Gå til innhold

Feber = ikke dusj?

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det stemmer. Ingen dusj ved feber.

Anonymkode: 82c2a...258

Hvor har man det tullet fra? 

Anonymkode: 21332...d41

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er de samme som sier at man ikke skal dusje når man har feber som sier at man blir syk av å sitte i trekk og at man må vente en time med å bade etter at man har spist, ellers får man krampe.

Anonymkode: a6846...b21

når jeg var ung, det var : ikke vaske håret når man har mensen... 😅

Skrevet
NatNat skrev (1 time siden):

når jeg var ung, det var : ikke vaske håret når man har mensen... 😅

Hvorfor skulle man ikke det?

Jeg hørte at man ikke kunne ta permanent i håret da, for da ville ikke krøllene sette seg. 😆

• Liker 1
Skrevet
Just now, Djungelvrål said:

Hvorfor skulle man ikke det?

Jeg hørte at man ikke kunne ta permanent i håret da, for da ville ikke krøllene sette seg. 😆

bare kjerringstull.... De sa det var farlig, det var også farlig å svømme når man hadde mens, man kunne dø av det 😄

Skrevet
3 hours ago, Rødstrupa said:

Dersom man har feber, så er det nok ikke så lurt å dusje i veldig varmt vann, ellers har det nok ingen betydning.

Jeg er enig, men du må inkludere kilder når du kommer med sitater. Det er i KGs regler tror jeg også.

Spesielt når det ser ut som det er fra en helseside. For alt vi vet kan det bare være noe du har funnet opp selv og trikset litt med tekststørrelsen, når du ikke gir kilde for sitatet.

Anonymkode: 835f4...cc5

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er enig, men du må inkludere kilder når du kommer med sitater. Det er i KGs regler tror jeg også.

Spesielt når det ser ut som det er fra en helseside. For alt vi vet kan det bare være noe du har funnet opp selv og trikset litt med tekststørrelsen, når du ikke gir kilde for sitatet.

Anonymkode: 835f4...cc5

Unnskyld, hvis jeg har gjort noe feil. Dette er hentet fra : ung.no

Der er et spørsmål om akurat det vi snakker om/diskuterer. Gutt 16 år spør og får det overnevnte til svar. Har bare kopiert og limt det inn her. Er det bra nok svar?

Endret av Rødstrupa
Skrevet

Du kan selvfølgelig fint dusje selv om du har feber, men som tidligere sagt så bør ikke vannet være så varmt at det varmer deg opp enda mer. 

Du bør heller ikke måle feberen (og stole på det resultatet) etterpå, siden kroppstemperaturen kan være kunstig høyere eller lavere avhengig av temperaturen på vannet.

Skrevet
Rødstrupa skrev (2 timer siden):

Unnskyld, hvis jeg har gjort noe feil. Dette er hentet fra : ung.no

Der er et spørsmål om akurat det vi snakker om/diskuterer. Gutt 16 år spør og får det overnevnte til svar. Har bare kopiert og limt det inn her. Er det bra nok svar?

Først så trykker du på denne boksen: 

Screenshot_20231128_233738_Chrome.thumb.jpg.f9b10ba9ccdef2400c2207748a0af016.jpg

Da får du opp en sitatboks, og her kan du lime inn sitatet ditt: 

Screenshot_20231128_233854_Chrome.thumb.jpg.b150eb89ee62906d8a079cdaa06834be.jpg

Derretter trykker du på denne: 

Screenshot_20231128_233451_Chrome.thumb.jpg.db75fdfbbfc0758c64e4243eeb5fc1f7.jpg

og da får du opp denne boksen, hvor du kan lime inn url/link, og valgfri linktekst: 

Screenshot_20231128_233610_Chrome.thumb.jpg.8613c0aee8b444e38103288263158075.jpg

Da vil innlegget ditt se slik ut: 

Sitat

Dersom man har feber, så er det nok ikke så lurt å dusje i veldig varmt vann, ellers har det nok ingen betydning.

Hentet fra Ung.no

:)

Forøvrig ikke noe i veien med å ta en dusj, bare pass på så du ikke blir svimmel, og at vannet ikke er for varmt (eller iskaldt). :)

Anonymkode: 236a0...52a

Skrevet

De fleste som sier «kald» dusj mener jo en helt normal dusj

Anonymkode: 996e7...f46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...