Hareena Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Jeg har laget Håkonkaker og har 300 g av denne marsipanen til overs. Er det noen som har tips om hva den kan brukes til?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 Jeg anbefaler hveteboller/snurrer med safran og marsipan. Har bare laget på slump uten presis oppskrift selv, etter inspirasjon av boller fra et bakeri her i byen, men du finner mange oppskrifter om du googler på norsk eller svensk. Anonymkode: ede80...6ba 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 Hareena skrev (1 time siden): Jeg har laget Håkonkaker og har 300 g av denne marsipanen til overs. Er det noen som har tips om hva den kan brukes til? Marsipanchips https://www.detsoteliv.no/oppskrift/marsipanchips Og om man er glad i lakris er det veldig godt å rulle marsipankuler i lakrispulver. Anonymkode: 1794a...d8f 1
Khloe P.T Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 Bland inn konditorfarge og lag små figurer til jul.
every woman Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 Kransekake kan lages med ekte marsipan. Det finnes mange oppskrifter på nett.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 Elt inn din favorittlikør, trill ut baller og dypp i sjokolade. Anonymkode: 0a1e2...0f1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 Lag konfekt, med eller uten smakstilsetninger og trekk. Smakstilsetninger kan være appelsin, kakao, cognac, kokos, etc. etc. Søk på marsipankonfekt så finner du sikkert mye snadder. Eller skjær den i skiver og/eller biter og gomle den i deg som godteri uten mer dikkedarer? Det pleier jeg å gjøre. 😋 😄 Anonymkode: e9c64...8d1
Hareena Skrevet 1. desember 2023 Forfatter #8 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Marsipanchips https://www.detsoteliv.no/oppskrift/marsipanchips Og om man er glad i lakris er det veldig godt å rulle marsipankuler i lakrispulver. Anonymkode: 1794a...d8f Hoi, marsipanchips må jeg prøve!
Hareena Skrevet 1. desember 2023 Forfatter #9 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lag konfekt, med eller uten smakstilsetninger og trekk. Smakstilsetninger kan være appelsin, kakao, cognac, kokos, etc. etc. Søk på marsipankonfekt så finner du sikkert mye snadder. Eller skjær den i skiver og/eller biter og gomle den i deg som godteri uten mer dikkedarer? Det pleier jeg å gjøre. 😋 😄 Anonymkode: e9c64...8d1 Det som ikke blir til chips, lager jeg konfekt av.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #10 Skrevet 1. desember 2023 Skjærer marsipanrester i små biter og har den i Rocky roads og delfiakake. Anonymkode: fd431...821
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #11 Skrevet 1. desember 2023 Hareena skrev (2 timer siden): Hoi, marsipanchips må jeg prøve! Det anbefales virkelig😊 Anonymkode: 1794a...d8f
skrue Skrevet 2. desember 2023 #12 Skrevet 2. desember 2023 17 hours ago, Hareena said: Jeg har laget Håkonkaker og har 300 g av denne marsipanen til overs. Er det noen som har tips om hva den kan brukes til? Vanskelig å la slikt bare ligge og jeg ser det er mange forslag, men jeg har en vakuumpakker og legger rester i en slik pose og så i kjøleskap. Da holder det et år om nødv. Siden jeg skriver. Brunt sukker, som det brukes en god del av før jul, holder seg utmerket et år uten å blir hardt om det pakkes godt inn (vakuumpakker er ikke nødv) og settes i kjøleskap. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #13 Skrevet 2. desember 2023 skrue skrev (35 minutter siden): Vanskelig å la slikt bare ligge og jeg ser det er mange forslag, men jeg har en vakuumpakker og legger rester i en slik pose og så i kjøleskap. Da holder det et år om nødv. Siden jeg skriver. Brunt sukker, som det brukes en god del av før jul, holder seg utmerket et år uten å blir hardt om det pakkes godt inn (vakuumpakker er ikke nødv) og settes i kjøleskap. Takk for tips til alternativ bruk av vakuumpakker! Jeg har også en, men bruker den stort sett til fisk. Anonymkode: ede80...6ba
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #14 Skrevet 2. desember 2023 Rull den i små kuler, putt i en skål og la den stå fremme godt synlig, så blir den nok spist skal du se. 🙂 Anonymkode: 5dcac...553
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå