Gå til innhold

Når man bæsjer på morgnen - bæsjer man ut gårsdagens mat, eller maten dagen før der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer mtp at jeg har sprekker i rumpa som svir (analfissur) og prøver å bli kvitt det. Har hatt myk avføring i 3-4 dager, men idag var den litt fastere, så begynte å sprekke opp litt og blø igjen. Må vite sånn at jeg vet hva av det jeg har spist, som jeg mest sannsynlig har «reagert på.»

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellom 1 og 5 dager. Det avhenger av veldig mye.

Anonymkode: 48aa6...910

Skrevet

Hvis det er sånn regelmessig avføring, så tror jeg å huske fra studiene, at det tar ca 18-24timer før det man har spist er omgjort til bæsj og er ute. 

Anonymkode: cc031...490

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mellom 1 og 5 dager. Det avhenger av veldig mye.

Anonymkode: 48aa6...910

Ja men sånn når man bæsjer ca 1 gang hver dag?

Skrevet

I rekken av interessante spørsmål.

Anonymkode: 2cc77...549

Skrevet

Hva har jeg mest sannsynlig fått hardere avføring av?

- Salat med vegetarburgerbiter oppi og fetaost

- Gryte med aubergine og litt chiliflak, peanøtter. Brun ris. Ikke veldig sterkt i det hele tatt - bare et hint. Reagerer avføringen sååå lett på et hint av sterkt?

- Torsk

Skrevet

Det spørs hva du spiser. Hvis du spise kun kjøtt, Da blir det minimalt med avføring.

Anonymkode: 00a90...7a6

Skrevet

Hard avføring kommer vel av fibrer og myk avføring av fett. Så ost og peanøtter pleier å gi myk avføring. Kan jo også være at du har drukket mye. 

Anonymkode: c8b16...795

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hard avføring kommer vel av fibrer og myk avføring av fett. Så ost og peanøtter pleier å gi myk avføring. Kan jo også være at du har drukket mye. 

Anonymkode: c8b16...795

Har hørt heeeelt motsatt. At man skal drikke mye og spise fiber for løsere avføring🤷🏼‍♀️🥲 Har hørt jeg må holde meg unna kjøtt, sterk mat, salt, sukker, meieriprodukter osv

Skrevet

Det er vell maten du spiser mellom hver avføring som kommer ut?

Anonymkode: f6813...e01

Skrevet

Det kommer an på. Har du veldig hard avføring, er den kanskje to dager gammel. Er den veldig løs, er den fra kvelden dagen før

Anonymkode: 7f28d...e02

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer an på. Har du veldig hard avføring, er den kanskje to dager gammel. Er den veldig løs, er den fra kvelden dagen før

Anonymkode: 7f28d...e02

Sånn midt i mellom🤷🏼‍♀️ myk men hard🤷🏼‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...