AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Er det bare meg, eller er det vanlig at det lukter rart på gravplasser ? råttent lukter det, død og fordervelse,helt ekkelt, lurer på om jeg har litt for god luktesans, eller er det andre rom synes det samme ? Anonymkode: d4462...a51
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 Nei, nå innbiller du deg ting. Gravplasser er jo som regel ute så det er frisk luft der. Anonymkode: 1c848...ca7 7 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det bare meg, eller er det vanlig at det lukter rart på gravplasser ? råttent lukter det, død og fordervelse,helt ekkelt, lurer på om jeg har litt for god luktesans, eller er det andre rom synes det samme ? Anonymkode: d4462...a51 Likene er jo et par meter nedi jorda, så det der er nok innbilning,det er ingen lukt på kirkegårder. Anonymkode: 78e91...964 6 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 Ute så lukter det jo alltid litt forråtnelse av løv, gress og andre plantedeler som råtner til enhver tid. Er mer i skogen enn i parker(som jo en kirkegård er) synes jeg. Og, nei, du kjenner ikke lukten av likene. De er alt for dypt nede i jorda. Anonymkode: 394a9...d8d 4 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 Jeg hører folk sier det ikke lukter noe, men jeg har prøvd å lukte godt inn på andre plasser ute i naturen, det lukter ikke slik, kanskje jeg har god luktesans da, dette må jeg finne ut av 😄 Anonymkode: d4462...a51
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #8 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hører folk sier det ikke lukter noe, men jeg har prøvd å lukte godt inn på andre plasser ute i naturen, det lukter ikke slik, kanskje jeg har god luktesans da, dette må jeg finne ut av 😄 Anonymkode: d4462...a51 Du lukter nok ikke de som er begravet. Men ulike steder i naturen får jo ulike planter, sopper, osv. som er unikt for sine områder. Gravplasser antar jeg har en annen mikrofauna og -flora enn mange andre steder, så jeg antar det er dette du kan lukte. (Alternativt at det er noe galt ved den gravplassen du går til, i så fall, om andre kjenner lukten også, bør du kontakte kommunen eller politiet.) Når jeg er ute i skogen på høsten så kan jeg lukte at det er spiselig sopp i nærheten, selv om jeg ikke ser soppen, og heller aldri har gått der før. Jeg kan ikke beskrive hva jeg da lukter, men det lukter slik det gjør der visse typer sopp vokser, og når de faktisk vokser der. Det er ikke så rart, for ulike typer sopper trenger ulike typer skogbunn, bakterier, planter/trær i nærheten. Kanskje noe av det samme du lukter ved gravsteder? Anonymkode: d9d47...d25 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #10 Skrevet 1. desember 2023 Jeg har ikke merket noe annerledes med lukten på kirkegårder. Om det er i nærheten av et krematorium derimot, har jeg opplevd en ubehagelig lukt. Anonymkode: 01404...e29
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #11 Skrevet 2. desember 2023 On 12/1/2023 at 9:24 AM, AnonymBruker said: Jeg hører folk sier det ikke lukter noe, men jeg har prøvd å lukte godt inn på andre plasser ute i naturen, det lukter ikke slik, kanskje jeg har god luktesans da, dette må jeg finne ut av 😄 Anonymkode: d4462...a51 Langt mer sannsynlig at du har overaktiv fantasi. Anonymkode: cc425...2a0 2 1
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #12 Skrevet 18. februar 2024 Er det en fersk grav i nærheten og det er vått kan det lukte brakkvann
Hoppetaujenta Skrevet 18. februar 2024 #13 Skrevet 18. februar 2024 Har aldri merket noe ulukt på sånne plasser nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå