Maleficenta Skrevet 20. desember 2023 #141 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): …og orakelet velger nok lærling utifra hvem som er «julenissemateriale», og ikke utifra slektsbånd. Så hvis Noah nå mot formodning ER den nye lærlingen er det nok fordi orakelet har sett at han har de rette kvalitetene. Kanskje han da f.eks. har fått lærlingmagi for en liten stund, slik at han kan blåse en spesiell julekule for Elise («kan du gi Noah et håp»), også går magien tilbake til Pil igjen etterpå. Og Pil får bestått på eksamen siden han har vist seg ærlig, modig og uselvisk eller noe sånt. Anonymkode: 945d4...d7f nei det er fortsatt pil som er lærlingen. Noah ønsker jo uansett hjem til moren sin. Han vil jo ikke bli igjen i snøfall å bli julenisse 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 20. desember 2023 #142 Del Skrevet 20. desember 2023 For en spennende episode! Det begynner å ta seg opp. Jeg sa tidligere her at jeg tror vi får et slags klimaks den 22, og at den 23 og 24 blir til å ro i land «så levde de lykkelig alle sine dager» 😄 Jeg er superspent på alt. Vinter har skjønt hva som har skjedd! Men kommer noen til å tro på han, det er jo et spørsmål. Yndis er stengt inne på rommet til Luna, og «alle» har dratt ut på vidda. Kommer noen til å oppdage henne der? Vi så ikke Julius i dag, men vi nærmer oss. Spørsmålet jeg har er hva har han gjort i alle disse dagene ute på vidda 😅 Vi fikk da bekreftet fra Ruth at det vi for så vidt har forstått er at Elise er er datteren hennes, og Noah barnebarnet. Selma fikk vite om det, og er kjempe glad for å ha mer familie. Spørsmålet er, betyr ny familie at Selma reiser til Vu, for Ruth ikke lengre da vil være alene, eller ønsker Selma å være der for å bli kjent med dem? Det er jo et stort spørsmål her. Jeg er kjempe spent på hva morgendagen bringer! 🤩 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #143 Del Skrevet 20. desember 2023 Maleficenta skrev (2 timer siden): nei det er fortsatt pil som er lærlingen. Noah ønsker jo uansett hjem til moren sin. Han vil jo ikke bli igjen i snøfall å bli julenisse Det var derfor jeg skrev «hvis Noah mot formodning blir lærling». Jeg tror heller ikke at han blir det, lærlingen er og blir Pil. Prøvde bare å komme den personen i tråden som er så veldig sikker på at Noah blir lærling litt i møte 😂 Anonymkode: 945d4...d7f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 21. desember 2023 #144 Del Skrevet 21. desember 2023 11 hours ago, Ariana807 said: Vinter har skjønt hva som har skjedd! Men kommer noen til å tro på han, det er jo et spørsmål. Boka til Luna er jo nærmest en tilståelse, så jeg vil tro at Winter klarer å overbevise de andre i Snøfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #145 Del Skrevet 21. desember 2023 Blueberrymuffin skrev (18 timer siden): Alle i tråden her ment at det jeg skriver er tull, og alle som har diskutert imot meg har sanket likes. Se dagens episode, teorien jeg la ut 12. desember viste seg å stemme. Jeg har nå sagt i flere dager at Noah er lærling, og at Noah og Selma er i familie. Det har alle ment at er tull, og at jeg tar så feil. I dagens episode kommer det frem at Ruth ikke bare er mammaen til Elise, men også mammaen til Selma. Elise og Selma er søsken, Noah er derfor i familie med Julius og den rettmessige lærlingen. Derfor Noah fikk kulen med seg, den kommer han til å blåse i når han ikke finner Julius. Ja, Ruth er fostermoren/adoptivmoren til Selma. Ikke biologisk mor. Har du ikke sett sesong 1? Noah er nok ikke lærlingen. Grunnet til at Pil ikke fikk til å blåse kuler, er jo ganske innlysende. Den magien er jo borte fra VU nå som mørket er løs. Anonymkode: a9b78...54a 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 21. desember 2023 #146 Del Skrevet 21. desember 2023 Å ja, Winther! 😍👏👏 Du blir en av årets store helter i snøfall! 🤩 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #147 Del Skrevet 21. desember 2023 Herregud så fin den scenen med Winter og Luna i mørke var! «Det finnes alltid en annen vei». Snakk om karakterutvikling - og så flott at Winter bruker det han selv har lært på verst mulig måte til å hjelpe andre. Husker så godt da han stod og gråt og bad Julius om tilgivelse i sesong 1, og nå står han altså ved siden av skurken i sesong 2 og tilbyr henne det samme. Anonymkode: 945d4...d7f 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 21. desember 2023 #148 Del Skrevet 21. desember 2023 Vinter får «helte musikk» mens han bryter seg ut 😄 For denne gangen er han helten. Han prøvde å få Luna med seg tilbake, og jeg tror at han kanskje nådde gjennom, men at hun trenger litt tid. Egentlig føler jeg at Luna og Vinter begge to handlet i en desperat situasjon. De var begge emosjonelle. Vinter lei seg og skuffet, Luna redd for hva hun har gjort og konsekvensene av det. Begge to vendte mot mørket. Luna har fortsatt å gjøre ting, prøve å legge skylda på Vinter. Litt som at Vinter bortførte Julius, der han egentlig skulle sove til evig tid, og prøvde å legge «skylden» over på Julius ham selv, og få alle til å tro at han hadde forlatt alle. Selv om det er ulike settinger, føler jeg at det er likheter her. Og Vinter fant veien tilbake. Jeg har troa på at Luna også kan klare det. Evt. kanskje Luna ender opp som helten, der hun ofrer seg selv for å redde alle… Ingen Julius denne gangen heller. Fanget inne i orakelet. Jeg er ikke direkte overrasket over at strålemaskinen ikke fungerte, det er jo klart at det er en dag og kanskje to for tidlig for å løse alt enda 😅 Smutthull maskinen må jo komme inn igjen i bildet nå. Ser for meg at episoden i morgen starter med et tilbakeblikk på første gang den maskinen virket. Noah er ute på vandring alene. Jeg ser egentlig for meg at kanskje Noah finner frem til håpet som falt fra himmelen tilbake i starten av desember. Han bringer liv tilbake til den. Dette lysende håpet kommer nok til å spille en eller annen rolle her i løsningen på det hele. Nordlys maskinen den fungerte ikke i dag. Igjen, det er en dag og to for tidlig for det, og vi må bare smøre oss med tolmodighet. Jeg forstår ikke helt hvorfor eneste løsning er å få «alle» til å skru av lyset. Kan de ikke ta med seg maskinen og brevene ut av Oslo 😅 har aldri vært i marka selv, men det finnes nå uansett natur utenfor byen, der det blir helt mørkt, om det er det de trenger. Eller bruker den maskinen strøm kanskje for å virke 🤔 Uansett gleder jeg meg skikkelig til de neste episodene. Det er ikke mange igjen nå! 🤩 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #149 Del Skrevet 21. desember 2023 Siden Noah er fra VU, tror jeg løsningen ligger i at han skriver et brev som arkiveres. Da blir det akkurat nok magi til at mørket overvinnes. Anonymkode: 63c9d...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 21. desember 2023 #150 Del Skrevet 21. desember 2023 Jeg har surrer veldig på Selma med tanke på sesong 1, men etter dagens episode gikk det opp et lite lys for meg. Jeg står fast på min teori om at Noah er den nye lærlingen. Men det som gikk opp for meg er at, det må være både noe i VU og i Snøfall som kan opprette magien igjen, og det gikk opp for meg når de ikke klarte å lage Nordlys i dagens episode. Det fungerte ikke fordi det var Kjell som sveivet, på myseet var det Selma som gjorde det. Selma må sveive for å få nordlyset tilbake i VU. Selma er nøkkelen i VU. Noah har med seg en julekule, den tror jeg han blåser i når han ikke finner Julius og orakelet, da begynner kulen å lyse ig Noah finner frem. Noah får liv igjen i urkula, slik at maskinen får bekjempet mørket. Noah er nøkkelen i Snøfall. Så Selma og Noah sammen gjennoppretter magien. Og det fungerer fordi jeg tror de begge er barna til Julius. I sesong 1 er Selma 9 år når Albin omkommer og Ruth tar ansvaret for henne, hun skulle bare ha Selma noen dager til hun ble omplassert. I sesong 2 er Noah 9 år og Selma 17, det betyr at Noah var 1. år gammel bår Selma mister foreldrene sine. Vi får aldri vite noe om faren til Noah, kun at han har en mor som heter Elise. I teorien kan Albin gjort Elise gravid, sånn rent tidsmessig. Grunnen til at jeg tror det er fordi det er så mange likheter mellom Selma og Noah, og i historiene deres. I tillegg tror jeg det må være både en nøkkel i VU og en nøkkel i Snøfall for at magien skal gjennopprettes (likhetstrekk med julekalenderen Tinka, om noen har sett den), og disse to nøklene er Selma og Noah. Holder derfor fast i teorien om at Selma og Noah er i biologisk familie på et vis, og at Noah er den rettmessige lærlingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 21. desember 2023 #151 Del Skrevet 21. desember 2023 Blueberrymuffin skrev (1 time siden): Jeg har surrer veldig på Selma med tanke på sesong 1, men etter dagens episode gikk det opp et lite lys for meg. Jeg står fast på min teori om at Noah er den nye lærlingen. Men det som gikk opp for meg er at, det må være både noe i VU og i Snøfall som kan opprette magien igjen, og det gikk opp for meg når de ikke klarte å lage Nordlys i dagens episode. Det fungerte ikke fordi det var Kjell som sveivet, på myseet var det Selma som gjorde det. Selma må sveive for å få nordlyset tilbake i VU. Selma er nøkkelen i VU. Noah har med seg en julekule, den tror jeg han blåser i når han ikke finner Julius og orakelet, da begynner kulen å lyse ig Noah finner frem. Noah får liv igjen i urkula, slik at maskinen får bekjempet mørket. Noah er nøkkelen i Snøfall. Så Selma og Noah sammen gjennoppretter magien. Og det fungerer fordi jeg tror de begge er barna til Julius. I sesong 1 er Selma 9 år når Albin omkommer og Ruth tar ansvaret for henne, hun skulle bare ha Selma noen dager til hun ble omplassert. I sesong 2 er Noah 9 år og Selma 17, det betyr at Noah var 1. år gammel bår Selma mister foreldrene sine. Vi får aldri vite noe om faren til Noah, kun at han har en mor som heter Elise. I teorien kan Albin gjort Elise gravid, sånn rent tidsmessig. Grunnen til at jeg tror det er fordi det er så mange likheter mellom Selma og Noah, og i historiene deres. I tillegg tror jeg det må være både en nøkkel i VU og en nøkkel i Snøfall for at magien skal gjennopprettes (likhetstrekk med julekalenderen Tinka, om noen har sett den), og disse to nøklene er Selma og Noah. Holder derfor fast i teorien om at Selma og Noah er i biologisk familie på et vis, og at Noah er den rettmessige lærlingen. Jeg føler mange jobber mot deg, og det er virkelig ikke meningen her. Jeg synes det er en interessant teori, vi har jo alle våre egne teorier om hva som kommer til å skje 😅 Men det kan ikke stemme helt. Selma var 3 år gammel når foreldrene døde, og hun hadde bodd hos Ruth i 6 år når Snøfall 1 finner sted: «Da Selma var tre år, døde foreldrene hennes i en ulykke. Selma og hunden hennes, Casper, ble plassert hos Ruth, en nabodame som pleide å passe Selma av og til. Dette skulle være en midlertidig nødløsning. Men nå er Selma blitt ni år, og ordningen varer fortsatt» Dette er tatt ut fra: https://www.nrk.no/presse/programomtaler/snofall-_1_24_---premiere_-1.13220762 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldus Skrevet 22. desember 2023 #152 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg tenker at grunnen til at Pil ikke får blåst kuler, er fordi brevene de fant allerede er blåst av Julius. De skulle egentlig vært arkivert, men ble heller gjemt unna.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 22. desember 2023 #153 Del Skrevet 22. desember 2023 Fantastisk! Ylva ass! For en iver og ståpåvilje, en ekte heltinne! Jeg fikk tårer i øyekroken da nordlyset åpenbarte seg... 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 22. desember 2023 #154 Del Skrevet 22. desember 2023 Fjugur skrev (1 time siden): Fantastisk! Ylva ass! For en iver og ståpåvilje, en ekte heltinne! Jeg fikk tårer i øyekroken da nordlyset åpenbarte seg... Enig! Bra episode 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondenisse Skrevet 22. desember 2023 #155 Del Skrevet 22. desember 2023 Denne episoden var bare 17 minutter, men det var virkelig 17 fantastiske minutter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondenisse Skrevet 22. desember 2023 #156 Del Skrevet 22. desember 2023 (endret) Blueberrymuffin skrev (13 timer siden): Jeg har surrer veldig på Selma med tanke på sesong 1, men etter dagens episode gikk det opp et lite lys for meg. Jeg står fast på min teori om at Noah er den nye lærlingen. Men det som gikk opp for meg er at, det må være både noe i VU og i Snøfall som kan opprette magien igjen, og det gikk opp for meg når de ikke klarte å lage Nordlys i dagens episode. Det fungerte ikke fordi det var Kjell som sveivet, på myseet var det Selma som gjorde det. Selma må sveive for å få nordlyset tilbake i VU. Selma er nøkkelen i VU. Noah har med seg en julekule, den tror jeg han blåser i når han ikke finner Julius og orakelet, da begynner kulen å lyse ig Noah finner frem. Noah får liv igjen i urkula, slik at maskinen får bekjempet mørket. Noah er nøkkelen i Snøfall. Så Selma og Noah sammen gjennoppretter magien. Og det fungerer fordi jeg tror de begge er barna til Julius. I sesong 1 er Selma 9 år når Albin omkommer og Ruth tar ansvaret for henne, hun skulle bare ha Selma noen dager til hun ble omplassert. I sesong 2 er Noah 9 år og Selma 17, det betyr at Noah var 1. år gammel bår Selma mister foreldrene sine. Vi får aldri vite noe om faren til Noah, kun at han har en mor som heter Elise. I teorien kan Albin gjort Elise gravid, sånn rent tidsmessig. Grunnen til at jeg tror det er fordi det er så mange likheter mellom Selma og Noah, og i historiene deres. I tillegg tror jeg det må være både en nøkkel i VU og en nøkkel i Snøfall for at magien skal gjennopprettes (likhetstrekk med julekalenderen Tinka, om noen har sett den), og disse to nøklene er Selma og Noah. Holder derfor fast i teorien om at Selma og Noah er i biologisk familie på et vis, og at Noah er den rettmessige lærlingen. Albin døde lenge før sesong 1, og er ikke far til Noah. Du motsier deg selv også nå du påstår både Selma og Noah er Julius sine barn. Virker ikke som om vi får noe ordentlig svar på om Ruth (og grandtante Torbjørg og antikvariatet) har noen egentlig forbindelse til snøfall, men de er IKKE i biologisk slekt med Selma. Og med dagens episode er jeg spent på om du endrer noen av teoriene dine. Kjell sveiva, nordlyset kom tilbake (fra orakelet) Endret 22. desember 2023 av Bondenisse 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 22. desember 2023 #157 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffa over at hele greia med nordlysmaskinen egentlig var unødvendig. Nordlyset hadde kommet tilbake uavhengig av det. Ellers en fin episode, og Luna som skapte problemet, har og løst det 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosabløff Skrevet 22. desember 2023 #158 Del Skrevet 22. desember 2023 Super episode i dag! Jeg tror det er summen av gode krefter hos Luna (takket være Winter), Noah med magnetsteinen og gjengen i Vu (+ Ylva og alle barna) som skaper Nordlyset og får skremt vekk de onde kreftene. Blir mye arkivering og blåsing av kuler i morgen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 22. desember 2023 #159 Del Skrevet 22. desember 2023 Der fikk vi klimakset jeg trodde kom til å komme! 😄 for en fin episode! Jeg hadde nok sett for meg noe litt annet, men dette også funker. Det gode vinner. Vinter sine ord satt seg i Luna som jeg håpte og hun satte seg mot Dunkel. Det virket som om det startet en kjedereaksjon. Noah gir alt for å finne Julius. Det virker jo litt som om Nordlysmaskinen i seg selv var unødvendig, men det ga jo alle hjemme i Vu håp. Ylva fikk da ideen om å spre budskapet at Julenissen trenger hjelp, og at det å skru av lysene vil hjelpe. Kanskje det lå noe kraft i den handlingen også; noe Julemagi ala som i filmen Elf 🤔 Vi fikk se Julius igjen i et lite sekund. Nå har vi 2 episoder igjen for å få nøstet opp i alle trådene. Jeg gleder meg til å se hva som skjer videre. Jeg tror jo at Pil nå vil kunne klare å blåse julekuler igjen, nå som alt er på plass. Julius og Pil jobber sammen igjen slik som i Snøfall 1 og får blåst alle kulene. Noah kommer seg da hjem til Vu når Julius reiser. Eneste som da gjenstår er jo hva som skjer med Selma. Kommer hun til å dra med Julius tilbake til Snøfall? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #160 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg som var negativ. Det kommer seg nå, selv om det var langdrygt. Anonymkode: ab4c5...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå