AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #21 Skrevet 29. november 2023 Grüner skrev (4 minutter siden): En del psykiatriske pasienter er også veldig mistroiske og tolker alt i verste mening, så uten noen eksempler å lene oss på annen enn ts oppfatning, kan det jo like gjerne være det som er tilfelle her. Jeg var altså forberedt på å lese om psykologens fordommer rundt interessen fordi dette var noe som ble oppklart i timen jeg fikk overlevert journal. Jeg var ikke forberedt på hvor alvorlig det hele var. Skaden er gjort. Jeg har måtte fordøye dette og gjør dette enda. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg vet om flere som har opplevd psykologer som har skrevet nedlatende og uprofesjonelle kommentarer i journal. Tror det er mange psykologer som ikke er skikket. Veldig synd at slike folk velger dette yrket. Skriv ut og spør om råd hos annet helsepersonell Anonymkode: de70f...dc4 Jeg er målløs. Det er skikkelig synd. Gjerne ikke rart vi nordmenn sliter mye med vår psykiske helse når det er slik? Vet ikke helt hvem det skal være fordi det er jo psykologen jeg har betrodd meg til ang. helsepersonell TS Anonymkode: fb7a9...15a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #22 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): jeg vet om flere som har opplevd psykologer som har skrevet nedlatende og uprofesjonelle kommentarer i journal. Tror det er mange psykologer som ikke er skikket. Veldig synd at slike folk velger dette yrket. Skriv ut og spør om råd hos annet helsepersonell Anonymkode: de70f...dc4 At mange ikke er skikket er jo bare ikke sannsynlig. Det skal noe til å komme gjennom studiet hvis man ikke er skikket. Noen dårlige epler i kurven finnes det over alt, men de er selvfølgelig ikke i flertall. Synes det er litt dårlig gjort å overdrive sånn og skremme TS som er redd for å aldri få god psykiatrisk behandling pga. en opplevelse. Anonymkode: f6f2b...5df 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #23 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At mange ikke er skikket er jo bare ikke sannsynlig. Det skal noe til å komme gjennom studiet hvis man ikke er skikket. Noen dårlige epler i kurven finnes det over alt, men de er selvfølgelig ikke i flertall. Synes det er litt dårlig gjort å overdrive sånn og skremme TS som er redd for å aldri få god psykiatrisk behandling pga. en opplevelse. Anonymkode: f6f2b...5df Jeg prøvde en gang før jeg kom til denne psykologen og pga. ung alder ble ikke tingene jeg tok opp tatt seriøst og jeg ble mot min vilje avsluttet. Det tok lang tid før jeg turte å be om hjelp igjen, og når jeg gjorde det ble det denne psykologen Det er psykologen også klar over. Jeg vet ikke om man må helprivat for å få skikkelig hjelp uten at det offentlige er involvert, men det har jeg ikke råd til. Det er derfor jeg lurer på hva som er normalt og ikke, og om faktisk for min egen del at jeg skjermer meg selv. Jeg har jo kommet langt, kanskje det er godt nok? Kanskje prøve igjen når jeg ikke er så sårbar, men slik skal det ikke være heller TS Anonymkode: fb7a9...15a 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #24 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva gjør at en psykolog dømmer sine pasienter (religion, livsstil, tro, personlighet, interesser, utseendet og vekt osv)? Hvordan skal pasienten kunne få tillit tilbake når man blir gjort oppmerskom på dette? Man er jo på sitt mest sårbare i møte med psykologen. TS Anonymkode: fb7a9...15a Aner ikke. Ble selv dømt av psykolog, jeg er siviløkonom fra NHH men jobbet innen bistand. Da sa han ved introduksjon, og han virket helt oppriktig overrasket, at han hadde ikke forestilt seg at en fra NHH kunne jobbe med områder som car til det gode for samfunnet. Han hadde det i ryggraden at kom man derfra var man tydeligvis et labmorsl menneske, mulig min jobb gav han en aha opplevelse, men følte jo at enhver selvisk tanke fra meg måtte sensureres. Dårlig start, gikk kun tre ganger. Anonymkode: f5aa4...270
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #25 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aner ikke. Ble selv dømt av psykolog, jeg er siviløkonom fra NHH men jobbet innen bistand. Da sa han ved introduksjon, og han virket helt oppriktig overrasket, at han hadde ikke forestilt seg at en fra NHH kunne jobbe med områder som car til det gode for samfunnet. Han hadde det i ryggraden at kom man derfra var man tydeligvis et labmorsl menneske, mulig min jobb gav han en aha opplevelse, men følte jo at enhver selvisk tanke fra meg måtte sensureres. Dårlig start, gikk kun tre ganger. Anonymkode: f5aa4...270 Hva!? Herregud! Jeg forstår godt at det kun ble med 3 ganger. Var dette helprivat eller via det offentlige? Lurer på om den psykologen enda jobber som psykolog... Observasjon: det virker ut som om flere i helsevesenet tror at om man blir syk eller sliter psykisk er man automatisk dum, uavhengig av personens utdannelse og intelligens før sykdom eller før man oppsøker hjelp. TS Anonymkode: fb7a9...15a
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #26 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva!? Herregud! Jeg forstår godt at det kun ble med 3 ganger. Var dette helprivat eller via det offentlige? Lurer på om den psykologen enda jobber som psykolog... Observasjon: det virker ut som om flere i helsevesenet tror at om man blir syk eller sliter psykisk er man automatisk dum, uavhengig av personens utdannelse og intelligens før sykdom eller før man oppsøker hjelp. TS Anonymkode: fb7a9...15a Dette var på FV-kontoret..så offentlig ansatt, og godt voksen mann. Anonymkode: f5aa4...270
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #27 Skrevet 30. november 2023 Er det psykologen? Eller er det pasienten som tolker ting i verste mening, nettopp på grunn av sine psykiske vansker… Anonymkode: 35693...823
Daria Skrevet 30. november 2023 #28 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk for råd, og takk for støtten til dere alle ❤️ Jeg sitter egentlig med en følelse av at tilliten er brutt. Det jeg kanskje lurer mest på nå er om jeg skal gi opp psykiatrien eller prøve en annen. Og gjerne derfor jeg spør om det er normalt å være så dømmende og lite nøytral? Man mister jo totalt tillit (som har vært et stort tema også, ironisk nok ). TS Anonymkode: fb7a9...15a Nettopp derfor tenker jeg at det kan være lurt å snakke skikkelig med ham om det og få klarhet i hva som har skjedd fra hans side og hvorfor. Kanskje lar ikke tilliten seg gjenopprette, kanskje vil et bytte av behandler være det beste, men for din egen del tror jeg du bør ta den samtalen først.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #29 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er det psykologen? Eller er det pasienten som tolker ting i verste mening, nettopp på grunn av sine psykiske vansker… Anonymkode: 35693...823 Her var det ikke psykiske vansker, men samlivsbrudd. Anonymkode: f5aa4...270
Baktus2024 Skrevet 30. november 2023 #30 Skrevet 30. november 2023 en psykolog vil vel prøve å oppnå at du lever livet ditt etter en A4 modell , så langt det lar seg gjøre...jeg kan ikke huske å ha lest noen personlighetsmodeller fra USA som åpner for at du kan dyrke individualismen og personlig frihet...selv om de løgnerne av noen politikere der borte elsker å snakke om narrativet...hvis alle er lik er de enklest å ha kontroll på.
Skriblerinna Skrevet 30. november 2023 #31 Skrevet 30. november 2023 Psykologen har kanskje vært forutinntatt og ikke klart å ta imot deg så åpent som du trenger. Det er veldig synd om ett av hovedproblemene dine er tillit til andre mennesker, for det oppleves jo som et svik. Forstår godt at du reagerer som du gjør! Vær forsiktig med å la dette være kun et eksempel på at mennesker ikke er til å stole på. Kanskje kan du vri dette over til å bli en styrkende opplevelse for deg ved å konfrontere psykologen og få en oppklaring. Det kan være godt for din selvhevdelse, som kanskje også gjerne blir utfordra når man har problemer med tillit til andre? Bare en idé... Men det kan være en veldig god læringssituasjon for deg dette. For du VIL oppleve i livet at mennesker IBLANT ikke er til å stole på, og da blir spørsmålet: hvordan skal du håndtere det når det skjer at tilliten blir brutt? Du står på en måte overfor et valg nå om å håndtere slike situasjoner ved å unngå mennesker, gi opp hele "systemet" av behandlere pga en enkelthendelse (eller i ditt tilfelle: to) eller ved å stå opp for deg selv i møte med denne psykologen og dermed forsterke din evne til å håndtere slike situasjoner i fremtiden. Alt i livet er læring. Her er muligheten din til å lære å bli en person som konfronterer problemer og i den prosessen ivaretar dine egne interesser. Du kan altså komme styrket ut av dette selv om det selvfølgelig er en veldig vond opplevelse! Jeg heier på deg!! 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #32 Skrevet 30. november 2023 Psykologer er dessverre bare mennesker de også, og noen er mer dømmende enn andre. Selv opplevde jeg at psykologen skrev i min journal at jeg var identitetsforvirret, ettersom jeg var bifil. Det at jeg er bifil har aldri vært noen forvirring for meg, jeg liker både damer og menn og sånn har det vært siden jeg var ung. I tillegg fikk jeg høre av psykologen at jeg tok høyere utdannelse for å kompensere for mitt lave selvbilde. Jeg elsker faget mitt og det var derfor jeg begynte å studere. I tillegg fikk jeg høre at det måtte være slitsomt å være så opptatt av mitt utseende som jeg var, og at jeg gikk kledd som jeg gjorde for å bære en maske i møte med verden. Dette sa han fordi jeg farget håret med henna og gikk i litt alternative og kunstneriske klær. Jeg brukte vel 30 minutter hver morgen på den tiden på å komme meg opp, dusje, fikse meg og gå ut av døren. Absolutt ALT ved meg ble sykeliggjort av denne psykologen. Til og med mine positive sider som jeg opplever som en berikelse, som at jeg er kunstnerisk, har tatt høyere utdannelse og kan elske både kvinner og menn. Det du beskriver, Ts, høres ikke bra ut. Anonymkode: df297...083
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå