Gå til innhold

Søvnsykluser og antidepressiva

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går på remeron. Og sliter selvfølgelig psykisk.

remeron gjør at jeg sover, men søvnen føles rar, og i følge klokka mi ser søvnfaser rare ut. Ikke no særlig rem søvn, ikke no sørlig oppvåkninger, og svære lange bolker med lett søvn. 
har litt dyp søvn tidlig på natta

Kan det skyldes remeron?

Anonymkode: fc0a1...3cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det oppstod samtidig som du begynte på medisin, og det har holdt seg slik hele tiden etterpå, kan det ha noe med medisinen å gjøre. Remeron blir jo brukt mot søvnproblemer. At du har få oppvåkninger kan vel tyde på at du har fått en slik effekt. Det kan jo godt hende at du har REM søvn selv om ikke klokka oppfatter det slik. Slike klokker er ikke helt nøyaktige når det kommer til dette med søvnfaser, det er jo litt gjetning.

Anonymkode: 36c5b...73f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det oppstod samtidig som du begynte på medisin, og det har holdt seg slik hele tiden etterpå, kan det ha noe med medisinen å gjøre. Remeron blir jo brukt mot søvnproblemer. At du har få oppvåkninger kan vel tyde på at du har fått en slik effekt. Det kan jo godt hende at du har REM søvn selv om ikke klokka oppfatter det slik. Slike klokker er ikke helt nøyaktige når det kommer til dette med søvnfaser, det er jo litt gjetning.

Usikker, hatt problem med søvn noen mnd, men akkurat det med den følelsen sånn her rar søvn har kommet etter remeron, men ikke med en gang. Målte ikke med klokke før det, så  vet ikke. 
men det er jo normslt å ha litt oppvåkning og ikke bli helt skrudd av.. samtidig som søvnen ikke føles god

Skrevet

Uansett dumt å ikke ha normale sykluser?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uansett dumt å ikke ha normale sykluser?

Jeg mener uansett at du ikke kan si sikkert at du ikke har REM søvn eller normale sykluser basert på hva klokken din sier. Det er ikke et nøyaktig verktøy. 

Søvnen føles rar sier du, men har du symptomer på søvnmangel? Føler du deg ikke uthvilt når du våkner? Er du trøtt på dagtid, sovner du ofte på dagtid, eller at det har blitt verre enn det var før medisinen? Hvis du fungerer ok så er det ikke sikkert at det gjør noe fra eller til for din helse, selv om det føles "rart". 

Alltid lurt å spørre legen, så får du et svar du kan stole på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg mener uansett at du ikke kan si sikkert at du ikke har REM søvn eller normale sykluser basert på hva klokken din sier. Det er ikke et nøyaktig verktøy. 

Søvnen føles rar sier du, men har du symptomer på søvnmangel? Føler du deg ikke uthvilt når du våkner? Er du trøtt på dagtid, sovner du ofte på dagtid, eller at det har blitt verre enn det var før medisinen? Hvis du fungerer ok så er det ikke sikkert at det gjør noe fra eller til for din helse, selv om det føles "rart". 

Alltid lurt å spørre legen, så får du et svar du kan stole på.

Jeg er jo syk siden jeg tar den medisinen, så klarer ikke svare på noen annen måte at jeg føler meg rar. Har ikke følelsen av trøtt/uthvilt osv. fungerer jo absolutt ikke og våkner og er nærmest forvirret og kjennes ikke ut som har sovet på en måte. Og urolig

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er jo syk siden jeg tar den medisinen, så klarer ikke svare på noen annen måte at jeg føler meg rar. Har ikke følelsen av trøtt/uthvilt osv. fungerer jo absolutt ikke og våkner og er nærmest forvirret og kjennes ikke ut som har sovet på en måte. Og urolig

Så ille å ha det sånn. Jeg håper du får flere svar her fra folk som har erfaring med Remeron. ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så ille å ha det sånn. Jeg håper du får flere svar her fra folk som har erfaring med Remeron. ❤️

Takk. Kan jo hende det er sykdommen også som gjør det. Men umulig å vite. 
remeronen hjelper hvertfall ikke isåfall 😝

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...