AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #1 Skrevet 27. november 2023 Jeg er så sulten, og spiser så mye 😓 Idag spiste jeg: Frokost: 3 knekkebrød med leverpostei Lunsj: 2 grove brødskiver med kaviar og 2 egg Middag: 3 fiskekaker, 1 potet og kokte grønnsaker Mellommåltid: 1 eple Kveldsmat: 2 knekkebrød med leverpostei, 1 med gulost Trenger ikke, men er i en del aktivitet pga andre barn i hjemmet. Men vekta øker fort, så jeg spiser sikkert altfor mye da🙁 Anonymkode: 1711a...b6b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #2 Skrevet 27. november 2023 Ja, fysj, dette var mye mat. Anonymkode: 549ae...0db 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #3 Skrevet 27. november 2023 Det du beskriver er det jeg spiser til vanlig uten å være gravid. I uke 14-20 spiste jeg annenhver/hver tredje time gjennom dagen, for eksempel: Frokost: stor porsjon havregryn med melk Mellommåltid: jogurt med granola Lunsj: 2 brødskiver Mellommåltid: knekkebrød eller et fylt horn + gulrot eller eple Middag Mellommåltid: frukt eller nøtter Kvelds: lei av å spise, så vanligvis ble det grov frokostblanding Kroppen trenger mer energi i perioder, og regulerer selv 😊 Bare spis vanlig mat. Jeg spiste vanlig mengde noen uker fra rundt uke 22, og nå i uke 29 spiser jeg mer igjen. Lagt på meg 10 kg så langt. La ganske raskt på meg 7 kg, de siste tre har kommet de tre siste mnd. Anonymkode: 685bc...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #4 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, fysj, dette var mye mat. Anonymkode: 549ae...0db Er det ikke? Føler 6 knekkebrød, 2 brødskiver i tillegg til middag virker så mye! Men det er kanskje ikke det? 😕 Anonymkode: 1711a...b6b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #5 Skrevet 27. november 2023 Jeg føler jeg spiser helt vilt mye. I dag 2 hele vafler (grove) med ost på den ene og eplesyltetøy på den andre, det var frokosten. Så ble lunsj et ostesmørbrød og nesten et helt pitabrød (lagd ostesmørbrød av det også). Noen timer senere et glass biola. Etter trening en protein milkshake og så middag ble pastarester og en taco wrap. Og her kunne jeg spist mer😅 Anonymkode: 621d3...e83 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #6 Skrevet 27. november 2023 Frokost: en banan, to skiver med Nugatti. Juice. Mellommåltid: pommes frites fra McDonalds. Lunsj: to muffins fra Aunt Mabels. Mellommåltid: et eple og rislunsj. Middag: Peppes pizza, enkelt, barna skulle på trening. Mellommåltid: en mellombar. Kvelds: scones med syltetøy uten sukker, prøver å passe på sukkeret. Anonymkode: 0a3b2...f67 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #7 Skrevet 27. november 2023 Er i uke 22. Foreløpig har jeg lagt på meg 2-3 kg. Forrige svangerskap la jeg på meg mellom 20-25 kg…. Spiste helt normalt, men fikk mye vann i kroppen. Gikk ned 10 kg de første to ukene. Etter 1 år hadde jeg ca 2 kg mer enn startvekt før svangerskapet (normalvektig). Skriver dette for å vise et eksempel på at man ikke må stresse så mye med vekt så lenge ikke helsepersonell sier noe, eller man åpenbart lever veldig usunt. Spiste to brødskiver til frokost. 1,5 kotelett og potetbåter med bernaise til middag. Og litt potetgull på kvelden. Sliter med matlysta denne gangen Anonymkode: 1d451...356 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 Du spiser normalt og sunt. Slapp helt av. Anonymkode: bfbca...e98 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #9 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det ikke? Føler 6 knekkebrød, 2 brødskiver i tillegg til middag virker så mye! Men det er kanskje ikke det? 😕 Anonymkode: 1711a...b6b Ser ut som du sulter deg, tror du bare provoserer og troller. Anonymkode: c2bff...bd6 2
Lorieen Skrevet 28. november 2023 #10 Skrevet 28. november 2023 Du spiser i hvert fall ikke mye. Heller lite vil jeg si. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #11 Skrevet 28. november 2023 Syns ikke det var mye TS, kroppen din trenger mer energi under graviditet. Frokost: 2 grove brødskiver med ost eller egg og et glass melk. Lunsj: 2 grove brødskiver med div pålegg eller en stor skål havregryn og nøtter, en frukt/grønnsak til. Mellommåltid: havrekjeks med brunost (4 stk), kanskje en banan. Middag: spiser alltid to tallerkener nå 🙈 Kvelds: en frukt/grønnsak og et glass melk. Jeg har gått opp ca 11-12 kg, har en måned igjen av graviditeten. Anonymkode: d2204...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #12 Skrevet 29. november 2023 En typisk dag består av: frokost: havregrøt lunsj: en baguett, 2-3 brødskiver eller en salat middag noen ganger et par knekkebrød til kvelds spiser gjerne et par frukt iløpet av dagen, og en del riskaker (hjelper på kvalmen) Syntes ikke du spiser mye. Anonymkode: 1a88c...7e0
