Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #1 Skrevet 28. januar 2006 http://www.kronprinsparret.dk/ http://www.kronprinsparret.dk/aa000c http://www.kronprinsparret.dk/61000c Krinprinsparet av Danmark har en egen hjemmeside, som viser hvilke prosjekter de driver med, hva de står som beskytter av, og ik eminst CV/utdannelse og arbeidserfaring. En ganske ryddig fin side, som viser hjva de har arbeidet med. Kronprins Fredrik har bl.a.jobbet som saksbehandler ved strategisk avdeling i Forsvaret, mens Mary vbl.a. har jobbet som prosjektleder og som leder for kundeavdelinger på flere steder. Hadde det ikke vært mer ryddig, oversiktlig og greit (åpenhet) om det norske Kronprinsparet kunne gjøre det samme?
Lillesøster Skrevet 28. januar 2006 #2 Skrevet 28. januar 2006 Hadde det ikke vært mer ryddig, oversiktlig og greit (åpenhet) om det norske Kronprinsparet kunne gjøre det samme? ← Synes du skal skrive en mail til dem og tipse dem om dette. Sikkert en god ide.
Gjest Gjesta Skrevet 28. januar 2006 #3 Skrevet 28. januar 2006 De har jo en sammen med de andre da; på www.kongehuset.no Norges kongehus er jo lite sammenliknet med Danmark, i DK er det mange flere som har titler
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #4 Skrevet 28. januar 2006 Det er litt merkelig at ikke KG'erne er mer interessert i de kongelige, synes nå jeg. I Danmark er de nok noe mer oppdatert. Det var spesielt imponerende å lese Marys CV, hun har tross alt jobbet en del og fullført en utdanningsgrad.
Lillesøster Skrevet 28. januar 2006 #5 Skrevet 28. januar 2006 Det er litt merkelig at ikke KG'erne er mer interessert i de kongelige, synes nå jeg. I Danmark er de nok noe mer oppdatert. ← Hvorfor er det merkelig? Er det slik at hvis man er mer interssert så er man mer oppdatert?
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #6 Skrevet 28. januar 2006 Hvorfor er det merkelig? Er det slik at hvis man er mer interssert så er man mer oppdatert? ← Kan være. Hvorfor er interessen for de kongelige så laber her? Kunne det ikke være interessant å engasjere seg litt?
Gjest Piper Skrevet 28. januar 2006 #7 Skrevet 28. januar 2006 Bryr meg katten om kongehuset, for det er bare en ekstra utgiftspost. Og nei, kan ikke falle meg inn å bli mer interessert.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #8 Skrevet 28. januar 2006 Kan være. Hvorfor er interessen for de kongelige så laber her? Kunne det ikke være interessant å engasjere seg litt? ← Jeg skal engasjere meg den dagen det skal avgjøres om kongehuset skal avskaffes.
Gjest Piper Skrevet 28. januar 2006 #9 Skrevet 28. januar 2006 Jeg skal engasjere meg den dagen det skal avgjøres om kongehuset skal avskaffes. ← Det skal jeg også
Gjest camillo Skrevet 28. januar 2006 #10 Skrevet 28. januar 2006 Kan være. Hvorfor er interessen for de kongelige så laber her? Kunne det ikke være interessant å engasjere seg litt? ← I hva da?
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #11 Skrevet 28. januar 2006 I hva da? ← Engasjere seg i hva de gjør, hvem de er, hva de står for, hva de mener, hvordan de ser ut, hva de kan bidra med, hva de har gjort i det siste, og ikke minst: alt de betyr for fedre- og mødrelandet.
Gjest camillo Skrevet 28. januar 2006 #12 Skrevet 28. januar 2006 Engasjere seg i hva de gjør, hvem de er, hva de står for, hva de mener, hvordan de ser ut, hva de kan bidra med, hva de har gjort i det siste, og ikke minst: alt de betyr for fedre- og mødrelandet. ← Jeg er for monarkiet, men jeg har ingen gode grunner. De som personer interesserer meg ikke spesielt, og de mener jo heller ingenting om noe....
Gjest Aimable Amie Skrevet 29. januar 2006 #13 Skrevet 29. januar 2006 Sidene til Mary og Fredrik er flotte - de er jammen et alldeles nydelig par.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #14 Skrevet 29. januar 2006 Ja, og dessuten har de noen flotte CV'er presentert der, som sier litt om hvem de er og hva de står for. Klart de kongelige står for noe. De er blinde de som ikke ser det.
Gjest camillo Skrevet 29. januar 2006 #15 Skrevet 29. januar 2006 Ja, og dessuten har de noen flotte CV'er presentert der, som sier litt om hvem de er og hva de står for. Klart de kongelige står for noe. De er blinde de som ikke ser det. ← Hva står de kongelige for?
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #16 Skrevet 29. januar 2006 Hva står de kongelige for? ← De kongelige i Norge? De står for å bevare kunst, kultur, støtter mange uliek organisasjoner og arbeidet andre gjør. De setter fokus på ulike tema som debatteres i samfunnet og i media. Hvis du har fått med deg at de kongelige representerer og holder taler, så kan man plukke opp saker de engasjerer seg i der. De er engasjert i landet Norge, politisk og i folket som bor i landet. De gir og mottar og er i dialog med mange ulike typer av mennesker. Dette var bare et lite utdrag av hva de står for, men Kronprinsen har jo helt siden han var konfirmant sagt klart i fra i bøker (biografi) og til aviser hva han mener og står for. Det blir litt voldsomt å forkalre og gjengi alt her..Å si at de kongelige ikke står for noe, men "bare klipper snorer" blir for uvitende og dumt for meg hvertfall.
Gjest camillo Skrevet 29. januar 2006 #17 Skrevet 29. januar 2006 De kongelige i Norge? De står for å bevare kunst, kultur, støtter mange uliek organisasjoner og arbeidet andre gjør. De setter fokus på ulike tema som debatteres i samfunnet og i media. Hvis du har fått med deg at de kongelige representerer og holder taler, så kan man plukke opp saker de engasjerer seg i der. De er engasjert i landet Norge, politisk og i folket som bor i landet. De gir og mottar og er i dialog med mange ulike typer av mennesker. Dette var bare et lite utdrag av hva de står for, men Kronprinsen har jo helt siden han var konfirmant sagt klart i fra i bøker (biografi) og til aviser hva han mener og står for. Det blir litt voldsomt å forkalre og gjengi alt her..Å si at de kongelige ikke står for noe, men "bare klipper snorer" blir for uvitende og dumt for meg hvertfall. ← Poenget mitt er at de jo bare står for alt som er korrekt, og hva de personlig står for, det vet vi jo ingenting om. Hadde jeg vært kongelig måtte jeg ment det samme som dem, ergo synes jeg ikke de kongelige er engasjerende på den måten.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #18 Skrevet 29. januar 2006 Poenget mitt er at de jo bare står for alt som er korrekt, og hva de personlig står for, det vet vi jo ingenting om. Hadde jeg vært kongelig måtte jeg ment det samme som dem, ergo synes jeg ikke de kongelige er engasjerende på den måten. ← De kongelige er jo offentlige personer...når de er på jobb (hvilket de ofte er..) har de selvfølgelig offentlige meninger. Tenke deg selv, hvis du jobber for en bedrift og blir intervjuet i tråd av din stilling offentlig, så svarer du ikke helt privat, du svarer som ansatt for den bedriften. Det samme gjelder kongefamilien, de er også på jobb! Da kan ikke vi andre forvente at de skal servere sine personlige minger om ditt og datt som privatpersoner.. Dessuten, når skal de får være privatpersoner? Hver gang folk ser de tenker de jo "kongelige" om dem, og følgelig er de offentlige - igjen. Hvis du treffer dem i en privat sammenheng kan det vel være at kanskje de fleiper om ting de ellers aldri ville ha fleipet med offentlig...ikke sant. Jobber du for en bedrift X og blir stilt spørsmål i tråd av det og du blir sitert ofte i avisene, ville nok folk ha tenkt det samme om deg: "så kjedelige svar, kunne du ikke si noe mer originalt"? Men det kan du ikke fordi du jobber i bedrift X.... Det handler om å se litt lengre enn til sin egen nese.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #19 Skrevet 29. januar 2006 Engasjere seg i hva de gjør, hvem de er, hva de står for, hva de mener, hvordan de ser ut, hva de kan bidra med, hva de har gjort i det siste, og ikke minst: alt de betyr for fedre- og mødrelandet. ← Ja hva BETYR de nå egentlig for Norge? Overhodet ingenting vil jeg si. De står for et utdatert styresystem som finansieres av våre skattepenger. Ikke har kongen noen politisk makt og ikke kan de stemme ved valg. Hvilken nytte har man engentlig av dem? Jo, de kommer når snorer skal klippes, statuer skal avdukes osv. Ikke noe som ikke noen andre kunne ha gjort like bra. .
Lillesøster Skrevet 29. januar 2006 #20 Skrevet 29. januar 2006 Kan være. Hvorfor er interessen for de kongelige så laber her? Kunne det ikke være interessant å engasjere seg litt? ← Jeg engasjerer meg ikke fordi jeg er republikaner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå