Gå til innhold

Hvordan takke svigerforeldre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Det er mye negativt om svigerforeldre her inne, men jeg ønsker å dele min erfaring med mine.

mine foreldre har egentlig aldri stilt noe spesielt opp for meg, verken i barndommen eller nå. Jeg fikk barn ung (17 år), og forventet selvsagt aldri at de skulle ta noe av ansvaret. Jeg flyttet ut når jeg ble 18 etter å ha tatt hånd om min eldste fra dag en uten hjelp. Det året min eldste begynte på skulen traff jeg min nåværende mann og vi har fått to til barn sammen.

Våre barn er vårt ansvar, helt sant. Mine foreldre stiller ikke opp, og jeg spør ikke heller. De har feriebolig på gran canaria der de er mesteparten av tiden. De har aldri gjort noe galt, de er bare opptatt med sitt. Svigers derimot…. De spør om å få passe barna. De spør om besøk. De er alltid der om det er noe. De behandler mitt eldste barn som det var deres eget barnebarn. Jeg føler meg aldri som en byrde. De er interessert i hva som skjer i livet mitt. Er det noe ringer jeg svigermor, ikke mamma.

Jeg har sagt til min mann at den dag foreldrene våres blir eldre, så gjett hvem jeg hjelper? Selvsagt er det svigers jeg kommer til å besøke og som jeg kommer til å handle for.

men jeg ønsker virkelig å gi dem en slags takk for at de er så gode som de er. Er det noen som har et tips? Vi har ikke supergod økonomi, men jeg er kreativ og flink til å male/skape ting. Blomster er liksom ikke nok for å vise hvor mye de betyr for oss ❤️

Anonymkode: 3d7dd...2f3

• Liker 1
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så herlig å ha en slik svigermor. ❤️ Hva med en fin fotobok med bilder av dere og svigermor og ting dere har gjort sammen? Ta med minnepinne med bilder og skriv dem ut selv på automat i fotobutikk og lim inn i et fint album og så bruker du fin kreative side til å pynte og gjøre boken personlig.  :) 

• Hjerte 1
Skrevet
Arkana skrev (3 timer siden):

Så herlig å ha en slik svigermor. ❤️ Hva med en fin fotobok med bilder av dere og svigermor og ting dere har gjort sammen? Ta med minnepinne med bilder og skriv dem ut selv på automat i fotobutikk og lim inn i et fint album og så bruker du fin kreative side til å pynte og gjøre boken personlig.  :) 

Det var en veldig god ide! Tusen takk! Har sikkert hundre bilder av svigermor/far med barnabarna. Så kan jeg kanskje beskrive med ord i boken også hvor mye de betyr 🥰

Anonymkode: 3d7dd...2f3

• Hjerte 2
Skrevet

Er du så sikker på at det er hva gaven er, som forteller hvor takknemlige dere er?  Selv ville jeg ikke ha lagt vekt på gaven hvis jeg fikk et kort hvor det sto:  "Til verdens beste, med takk for alt du gjør for oss.  Vi er glad i deg!"  Da holder det med en hjertesjokolade for meg i hvert fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...