Gå til innhold

Servering i sommerlig drop in bursdag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fyller runde år neste høst. Det er travle tider rundt bursdagen  så ønsker å invitere til drop in bursdag i juni før skoleslutt.  Ser for meg typ "velkommen når du vil mellom kl ....og kl..." tenker utendørs da jeg har lite hus.

Hva slags mat egner seg til en slik bursdag? Tenker den bør stå fremme så alle gjester kan forskyne seg når de kommer.

Anonymkode: 7848d...f6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

taco 

Anonymkode: 41511...3fe

Skrevet

Tapas, salater, spekemat. Kald mat som man kan fylle på etter hvert.

Alternativt, grillmat, grill på bestilling etter hvert som gjestene kommer.

Enkelt kake/dessertbord.

Anonymkode: bd282...5f9

Skrevet

Nja, kommer helt an på hvor lenge du vil la det stå ute. Er det varmt, blir mat fort dårlig. Da ville jeg ha oppbevart maten inne (i kjøleskap) og heller tatt ut litt etter litt. I så fall tenker jeg at alle de rettene vedkommende over meg skriver er fine alternativ.

Anonymkode: 67f3a...036

Skrevet

Grilling på bestilling er en elendig idé,  da blir hovedpersonen stuck med matlaging og får ikke pratet skikkelig med gjestene. Det må være noe som blir laget på forhånd, f eks tapas. 

Anonymkode: ee62d...8d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Grilling på bestilling er en elendig idé,  da blir hovedpersonen stuck med matlaging og får ikke pratet skikkelig med gjestene. Det må være noe som blir laget på forhånd, f eks tapas. 

Anonymkode: ee62d...8d6

Hvem har sagt at det er hovedpersonen som står ved grillen? Outsources, og blir ofte en hyggelig gruppe som roterer.

Anonymkode: bd282...5f9

• Liker 1
Skrevet

Tapas eller meze, hvis du har god tid til å gjøre i stand.

Ellers foreslår jeg 2-3 ulike paier (avhengig av antall gjester), en grønn salat og en tomatsalat. 

Pluss jordbær, is og brownies til dessert - de må settes ut til slutt for seg, da. Dropp evt isen hvis du vil sette ut alt på én gang.

Anonymkode: edb0d...eb6

• Liker 1
Skrevet

Har du mulighet for å låne flere griller? Da kan du lage ulike salater, dressinger og tilbehør, og så kan det være selvbetjent grilling med ulike pølser, burgere, kjøtt, vegansk alternativ. 

Reker. Tin opp. Sett i kjøleskap og server litt og litt. 

Investere i en pizzaovn. Kan lages underveis. Kanskje få hjelp/betale noen for å steke. 

Chilli con carne laget av høyrygg. Kan stå å putre. Servere med hvitløksbrød, tortillachips, guacamole, mais, rømme, ost. 

Spekemat, et par ulike potetsalater, en salat, lomper/diverse gode brød, eggerøre. Evt røkelaks, reker i tillegg. 

Snitter hvis du kan oppbevare kjølig. 

Hvis du har plass til alle så ville jeg skrevet ca tid for servering. Hvis det ikke er svarfrist på invitasjon og "bare komme innom", så vil det jo kunne være store forskjeller på mengde mat. Utenom selve måltidet, kan du jo ha stående fremme frukt, snacks, små kanapeer og kake. 

Anonymkode: 5deca...cb5

• Liker 1
Skrevet

Ville lagd et par ulike pastasalater og paier som kan stå kaldt og ta frem etter behov. Bakt focaccia, og hatt litt ulike dressinger. Tapas er også god ide, pølsebuffet med gode pølser og masse digg tilbehør,  spekemat… 

Anonymkode: 69775...757

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...