på bakkeplan. Bor der ikke selv, så kjenner ikke til detaljene. Det er det andre borettslaget i samme nabolag hvor det har blitt styr etter utvidelse, så det er derfor det er litt snakk om det her. Anonymkode: e6fcc...b45
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #20 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): De ble lovt at fellesutgiftene ikke skulle øke, fordi de bygde ut og utvider borettslaget. Og at alle leilighetene skulle få gratis parkering i kjeller som kompensasjon for parkeringen som forsvant på bakkeplan. Bor der ikke selv, så kjenner ikke til detaljene. Det er det andre borettslaget i samme nabolag hvor det har blitt styr etter utvidelse, så det er derfor det er litt snakk om det her. Anonymkode: e6fcc...b45 Tror jeg vet hvor det er. Har ei tante som bor der Anonymkode: 35bc5...934
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå