AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Del Skrevet 29. november 2023 Jeg har sett noen videoer og lest om magic loop. Men fikk det ikke til da jeg prøvde for noen år siden. Jeg lærer lettest av å se videoer. Hvilken bør jeg se? Vil helst se en hvor det også snakkes og forklares. Blir sprø av settpinner, og har noen sokker og votter jeg skulle strikka før jul. Anonymkode: 28f59...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Del Skrevet 29. november 2023 Liker å strikke på to (korte) rundpinner bedre enn magic loop. https://www.garnstudio.com/video.php?id=97&lang=no Vet det ikke er akkurat det du spør om, men det er et fint alternativ. Anonymkode: dd9c6...5b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Del Skrevet 29. november 2023 Anonymkode: 0e562...d37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 29. november 2023 #4 Del Skrevet 29. november 2023 Kan denne hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #5 Del Skrevet 29. november 2023 https://www.garnstudio.com/video.php?id=120&lang=no Elsker magic loop, strikker sokker og votter og ermer alt mulig på 60 og 80 rundpinner. Jeg har aldri likt settpinner, så veldig fornøyd når jeg fant ut av dette. Anonymkode: 3786a...0a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #6 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Liker å strikke på to (korte) rundpinner bedre enn magic loop. https://www.garnstudio.com/video.php?id=97&lang=no Vet det ikke er akkurat det du spør om, men det er et fint alternativ. Anonymkode: dd9c6...5b9 Oi! Aldri hørt om. Dette ser mye enklere ut👌 Det må jeg prøve! Anonymkode: 28f59...154 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #7 Del Skrevet 30. november 2023 "Magic loop" er etter min mening et unødvendig fancy navn på en egentlig enkel teknikk. Jeg slet lenge med at jeg "ikke fikk det til", når jeg egentlig bare ikke klarte å forstå hva som var så "magic". Det kan være enklest å sette opp på settpinner, om det er det du er vant med. (Du kan selvfølgelig sette opp direkte på rundpinne om du vil.) Så flytter du det over på en rundpinne, som er lengre enn nødvendig. Rundpinnen må være ganske myk, hvis den ikke bøyes lett vil dette bli vanskelig. "Magien" er bare at du drar ut det som er ekstra av rundpinnen på en eller to steder i strikketøyet. Det vil fremdeles være knotete å strikke sokker og votter, men du slipper å håndtere alle pinnene som kommer i kryss eller hopper ut av strikketøyet i veska. Jeg foretrekker uansett å strikke slikt med 4 pinner, med mindre jeg skal farte mye med strikketøyet. I det siste har jeg også eksperimentert med å strikke to sokker eller votter på samme rundpinne. Det fungerer egentlig bedre, så lenge det ikke er for mange ulike farger å holde styr på, og så lenge tingene ikke blir for store. Anonymkode: b76d8...08a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #8 Del Skrevet 4. desember 2023 Hvordan greier dere dette uten å få «hakk» der dere drar ut pinnen? Jeg har prøvd magic loop noen ganger, men det blir bare ikke pent. Jeg får et tydelig hakk der jeg bytter på pinnen. Med settpinner kan man jo også oppleve dette hvis man strikker løst, men jeg flytter maskene litt av og til. Da vises det ikke. Anonymkode: 4eee5...a41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #9 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan greier dere dette uten å få «hakk» der dere drar ut pinnen? Jeg har prøvd magic loop noen ganger, men det blir bare ikke pent. Jeg får et tydelig hakk der jeg bytter på pinnen. Med settpinner kan man jo også oppleve dette hvis man strikker løst, men jeg flytter maskene litt av og til. Da vises det ikke. Anonymkode: 4eee5...a41 Jeg passer på å flytte hvor jeg drar ut pinnen. Det hjelper også å ha veldig myk kabel på rundpinnene. Anonymkode: b76d8...08a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #10 Del Skrevet 6. desember 2023 On 12/4/2023 at 6:58 PM, AnonymBruker said: Hvordan greier dere dette uten å få «hakk» der dere drar ut pinnen? Jeg har prøvd magic loop noen ganger, men det blir bare ikke pent. Jeg får et tydelig hakk der jeg bytter på pinnen. Med settpinner kan man jo også oppleve dette hvis man strikker løst, men jeg flytter maskene litt av og til. Da vises det ikke. Anonymkode: 4eee5...a41 Flytter på maskene med magic loop også, og har ikke opplevd hakk. Så tips et sted om at hvis du strikker et mønster og er redd for hakk så kan du ta over de første par maskene på pinnen så skal strikke over på for å få overgangen i mønsteret finest mulig. Anonymkode: 3786a...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #11 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 18.58): Hvordan greier dere dette uten å få «hakk» der dere drar ut pinnen? Jeg har prøvd magic loop noen ganger, men det blir bare ikke pent. Jeg får et tydelig hakk der jeg bytter på pinnen. Med settpinner kan man jo også oppleve dette hvis man strikker løst, men jeg flytter maskene litt av og til. Da vises det ikke. Anonymkode: 4eee5...a41 Jeg får ikke noe "hakk" med magic loop, men strammer litt i overgangen. Får det ikke pent når jeg strikker med sett pinner, så jeg foretrekker magic loop. Anonymkode: b3cad...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå