Gå til innhold

Geert Wilder vant valget i Nederland


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Helgekarjol said:

Har vi virkelig like stor innvandring som Sverige? 

Nei, jeg tror dere har vært klokkere til nå og tatt mye mindre. Sverige er et spesielt sak.... godtroende, dumme svensker...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nattergalen82
Druid skrev (8 timer siden):

Det jeg egentlig ikke skjønner , er hvorfor det er så veldig mange innvandrere i Nederland.

Belgia har direkte avtale med Kongo , og antagelig flere av kolonilandene, Frankrike har primær avtaler med Algerie og Marokko og en del andre, Storbritania har jo så mange det er vanskelig å telle, så disse landene har jo helt nasjonale og separate problemer som selv om de er en del av EU problemet, ikke forvaltes av EU.  

Men så vidt jeg skjønner det , er ikke innvandrerene i Nederland primært tilknytning til tidligere kolonistater: det virker som de har tiltrukket seg mer generelt. At de mere har det Svenske problemet.

Mange tyrkere og marokkanere i NL, arbeidsinnvandring. Og folk fra Surinam, tidligere koloni. Resten er vel kvoter. Men de har i hvert fall gode program for å integrere dem, for å få opphold/asyl kreves det at man tar språkkurs og tar eksamen i nederlandsk språk og kultur.

Endret av Nattergalen82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattergalen82
Druid skrev (9 timer siden):

Av alle land som overlever utenfor EU, er vel Nederland det som i praksis ikke har en sjangs. 

Kan du tenke deg et Nederland utenfor Schengen 🙂.  Snakk om at Storbritania har problemer, de har ialle fall et havområde mellom seg og EU.

Næringsmessig vil vel neppe osteproduksjonen bli så påvirket, men ... Tulipaner?

Det er en grunn til at EU ble initiert av Nederland, Belgia og Luxenburg ; kansje de burde gå tilbake å mimre litt om hvorfor. 

Nederland har en sterk teknologisk industri, Philips m mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattergalen82 skrev (18 minutter siden):

Nederland har en sterk teknologisk industri, Philips m mer.

Ja… og jeg var med å flytte to teknologiselskaper fra UK til Nederland… på grunn av Brexit. Selskaper som ikke kan leve utenfor EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederland ville klart seg fint utenfor EU. Det er imperiet sin hevngjertige og psykopatiske opptreden imot landene som skaper flest problemer med uavhengighet.

   Nederland

   Slovakia

   Ungarn

    Polen

    Italia

    Listen over sterkt EU-skeptiske land som samtidig begynner å få nok av å finansiere proxy-,konfliktene til USA bare øker.

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...