AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Skrevet 29. november 2023 Da skjeggkre ble en greie for noen år siden, ble det sagt at 50% av alle hus ville få det. Men ble det sånn? Anonymkode: f64ff...638
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #2 Skrevet 30. november 2023 Ja, skjeggkre er veldig vanlig. Om det er 50 % per i dag er det kanskje ingen statistikk på enda, men veldig vanlig, og mange er ikke klar over at de har det. Anonymkode: 593a7...315 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #3 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Da skjeggkre ble en greie for noen år siden, ble det sagt at 50% av alle hus ville få det. Men ble det sånn? Anonymkode: f64ff...638 Ja... Når et slikt dyr først blir vanlig.. Blir det ikke uvanlig igjen med det første.. Anonymkode: a9a16...323 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #4 Skrevet 30. november 2023 Det er vanlig, men de har vel funnet ut hvordan man blir av med de, så da hører man ikke så mye om det. Her I blokka tok alle tak i det og klarte bli av med de på første forsøk med hjelp av profesjonelle. Anonymkode: fa71b...dc8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #5 Skrevet 30. november 2023 Har aldri hørt om noen som har, eller sett ett eneste skjeggkre utenom i mediene. Så tror ikke det er så veldig vanlig, akkurat. Er vel heller folk som dessverre har fått dette, samt forsikringsselskapene som prøver å normalisere problemet. Anonymkode: 9cd9a...24b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #6 Skrevet 30. november 2023 Jeg hadde noen søte skjeggkre i min forrige leilighet. Anonymkode: 9b40e...b2b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #7 Skrevet 30. november 2023 Jeg oppdaget nettopp skjeggkre i kjellerboden, i all veden. 🤢 Så nå bæres veden opp i leiligheten og rett ut på balkongen, og oppbevares der helt til den slenges i ovnen. Så her er det skjeggkre i boligkomplekset iallfall. Har ikke oppdaget det inne i leiligheten ennå, heldigvis. Anonymkode: e9982...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #8 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg oppdaget nettopp skjeggkre i kjellerboden, i all veden. 🤢 Så nå bæres veden opp i leiligheten og rett ut på balkongen, og oppbevares der helt til den slenges i ovnen. Så her er det skjeggkre i boligkomplekset iallfall. Har ikke oppdaget det inne i leiligheten ennå, heldigvis. Anonymkode: e9982...f1d Dette er helt vanlig, du vil ikke finne mange boliger uten skjeggkre/sølvkre. Selv om du ikke ser de så er det nok noen der. Ikke bruk tid på dette, det viktigste du gjør er å drepe den du ser. Anonymkode: 89463...dd2 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #9 Skrevet 30. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette er helt vanlig, du vil ikke finne mange boliger uten skjeggkre/sølvkre. Selv om du ikke ser de så er det nok noen der. Ikke bruk tid på dette, det viktigste du gjør er å drepe den du ser. Anonymkode: 89463...dd2 Ser du skjeggkre så skal det foretas sanering. Anonymkode: 593a7...315 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #10 Skrevet 30. november 2023 Vi har hatt det i kjelleren. Har hørt mange som har fått det. Så mye mere vanlig nå ja. Men vi tok tak i det. Og er veldig lenge siden vi har sett noen nå. Får kjøpt noe man sprayer bak alle lister i huset. Det skal ta det. Anonymkode: 8bd15...6f7 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #11 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er vanlig, men de har vel funnet ut hvordan man blir av med de, så da hører man ikke så mye om det. Her I blokka tok alle tak i det og klarte bli av med de på første forsøk med hjelp av profesjonelle. Anonymkode: fa71b...dc8 Men de kommer sikkert tilbake etter hvert... Anonymkode: cd736...8cc
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #12 Skrevet 30. november 2023 Helt vanlig, har det i sameiet her. Forbanna møkkadyr, hater den intenst og verdien på leiligheten kommer til å bli redusert med noen hundretusen når jeg skal selge. De kommer fra naboen som er hardt rammet, de som dro de med seg når dem flyttet hit. Anonymkode: 1c616...cef
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #13 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt vanlig, har det i sameiet her. Forbanna møkkadyr, hater den intenst og verdien på leiligheten kommer til å bli redusert med noen hundretusen når jeg skal selge. De kommer fra naboen som er hardt rammet, de som dro de med seg når dem flyttet hit. Anonymkode: 1c616...cef Kan ikke styret bestille et skadedyrfirma? Anonymkode: cd736...8cc
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #14 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Helt vanlig, har det i sameiet her. Forbanna møkkadyr, hater den intenst og verdien på leiligheten kommer til å bli redusert med noen hundretusen når jeg skal selge. De kommer fra naboen som er hardt rammet, de som dro de med seg når dem flyttet hit. Anonymkode: 1c616...cef Boligprisen blir ikke redusert av skjeggkre/sølvkre lenger. Så vanlig har de faktisk blitt. https://e24.no/privatoekonomi/i/MR9qBE/ny-dom-skjeggkre-spiser-ikke-opp-boligverdien Anonymkode: 6c6cc...701 7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #15 Skrevet 30. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Helt vanlig, har det i sameiet her. Forbanna møkkadyr, hater den intenst og verdien på leiligheten kommer til å bli redusert med noen hundretusen når jeg skal selge. De kommer fra naboen som er hardt rammet, de som dro de med seg når dem flyttet hit. Anonymkode: 1c616...cef Nei, verdien kommer ikke til å bli redusert. Dere må kontakte innboforsikring/saneringsfirma og få de til å sanere. Gjøres 2 ganger med 6 mnd intervall. Anonymkode: 593a7...315 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #16 Skrevet 30. november 2023 Forsikring dekker ikke skjeggkre. Det har blitt helt vanlig. Du ringer ikke forsikringsselskapet pga edderkopper liksom . Anonymkode: 3fe78...17c 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #17 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forsikring dekker ikke skjeggkre. Det har blitt helt vanlig. Du ringer ikke forsikringsselskapet pga edderkopper liksom . Anonymkode: 3fe78...17c Feil, Nito og flere andre sin innboforsikring dekker dette. Anonymkode: 1c616...cef 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #18 Skrevet 30. november 2023 Skjeggekreutbrudd er et resultat av at de får formere seg fritt og er derfor sannsynligvis et tegn på at det oppbevares mye mat som papp, støv og at det er fuktproblemer i bygget. Skjeggekre i veggen bor der fredelig uten at du kan se dem, som støvlus, men skjeggekreinvasjon er tegn på at noe er veldig galt. Anonymkode: 0fdbf...233
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #19 Skrevet 30. november 2023 Skjeggekre er helt vanlig og sprer seg veldig fort, speiselt ettersom de lever i bølgepapp og folk benytter bølgepapp fremfor plastposer for å spare miljøet. Det vil kunne gjemme seg i gjenstander som tas med, f.eks. kan de bli meg i klær og bagasje, og så vil de formere seg. Bor man i blokk så vil det være veldig enkelt for dem å etablere seg i en leilighet, spesielt når folk benytter brukte pappesker som ikke har vært korrekt oppbevart, og så sprer det seg videre til resten av blokka. Innen en viss tid vil alle i Norge ha skjeggekre enten de vil eller ikke. Jeg har observert Skjeggekre pilende på gulvet til Obs Lade / City Syd samt skjeggekreutbrudd i en skole i Stjørdal og på Equinor sine kontorer på Rotvoll. Bare noen eksempler fra Trondheim. Anonymkode: 0fdbf...233 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #20 Skrevet 1. desember 2023 Jeg fant noen skjeggkre i dyna min jeg sover i. De falt ut når jeg ristet dyna Anonymkode: f63e0...45f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå