Gå til innhold

Kjøpte bare mat til meg og min datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt sov hos broren min og hans familie i helgen pga jeg var bortreist. Før jeg hentet henne dro jeg innom mc'ern og kjøpte middag til meg og henne. Dette var fordi jeg kom tidligere enn det jeg sa, og en god stund før middagstid. Jeg hadde tenkt at vi skulle spise dette i bilen på vei hjem. Da jeg kom holdt de på å pynte pepperkaker som de hadde bakt, så datteren min hadde ikke pakket ferdig. Hun skulke også ha med pepperkakene sine hjem, så vi kunne ikke dra med en gang.

Derfor så tok jeg med middagen inn slik at vi spiste der. Broren min har reagert på dette i etterkant , og mente det var smålig og at jeg kunne hørt med de. De har tre barn, og disse ble litt lei seg/frustrert over at vi drakk brus og spiste burger osv. De er 2,4 og 6.år. jeg mener at de burde tåle dette, og jeg har dessuten veldig dårlig råd og ikke råd til å kjøpe til flere. Broren min mener dette er et dårlig argument, da de mener de heller kunne ha laget middag tidligere slik at alle kunne spist sammen. 

Var dette virkelig så rart å gjøre?

Anonymkode: f29fe...4ab

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: 68b13...3a5

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Du visste at de tre andre barna var der også. Du burde også vite at det er ikke alltid at man får dratt umiddelbart når man henter barna etter overnatting. Dere kunne handlet maten på vei hjem!

Skikkelig dårlig gjort av deg å sitte foran de andre ungene og spise det

Anonymkode: 2191d...7c4

• Liker 38
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg vil si at det var unødvenig ja. Jevnt over ganske spesielt å ta med mat kun til seg selv og spise foran andre. Og hvis du har dårlig råd som du sier, så er det spesielt å prioritere pengene på mc’ern….

Ville ikke spist noe sånt foran særlig så små barn uten avtale og uten å dele

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Kan dette være sant? 

Anonymkode: b7e43...0e8

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo snu det, broren din kommer hjem til deg med barna sine og setter seg ned og spiser fra Mac Donalds så har dem ikke noe til dere to. Dere kunne ha spist i bilen før dere gikk inn, eller som broren din sa, si i fra så kunne dem lagd middag til alle. Er ganske små barn også så ja du var korttenkt. Ingen som krever du bør kjøpe til tantebarna men det og ta det med inn i noen annens hjem. Selv opplevd det der og jeg ble forbanna. Er ikke som en matpakke men barn ser på det som noe spesielt. 

Anonymkode: 57d32...24b

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjip tante..

Ikke regn med at de gidder å passe ungen din flere ganger. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Altså, er det ikke vanelig folkeskikk og IKKE spise foran andre (som du er på besøk hos eller omvendt) med mindre det er nok til alle eller i det minste å DELE maten selv om det blir litt lite hver?? Du er en voksen kvinne, herregud så teit gjort av deg. 

Anonymkode: 87663...7ba

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Gjort er gjort og spist er spist. Familien kommer seg nok over dette. Du hadde ikke planlagt å måtte spise det foran alle. Er virkelig McDonalds så veldig populært blant unger? 

Hva om ts hadde med en levergryte.... like fælt da?

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barnet mitt sov hos broren min og hans familie i helgen pga jeg var bortreist. Før jeg hentet henne dro jeg innom mc'ern og kjøpte middag til meg og henne. Dette var fordi jeg kom tidligere enn det jeg sa, og en god stund før middagstid. Jeg hadde tenkt at vi skulle spise dette i bilen på vei hjem. Da jeg kom holdt de på å pynte pepperkaker som de hadde bakt, så datteren min hadde ikke pakket ferdig. Hun skulke også ha med pepperkakene sine hjem, så vi kunne ikke dra med en gang.

Derfor så tok jeg med middagen inn slik at vi spiste der. Broren min har reagert på dette i etterkant , og mente det var smålig og at jeg kunne hørt med de. De har tre barn, og disse ble litt lei seg/frustrert over at vi drakk brus og spiste burger osv. De er 2,4 og 6.år. jeg mener at de burde tåle dette, og jeg har dessuten veldig dårlig råd og ikke råd til å kjøpe til flere. Broren min mener dette er et dårlig argument, da de mener de heller kunne ha laget middag tidligere slik at alle kunne spist sammen. 

Var dette virkelig så rart å gjøre?

Anonymkode: f29fe...4ab

Ja, det var skikkelig dårlig gjort av deg. «Vi spiser noe godt men dere får bare se på.» Du kunne enten delt så alle fikk en liten smak, latt det vente i bilen, eller aller best kjøpt på hjemveien og ikke før henting.

Anonymkode: 74374...836

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ja dette var talentløst gjort av deg. Du burde skjemmes faktisk.

Endret av Macro
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Nå kødder du, TS. Dette er trolling. Som tante satt du ikke foran nieser/nevøer og spiste burger og drakk brus? Hadde jeg tilfeldigvis hatt noe slikt foran mine nevøer/nieser hadde jeg selvsagt delt det på de og mitt barn, likt til de 4. 
Men jeg hadde da aldri tatt med slik mat på besøk til de uten at jeg hadde kjøpt med til de også (hadde selvsagt spurt foreldrene først). Du kunne tatt med til alle, eller tatt det på vei hjem. Det du gjorde var bare helt hårreisende ufint. Det gjør man bare ikke som voksen. 

Anonymkode: b8dfe...4fd

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet

Altså, skjønner du virkelig ikke at disse barna reagerte på det?! Jeg syns det var utrolig dårlig gjort å sitte å spise mcd foran andre barn, og jeg skjønner godt at broren din reagerte.

Om du hadde dårlig råd, skulle du kjøpt etterpå, ikke sitte foran barn og kose deg med noe de sikkert gjerne ville ha. Nei, dette var dårlig gjort.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Så flaut av deg! Han passer barnet dit.. og når du skal hente, kommer du ikke med en gave til han eller barna, men med mat til kun deg og barnet ditt, som dere jafser i dere forran han og hans 3 små barn? Dette må være trolling!!

Er det ikke det, legg deg helt flat og beklag. Forklar at det ikke var tenkt slik som det ble, og at barna hans selvsagt burde fått din mat, men at du rett og slett ikke tenkte deg om. Snakk om å være verdens verste tante!

Anonymkode: 72728...e53

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er bare tull. Fattige folk lager matpakke, kjøper ikke mat på mac’ern.. 

Anonymkode: 78237...a00

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Om dette er sant så er du en kjip person

Anonymkode: 22a8b...8ce

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan ville ditt barn følt det om det var motsatt? Sånn helt ærlig, inne i seg, ikke en veloppdragen versjon. Bare helt ærlige følelser? Det er vel en ganske stor sannsynlighet for at ditt eget barn hadde blitt lei seg hvis situasjonen var motsatt.

Anonymkode: 218ed...72d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...