Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uke 40+6 og begynte med rier for litt over to døgn siden. De er fortsatt uregelmessige, men har hvertfall økt veldig i styrke.  Jeg var på kontroll på føden i går og alt så veldig fint ut - måtte bare vente 

Men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli sliten og demotivert. Andre her som har hatt litt lengde på latensfasen sin? Og evnt hvor lenge før du gikk over i aktiv fødsel? :)

Anonymkode: dbb40...be6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstemann begynte vel riene omtrent et døgn før jeg var i aktiv fødsel. 

Med andremann fikk jeg fostervannslekkasje, og måtte settes igang etter et døgn da fødselen ikke startet av seg selv. 

Søsteren min gikk med kraftige rier i 3 døgn med begge sine, før hun aller nådigst fikk lov å bli værende på sykehuset til fødselen ble regnet som aktiv.. 

Anonymkode: a9a45...89b

Skrevet

Jeg våknet på termin klokken 03:30 av rier. De var ikke så ille, så lå i senga til kl 07. Fra 07-10:00 tok det seg veldig opp. Var på sykehuset kl 11, og kl 14:30 var han ute ☺️

Anonymkode: 1e3de...fdd

Skrevet

Første gang: Riene startet på ettermiddagen. Jeg kom på føden neste morgen, og hun ble født kvart over ett. 
Andre gang: Riene startet søndag, og varte i flere dager. Onsdag morgen var de fremdeles uregelmessige, men kraftige. Jeg kom på føden rundt 8 den morgenen, og hun var ute en time senere. 

Anonymkode: 73767...ac4

Skrevet

Fikk satt inn ballong og hadde rier i 3-4 timer. Dagen etterpå adde jeg 3 cm og riene tok det seg opp, tok vel rundt 4 timer fra 3 til 6 cm.

Anonymkode: 874b1...026

Skrevet

Riene startet klokka 17 og hadde blitt veldig intense rundt midnatt. Dro til sykehuset i 3-tiden på natta, men hadde ikke 4 cm åpning før rundt klokka 7 på morgenen. Barnet var ute 22.40 samme kveld 🥲

Anonymkode: 21cba...d94

Skrevet

Med første tok det lang tid... ble strippet på kontroll torsdag, slimproppen gikk torsdag ettermiddag. Uregelmessige rier startet fredag ettermiddag. Fikk komme inn på sykehuset til sjekk lørdag ettermiddag, ble konstatert latensfase og 2-3 cm åpning. Fikk bli på sykehuset, da det var andre faktorer som tilsa at om fødselen ikke kom skikkelig i gang ville det blitt keisersnitt i løpet av morgendagen. Vannet gikk og aktiv fødsel startet i firetiden lørdag natt, og hun ble født midt på dagen søndag.

Med andremann var det mye kortere forløp - merket noe var på gang sent på ettermiddag/kveld, tok seg opp på natta, hadde åtte cm åpning når vi kom inn på sykehuset i femtiden om morgenen, fire timer senere var hun født. 

Anonymkode: 35a35...a28

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2023 den 9.11):

Uke 40+6 og begynte med rier for litt over to døgn siden. De er fortsatt uregelmessige, men har hvertfall økt veldig i styrke.  Jeg var på kontroll på føden i går og alt så veldig fint ut - måtte bare vente 

Men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli sliten og demotivert. Andre her som har hatt litt lengde på latensfasen sin? Og evnt hvor lenge før du gikk over i aktiv fødsel? :)

Anonymkode: dbb40...be6

2 dager

Anonymkode: 57987...dde

Skrevet

4,5 døgn med rier i latensfasen. Men da fødselen først kom igang kom hun fort, styrtfødsel. 

Anonymkode: f79ca...fa0

Skrevet

Med første varte "jeg tror noe kanskje er på gang" til aktiv fødsel ca. 3 timer. Aktiv fødsel på 3 t og 45 minutter.

Med nr 2 varte latensfasen lenger, drypte litt fostervann på ettermiddagen og våknet med svake rier på morgenen. Det tok likevel en god del timer før aktiv fødsel, kanskje 7 timer? Fra 4 cm - ungen var ute tok det 1 t og 45 min😅 så det var heftig likevel.

Anonymkode: f50c6...4d2

Skrevet

11 timer.

Anonymkode: cd234...f96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...