Lorieen Skrevet 1. desember 2023 #13 Skrevet 1. desember 2023 Her er et eksempel på det jeg spiser på en dag, er gravid i uke 38: Frokost: Havregrøt, eventuelt 2-3 grove knekkebrød med smør og ost eller kokt egg Lunsj: Varierer, men f.eks 2 brødskiver med pålegg, et grovt rundstykke med pålegg, en pastasalat, en omelett etc. Mellommåltid: Yoghurt med havregryn, evt en frukt, eller havrefras med melk og en halv banan Middag: 1 porsjon fisk eller kjøtt, med ris/pasta/potet/annen karbohydratkilde i en eller annen form til samt grønnsaker og eventuell saus Kvelds: 2-3 knekkebrød eller to brødskiver med pålegg. I tillegg til dette spiser jeg sjokolade så og si hver eneste dag. Alt fra ei lita stripe til ei hel plate. Ikke akkurat supersunt, men jeg har hittil gått opp kun 6,5 kg i svangerskapet og tillater meg derfor å gjøre det. Skal slutte etter fødsel. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #14 Skrevet 1. desember 2023 Er gravid i uke 16, og tror jeg spiser litt lite. Har bare skikkelig dårlig matlyst. Men har ikke gått ned i vekt i svangerskapet. 1-2 frukt 1 yoghurt (lite beger) Lunsj - ofte varm. 1/2 pose Tomatsuppe med makaroni, havregryn med melk, middagsrester, liten micropizza e.l. Middag - litt mindre porsjoner enn før jeg ble gravid, blir fortere mett. Anonymkode: 1be4b...cad
Gjest Chicchi Skrevet 1. desember 2023 #15 Skrevet 1. desember 2023 Gravid i uke 25. Frokost: To brødskiver med ost og syltetøy + appelsinjuice Mellommåltid: Yoghurt (vanlig, altså med sukker) og granola Lunsj: Middagsrester, så i dag blir det burgere og pommes frites Mellommåltid 2: Frukt, som regel banan og pære. Har noe vørterkake liggende, så blir nok en skive med det også Middag: En eller annen pastarett, for det liker alle i huset Kveldsmat: To brødskiver med ost (og sjokolade og popkorn, siden det er fredag ) Har gått opp 7 kilo hittil. Prøver å ikke stresse, er konstant sulten og dessuten sukkeravhengig.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #16 Skrevet 1. desember 2023 Gravid uke 25. I ukedagene spiser jeg; frokost: 1,5 dl havregrøt kokt på melk med sukkerfritt syltetøy, kanel og en spiseskje peanøttsmør mellommåltid: en frukt eller en grønnsak lunsj: en bolle salat eller to grovskiver med ost, skinke og leverpostei middag: en porsjon middag, alt fra en fiskeburger, tomatsuppe med en grov skive, pasta bolognese, taco, kommer an på hva vi har kvelds: en frukt/grønnsak eller en youghurt (sukkerfri) med litt granola. Spiser litt mer lite planlagt i helgene, men i ukedagene er jeg vanemenneske å spiser stort sett det samme Anonymkode: 82b49...771
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #17 Skrevet 1. desember 2023 Uke 15+0. Har gått opp 3 kg så langt. Spiser når jeg er sulten til jeg blir mett, og det er en del mer enn vanlig (fikk en kommentar i lunsjen på jobb her nå 😂) På en vanlig dag spiser jeg ca 3 frukt (eple/Pære/appelsin/klementin/druer). Frokost: 2,5 dl havregrøt med sukkerfritt syltetøy til frokost Lunsj: et stort rundtstykke med ost og skinke til lunsj (kan også være samme rundstykke men med omelett av 3 egg og skinke og ost). Mellommåltid: et stort rundtstykke (likt som lunsj) med ost og skinke eller ferdig påsmurt knekkebrød for enkelthets skyld. Middag: større porsjon enn normalt av hva enn det nå er vi spiser (pasta, gryterett, lasagne, tikka masala, Tom Kha Gai osv). Frukten spises gjerne før jeg går og legger meg. Ut over det, er det rett og slett ikke plass til mer mat før jeg legger meg. Har en pakke havrekjeks på nattbordet som får bein å gå på om natten når jeg våkner fordi jeg er sulten. Anonymkode: bdb94...c20 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #18 Skrevet 1. desember 2023 Jeg er nå i første trimester og er endel kvalm. Men jeg spiser noe mindre enn jeg vanligvis pleier, men samtidig småspiser med kjeks og drops for å lindre kvalmen. Anonymkode: af717...e5a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #19 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 21.15): Jeg er så sulten, og spiser så mye 😓 Idag spiste jeg: Frokost: 3 knekkebrød med leverpostei Lunsj: 2 grove brødskiver med kaviar og 2 egg Middag: 3 fiskekaker, 1 potet og kokte grønnsaker Mellommåltid: 1 eple Kveldsmat: 2 knekkebrød med leverpostei, 1 med gulost Trenger ikke, men er i en del aktivitet pga andre barn i hjemmet. Men vekta øker fort, så jeg spiser sikkert altfor mye da🙁 Anonymkode: 1711a...b6b Syns ikke mengden mat du spiser virker mye jeg, men spørs jo hva du spiste før du ble gravid.. Kansje prøve å legge inn noe som metter lengre, men samtidig gir energi? Egg kansje? En omelett? Jeg spiser: Frokost - 1 protein rundstykke til frokost med egg på eller 1 skål med kjøleskapsgrøt. Lunsj - omelett med skinke, ost og paprika eller pasta salat med skinke eller kylling. Middag - 200g kjøtt/fisk, 1 potet, grønnsaker, saus. Mellommåltid - frukt/grønnsaker eller yoghurt eller smoothie. Spiser ikke kveldsmat lengre siden jeg får ekstrem halsbrann etterpå. Anonymkode: 9a13c...f16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå