Gå til innhold

Overskuddsmarsipan - Odense 50% mandler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har laget Håkonkaker og har 300 g av denne marsipanen til overs. Er det noen som har tips om hva den kan brukes til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler hveteboller/snurrer med safran og marsipan.

Har bare laget på slump uten presis oppskrift selv, etter inspirasjon av boller fra et bakeri her i byen, men du finner mange oppskrifter om du googler på norsk eller svensk.

Anonymkode: ede80...6ba

• Liker 2
Skrevet
Hareena skrev (1 time siden):

Jeg har laget Håkonkaker og har 300 g av denne marsipanen til overs. Er det noen som har tips om hva den kan brukes til?

Marsipanchips :)

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/marsipanchips

Og om man er glad i lakris er det veldig godt å rulle marsipankuler i lakrispulver.

Anonymkode: 1794a...d8f

• Liker 1
Skrevet

Bland inn konditorfarge og lag små figurer til jul.

Skrevet

Kransekake kan lages med ekte marsipan. Det finnes mange oppskrifter på nett. :) 

Skrevet

Elt inn din favorittlikør, trill ut baller og dypp i sjokolade. :sikle:

Anonymkode: 0a1e2...0f1

Skrevet

Lag konfekt, med eller uten smakstilsetninger og trekk. Smakstilsetninger kan være appelsin, kakao, cognac, kokos, etc. etc. Søk på marsipankonfekt så finner du sikkert mye snadder. :) 

Eller skjær den i skiver og/eller biter og gomle den i deg som godteri uten mer dikkedarer? Det pleier jeg å gjøre. 😋 😄

Anonymkode: e9c64...8d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lag konfekt, med eller uten smakstilsetninger og trekk. Smakstilsetninger kan være appelsin, kakao, cognac, kokos, etc. etc. Søk på marsipankonfekt så finner du sikkert mye snadder. :) 

Eller skjær den i skiver og/eller biter og gomle den i deg som godteri uten mer dikkedarer? Det pleier jeg å gjøre. 😋 😄

Anonymkode: e9c64...8d1

Det som ikke blir til chips, lager jeg konfekt av.

Skrevet

Skjærer marsipanrester i små biter og har den i Rocky roads og delfiakake.

Anonymkode: fd431...821

Skrevet
Hareena skrev (2 timer siden):

Hoi, marsipanchips må jeg prøve!

Det anbefales virkelig😊

Anonymkode: 1794a...d8f

Skrevet
17 hours ago, Hareena said:

Vanskelig å la slikt bare ligge :) og jeg ser det er mange forslag, men jeg har en vakuumpakker og legger rester i en slik pose og så i kjøleskap. Da holder det et år om nødv. 
Siden jeg skriver. Brunt sukker, som det brukes en god del av før jul, holder seg utmerket et år uten å blir hardt om det pakkes godt inn (vakuumpakker er ikke nødv) og settes i kjøleskap. 

• Liker 1
Skrevet
skrue skrev (35 minutter siden):

Vanskelig å la slikt bare ligge :) og jeg ser det er mange forslag, men jeg har en vakuumpakker og legger rester i en slik pose og så i kjøleskap. Da holder det et år om nødv. 
Siden jeg skriver. Brunt sukker, som det brukes en god del av før jul, holder seg utmerket et år uten å blir hardt om det pakkes godt inn (vakuumpakker er ikke nødv) og settes i kjøleskap. 

Takk for tips til alternativ bruk av vakuumpakker! Jeg har også en, men bruker den stort sett til fisk.

Anonymkode: ede80...6ba

Skrevet

Rull den i små kuler, putt i en skål og la den stå fremme godt synlig, så blir den nok spist skal du se. 🙂

Anonymkode: 5dcac...553

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...