AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Jeg ligger rett ut med korona for første gang, og samboer mener at det ikke er bra å dusje når man har 39 i feber.. Jeg fantaserer om en kald dusj, men er dette virkelig noe som kan gjøre meg sykere?.. Anonymkode: bfa9b...8ae
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Det gjør deg ikke sykere. Om du orker å dusje, så dusj. Man føler seg ofte litt freshere etter en dusj. Anonymkode: ef253...bb1 16
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 Det er det de sier, men for min del så hjelper dusj alltid Anonymkode: f8887...a17 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Det hender ofte jeg ikke orker å dusje når jeg har feber, fordi jeg fryser sånn.... Men har aldri opplevd å bli sykere av å dusje! Anonymkode: bfd1a...1ba 3
Irja Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 «Dersom man har feber, så er det nok ikke så lurt å dusje i veldig varmt vann, ellers har det nok ingen betydning. Det er helt greit at du tar på deg varme klær etter at du har dusjet, slik at du holder deg varm. Dersom du skulle føle deg for varm, er det bare å kle litt av seg igjen.» 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 Når man er syk er det ofte et tiltak å få dusjet, men når en først klarer det er det bra på alle vis. Jeg ville tatt en lunken dusj. Ikke kald. Har aldri hørt eller praktisert null dusj når jeg er syk. Så lenge du ikke dusjer i gjennomtrekk og i et iskaldt rom så skulle det går bra. Anonymkode: 95661...95a 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ligger rett ut med korona for første gang, og samboer mener at det ikke er bra å dusje når man har 39 i feber.. Jeg fantaserer om en kald dusj, men er dette virkelig noe som kan gjøre meg sykere?.. Anonymkode: bfa9b...8ae Det stemmer. Ingen dusj ved feber. Anonymkode: 82c2a...258
flusa Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 Hvis du orker,så ta deg en dusj. Kanskje du føler deg bedre etterpå. God bedring❤️ 3
Ullvott Skrevet 28. november 2023 #9 Skrevet 28. november 2023 Nei, dusj i seg selv gjør deg ikke sykere. Så lenge du ikke bruker vann som er enda varmere enn kroppen din vil det være helt greit for kroppstemperaturen. Du kan til og med dempe feberen litt ved å dusje i vanlig temperert vann og la det lufttørke på kroppen. Du må selvsagt se an din egen allmenntilstand. Er du svimmel og sliter med å holde deg på beina bør du vente til du blir litt friskere. Du vil jo ikke besvime i dusjen og risikere å skade deg på toppen av at du er syk. 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #10 Skrevet 28. november 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Det stemmer. Ingen dusj ved feber. Anonymkode: 82c2a...258 Hvorfor ikke?? Anonymkode: 81067...fff 6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #11 Skrevet 28. november 2023 Takk for alle svar, venter på at samboer kommer hjem så tar jeg en dusj! Er ganske svimmel og vil tro jeg lett blir «dehydrert» og fare for å besvime, så greit å ikke være hjemme alene i så tilfelle👍 Anonymkode: bfa9b...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #12 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det stemmer. Ingen dusj ved feber. Anonymkode: 82c2a...258 Og hvorfor ikke det? Digg å ligge i sin egen febersvette dag etter dag si. Vi dusjer folk på sykehuset hele tiden selv om de har feber. Anonymkode: ae976...65e 8
NatNat Skrevet 28. november 2023 #13 Skrevet 28. november 2023 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Takk for alle svar, venter på at samboer kommer hjem så tar jeg en dusj! Er ganske svimmel og vil tro jeg lett blir «dehydrert» og fare for å besvime, så greit å ikke være hjemme alene i så tilfelle👍 Anonymkode: bfa9b...8ae du må drikke, helst litt buljong, t.o.m om du ikke er tørst ! Endret 28. november 2023 av NatNat 1
Rødstrupa Skrevet 28. november 2023 #15 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg ligger rett ut med korona for første gang, og samboer mener at det ikke er bra å dusje når man har 39 i feber.. Jeg fantaserer om en kald dusj, men er dette virkelig noe som kan gjøre meg sykere?.. Anonymkode: bfa9b...8ae Ta deg en dusj du. Det vil virke oppkvikkende. Men ikke iskald dusj da. 2
Rødstrupa Skrevet 28. november 2023 #16 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det stemmer. Ingen dusj ved feber. Anonymkode: 82c2a...258 Dersom man har feber, så er det nok ikke så lurt å dusje i veldig varmt vann, ellers har det nok ingen betydning. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #17 Skrevet 28. november 2023 Det er de samme som sier at man ikke skal dusje når man har feber som sier at man blir syk av å sitte i trekk og at man må vente en time med å bade etter at man har spist, ellers får man krampe. Anonymkode: a6846...b21 7 2
Rødstrupa Skrevet 28. november 2023 #18 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er de samme som sier at man ikke skal dusje når man har feber som sier at man blir syk av å sitte i trekk og at man må vente en time med å bade etter at man har spist, ellers får man krampe. Anonymkode: a6846...b21 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #19 Skrevet 28. november 2023 Rødstrupa skrev (1 minutt siden): Dersom man har feber, så er det nok ikke så lurt å dusje i veldig varmt vann, ellers har det nok ingen betydning. Man dusjer vel ikke i veldig varmt vann når man allerede er varm. Er man redd for å besvime så sett deg ned på gulvet i dusjen eller ta med en krakk. Det er overhodet ikke farlig å dusje med feber, snarere tvert imot. Jobber med pasienter som har feber hele tiden og de dusjes som normalt. Aldri hørt noe som helst om at man ikke skal dusje... Anonymkode: 5a554...c78 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #20 Skrevet 28. november 2023 Irja skrev (7 timer siden): «Dersom man har feber, så er det nok ikke så lurt å dusje i veldig varmt vann, ellers har det nok ingen betydning. Det er helt greit at du tar på deg varme klær etter at du har dusjet, slik at du holder deg varm. Dersom du skulle føle deg for varm, er det bare å kle litt av seg igjen.» Du dikta opp det i farten? Anonymkode: eaed3...05f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå