Gå til innhold

Hvorfor SUV?

AnonymBruker

Hvorfor SUV?  

65 stemmer

1. 1. Har du, eller ønsker du deg, SUV?

• Ja
      46
    • Nei
      17
    • Vet ikke
      2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tidligere tenkte jeg, hvorfor kjøper folk SUV? Dyre i innkjøp, dårlig komfort, slitsomme å kjøre, vanskelige å parkere og dyre i drift (med 4x4).

Nå, 20 år senere, er SUV'er mer populære enn noen gang.

Noen som kan forklare fenomenet?

Anonymkode: 6a789...7ff

Helt personlig: Fordi jeg ofte kjører eldre som har problemer med bevegeligheten.  Det er lettere for dem å sette seg inn, og komme seg ut, av en litt høyere bil enn en lav en.

Anonymkode: 201c8...554

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høy bakkeklaring er den største fordelen for meg. Her jeg bor er det snø om vinteren.

samboeren setter også pris på å sitte høyt, gir bedre oversikt.

Når det er sagt tror jeg at vår neste bil blir en stasjonsvogn med firehjulstrekk.

Anonymkode: ff35d...b1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Galskap at vi kjøper større og større biler sånn som verden ser ut i dag.

Det har med status å gjøre. Menn i vaffeljakke og beige-damer begynte, og resten av saueflokken fulgte. 

Anonymkode: 1c858...c32

Nei folk i grisgrendte strøk med dårlige veier og mye snø begynte.

Folk bør ha bil som passer til deres situasjon. Å kjøre SUV om man bor i bystrøk i et høvelig greit klima med lite snø og høvelig fine veier, er unødvendig. Bor man utpå landet med kronglete småveier som brøytes bare av og til, så er SUV rett og slett suverent! :)

Anonymkode: 4d8df...0c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tre barn samt hus i en by med mye snø er det ikke mange biler som er stor nok og passer oss. Valget valgt på en stor SUV, og stor plass er virkelig luksus når man er småbarnsforeldre.  Oversikten er på ingen måte dårligere da det er 360-kamera som fanger opp alt rundt bilen, samt automatisk brems hvis noe kommer nært bilen i lav fart. Med andre ord, tryggere å kjøre for oss inni og de utenfor..

Anonymkode: 6524b...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei folk i grisgrendte strøk med dårlige veier og mye snø begynte.

Folk bør ha bil som passer til deres situasjon. Å kjøre SUV om man bor i bystrøk i et høvelig greit klima med lite snø og høvelig fine veier, er unødvendig. Bor man utpå landet med kronglete småveier som brøytes bare av og til, så er SUV rett og slett suverent! :)

Anonymkode: 4d8df...0c9

Det er jo ikke hvor man bor som betyr noe men hvor man kjører. Vi bor i bymessig strøk, men kjører ofte på hytta (13km dårlig grusvei) eller på bilferie med campingvogn. Da trengs noe som takler dårlige veier og har god hengerkapasitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (6 timer siden):

Så alle som vil ha høye biler med god bakkeklaring og 4WD bør kjøpe diesel, er det det du mener? 

7ff sier klart og tydelig, at SUV’er var populære før elbilen kom på markedet. Og da var det diesel som var omtrent enerådende.

Anonymkode: 8b52a...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Galskap at vi kjøper større og større biler sånn som verden ser ut i dag.

Det har med status å gjøre. Menn i vaffeljakke og beige-damer begynte, og resten av saueflokken fulgte. 

Anonymkode: 1c858...c32

Image, ja. På åtti- og nittitallet gikk det i Geländewagen og Range Rover. Heldigvis har SUV-ene kommet langt siden da med tanke på veiegenskaper og komfort.

Anonymkode: 6f163...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

7ff sier klart og tydelig, at SUV’er var populære før elbilen kom på markedet. Og da var det diesel som var omtrent enerådende.

Anonymkode: 8b52a...667

Han skrev da også at elbiler bør være små og lette med lav luftmotstand. Underforstått bør ikke store, tunge biler ha eldrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/1/2023 at 6:57 PM, AnonymBruker said:

Tidligere tenkte jeg, hvorfor kjøper folk SUV? Dyre i innkjøp, dårlig komfort, slitsomme å kjøre, vanskelige å parkere og dyre i drift (med 4x4).

Nå, 20 år senere, er SUV'er mer populære enn noen gang.

Noen som kan forklare fenomenet?

Anonymkode: 6a789...7ff

Kommer an på hvor man kjører, hva msnntrenger bilen til. 
Når man bor i en storby er det gull med liten bil, med stor svingradius. 

Driver man med motorveikjøring er det fint med en bred, tung sedan, med stor motor.

Bor man på landet med ulik kvalitet på veiene er det OK med en litt høy bil som en SUV. 

Anonymkode: d45df...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kommer an på hvor man kjører, hva msnntrenger bilen til. 
Når man bor i en storby er det gull med liten bil, med stor svingradius. 

Driver man med motorveikjøring er det fint med en bred, tung sedan, med stor motor.

Bor man på landet med ulik kvalitet på veiene er det OK med en litt høy bil som en SUV. 

Anonymkode: d45df...405

Jeg bor i byen, kjører ofte på motorvei, og har hytte på fjellet der veiene er av ymse kvalitet, det er bratt og mye snø om vinteren. Jeg har båt, som må trekkes et par ganger i året, og henger som skal trekkes med ved, materialer, verktøy og søppel. 

Så her er det kun en stor og høy SUV med 4-hjulstrekk som gjelder. 

Anonymkode: 58e85...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...