AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Jeg er i et samboerskap. Vi selger unna ting vi ikke trenger og da kom det fram at partner skal bruke pengene på sin hobby eller spare til sin hobby. Han kjøpte gjenstanden som skal selges (maks 1000 kr) så jeg ser den. Men så; Det er kaos tider nå. Pengene går ikke rundt. Jeg solgte en gjenstand tidligere som jeg måtte bruke summen på drivstoff, mat osv. Gikk med i totalsummen. Det var galt at han ikke så noe av de. Så kommer det frem at vi ligger etter med 5000 kr denne måneden. Det visste jeg ikke, ( da han styrer) , og jeg gikk inn å sjekket og det var over 10 000 kr !!! Jeg tenker det vi selger må gå til felles nå. Han tenker han skal bruke det på hobby som nevnt. Altså, er jeg helt dum i hue?? 😒 Skal sies at jeg tidligere har solgt unna ting som jeg har kjøpt inn, og da gjør det ikke noe at det går til felles , så blir han irritert fordi jeg ser realiteten nå. Anonymkode: 580f9...529
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Du/dere må øke inntekten og minske forbruket. Anonymkode: b4ae4...e03
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du/dere må øke inntekten og minske forbruket. Anonymkode: b4ae4...e03 Ja, men den løsningen vil ikke virke her og nå på dagen. Nå gjelder det gjenstander en selger . Anonymkode: 580f9...529 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Hvis dere er 10k i minus så er det faktisk ikke rom for hobbyer nå. Hva tenker han? At regninger skal gå til inkasso, mens han kjøper nye fotballsko eller hva det nå enn er? Er han litt enkel? 10k blir fort 15, 20 osv. Anonymkode: 17e45...935 1
Daraya Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 Når man ligger bak med regninger kan man ikke bruke 1 krone på hobby. Ikke en gang penger som man får overraskende. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 Først og fremst: "han styrer." Slutt med det. Dere må redusere forbruk og/eller øke inntekt. Du må ha kontroll over økonomien selv. Det er lite trolig at du egentlig bør beholde mannebabyen. Anonymkode: 5e631...d95 2
Leeloo Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Først og fremst: "han styrer." Slutt med det. Dere må redusere forbruk og/eller øke inntekt. Du må ha kontroll over økonomien selv. Det er lite trolig at du egentlig bør beholde mannebabyen. Anonymkode: 5e631...d95 Hun er vel like mye «baby» som bare overlater økonomien til mannen, men selvfølgelig må alt ekstra inn gå til å dekke inn forfalte regninger.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 Jeg overlater ikke økonomien til mannen. Vi overfører endel til en felles konto der det trekkes ifra. Jeg har noen regninger utenom som trekkes fra egen konto. Han styrer den kontoen. Anonymkode: 580f9...529
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå