Gå til innhold

Sophie shawl eller scarf...kan noen hjelpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett soophie scarf og syns det er litt lite. Det jeg lurer på er om Sophie shawl ( som er i small, medium og large) i str small blir større en Sophie scarf? Er altså usikker på om jeg skal strikke small eller medium av Sophie shawl...vil ikke ha det så lite som scarf, men heller ikke altfor stort. Såg på bildene på nettsida til Petiteknit, men ble ikke så mye klokere. Blir glad for hjelp...:) 

Anonymkode: f0a56...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shawl blir større enn scarf. Det er også tykkere pinner og garn. Det står oppgitt mål i oppskriften. Om du holder strikkefastheten, vil målene stemme.

Jeg strikket medium sophie shawl og synes det er fin skjermstørrelse. Scarf er mer som størrelsen til tørkle, synes jeg.

Anonymkode: ea2d9...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Shawl blir større enn scarf. Det er også tykkere pinner og garn. Det står oppgitt mål i oppskriften. Om du holder strikkefastheten, vil målene stemme.

Jeg strikket medium sophie shawl og synes det er fin skjermstørrelse. Scarf er mer som størrelsen til tørkle, synes jeg.

Anonymkode: ea2d9...13b

Tusen takk for svar. Har begynt på et shawl i medium i en nydelig rødfarge håndfarga garn....ser fint ut og gøy å strikke. ts

Anonymkode: f0a56...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare prøve med et tykkere garn? Jeg strikket Sophie Scarf i Du Store Alpakka Pus garn, og ble veldig fornøyd. Økte bare frem til jeg synes det var passe bredt, også strikket uten å øke en liten stund før jeg begynte å felle igjen. 

20231201_165854.jpg

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint, og den fargen var veldig fin til grå :) 

Anonymkode: f0a56...a16

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...